علی اکبر جلالی

علی اکبر جلالی
دکتر علی‌اکبر جلالی در حال حاضر استاد دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران می باشند. نامبرده از سال ۱۳۷۳ ه.ش پس از دریافت دکترا و پسا دکترا از دانشگاه های آمریکا به ایران برگشته اند و در خدمت مردم می باشند.
 
شناسنامه
 1 آذر سال 1333 ه.ش  تولد
 ایرانی  ملیت
 اسلام  دین
 شیعه  مذهب
 فوق دکترای مهندسی برق-کنترل  تحصیلات
 ویرجینای غربی آمریکا  دانشگاه
 تحقیق، تدریس، پژوهش  زمینه فعالیت
 از سال 1373 ه.ش  سال های فعالیت
 کسب عناوین متعدد  جایزه ها
 drjalali.ir  وبگاه رسمی
 فاطمه عباسی  همسر
 3 پسر  فرزندان

زندگی نامه

تولد
دکتر علی‌اکبر جلالی متولد 1 آذر سال ۱۳۳۳ ه.ش میباشد، زادگاه پدر ایشان در روستای شاهکوه، در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهرستان شاهرود و به همین فاصله از شهرستان گرگان در میان رشته کوه البرز بوده است. پدر ایشان کارمند راه آهن بوده، فرزندان ایشان در شهرهای مختلف مانند نیشابور، سبزوار، شاهرود متولد شده اند. تولد دکتر جلالی در روستای وامرزان دامغان نزدیک ایستگاه راه آهن بوده است.
 
علی اکبر جلالی

سمت و فعالیت ها

فعالیت های علمی
تحصیلات
دکتر جلالی بیشتر دوران کودکی را در ایستگاه های راه آهن (کلاس اول دبستان نیشابور، کلاس های سوم تا ششم ابتدایی در ایستگاه جاجرم) و دوران نوجوانی خود را در شهرستان شاهرود گذارانده و از سال ۱۳۵۳ جهت ادامه تحصیل به تهران عزیمت نمود. ایشان در سال ۱۳۶۴ مدرک مهندسی الکترونیک خود را با درجه ممتاز از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تهران اخذ نمود. نامبرده دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه اکلاهما و دوره دکتری و پسا دکتری را در دانشگاه ویرجینای غربی آمریکا گذرانده است. دکتر علی‌اکبر جلالی از سال ۱۳۷۳ به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول بکار شده و همچنان در این دانشکده و پژوهشکده الکترونیک این دانشگاه مشغول به خدمت می‌باشد. علاوه بر دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر جلالی در سال ۱۳۸۱ با رأی ۱۰۰ درصدی اعضای هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه ویرجینای غربی به عنوان استاد پاره وقت پذیرفته شده است و از آن زمان به‌صورت حضوری و مجازی به تحقیق و تدریس در آن دانشگاه نیز مشغول می‌باشند.
 
علی اکبر جلالی
 
فعالیت های اجرایی
  1. ارائه درس اینترنت اشیاء برای دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علم و صنعت ایران برای اولین بار در کشور و همزمان با تدریس این درس در چهار دانشگاه مطرح در آمریکا با همکاری جمعی از اساتید و متخصصان بخش خصوصی (1394 ه.ش)
  2. طراحی اولین استان مجازی کشور در استان گلستان و برگزاری اولین همایش ملی به همین نام در گرگان ( 1392 ه.ش)
  3. طراحی و اجرای پایلوت "مشاعل دانش بنیان حرفه ای محور برای کارجویان فارغ التحصیل دانشگاه های استان گلستان" برای اولین بار در کشور در سطح ۵۰۰۰ نفر که ۲۳۳۰ نفر از آنها دورهای مختلف را گذرانده وبخش بزرگی از آنها مشغول کار شده اند. این طرح در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ مورد توجه دو کاندیدا قرار گرفته بود و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سایتی به همین منظور ایجاد کرده است. (1392 ه.ش)
  4. راه اندازی طرح مهارت آموزی دانشجویان  ورودی جدید مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران که بسیار موفق بوده است و برای اولین بار دانشجویان موفق به ساخت چندین مدل پرینتر سه بعدی شده تا جایی که ارتباط با بازار پیدا کردند و فرصت جدیدی از نوآوری و خلاقیت در دانشکده برق ایجاد شد. (1390 ه.ش)
  5. رئیس کارگروه دولت الکترونیک در تحول اداری کشور و تهیه بخشی از مواد قانونی مدیریت خدمات کشوری به همراه سند راهبردی توسعه دولت الکترونیک در تحول اداری کشور با همکاری مرکز آموزش اداری کشور (1390 ه.ش)
  6. طراح و مجری پروژه صد در صد شهرهای الکترونیک کشور که این پروژه با هزینه شخصی در طول ۵ سال به بهره برداری آزمایشی رسیده است. در صورت انجام این پروژه در سطح ملی امکان ایجاد یک میلیون اشتغال در شهرهای الکترونیک پیش بینی شده است. مثال به شهر الکترونیک گرگان مراجعه شود (gorgan.vcity.ir). (1389 ه.ش)
  7. مجری، تهیه کننده نرم‌افزار آموزش مجازی ضمن خدمت دبیران کشور در وزارت آموزش و پرورش (1388 ه.ش)
  8. مجری پروژه دولت الکترونیکی و پروژه کار از راه دور در شرکت فولاد مبارکه اصفهان (1387 ه.ش)
  9. طراحی و اجرای نقشه راه مدارس هوشمند کشور و مجری سایت مدارس هوشمند تهران جهت ارائه خدمات مشاوره ای به 2500مدرسه هوشمند تهران (1384 ه.ش)
  10. طراحی واجرای اولین همایش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا با حضور ۷۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان کشور که آغازگر فعالیت‌های ICT روستایی در کشور شد (1382 ه.ش)
  11. طراحی اولین مرکز جامع خدمات کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات روستائی کشور در روستای قرن آباد (محل قشلاق روستائیان شاهکوه)، شهرستان گرگان که برای اولین بار در کشور توسط رئیس قوه قضائیه به‌صورت مجازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌صورت حضوری افتتاح گردید و زمینه توسعه ده هزار دفتر ICT روستایی از آنجا آغاز شد (1382 ه.ش)
  12. طراحی و اجرای سند راهبردی شهر الکترونیک مشهد با همکاری شهرداری مشهد (1382 ه.ش)
  13. طراحی و پیاده سازی اولین پست بانک الکترونیکی روستایی کشور در روستای قرن آباد گرگان که اولین حسای آن نیز به نام دکتر علی اکبر جلالی می باشد. (1382 ه.ش)
  14. طراحی اولین مرکز جامع خدمات کاربردی اینترنت در ایران، ASP که حاصل این پروژه تحقیقاتی یک کتاب تألیفی و چندین مقاله کاربردی شد؛ و منشاء راه‌اندازی ICPها در کشور گردید (1382 ه.ش)
  15. طراحی همایش جهانی شهرهای الکترونیکی و اینترنتی (این همایش با حضور ۱۵۰۰ نفر در اردیبهشت ۱۳۸۲  در جزیره کیش برگزار شد و نقطه عطفی در توسعه ICT کشور گردید و تاریخ توسعه جدی این پدیده در کشور را رقم زد (1380 ه.ش)
  16. طراحی و تدریس اولین درس مجازی ایران در سال ۱۳۸۰ ه.ش
  17. طراحی شهر الکترونیکی کیش و اجرای دوحلقه فیبر نوری در ساحل دریا و در مرکز شهر توسط وزارت ICT و ارائه اینترنت رایگان به کل شهروندان جزیره کیش، ارائه کارت پیش پرداخت ثمین برای اولین بار در کشور و ارائه پوزهای خرید به فروشگاه ها و آموزش عمومی همه شهروندان کیش از طریق رادیوی محلی کیش و ده ها اقدام در جهت ایجاد یک شهر نمونه الکترونیکی قابل تعمیم به سایر شهرهای کشور که تاریخ توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن سال در کشور شروع شد. (1379 ه.ش)
 
علی اکبر جلالی
 
خدمات پژوهشی
الف) پروژه های تحقیقاتی اخیر (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ ه.ش)
۱۳۹۶ - شرکت ملی گاز ایران - مطالعه ۷ پروژه در راستای پروژه کنتر کاز بر بستر اینترنت اشیاء توسط ۱۱ دانشجوی دکتری درس اینترنت اشیاء (خلاصه)
۱۳۹۶ - بانک ملت ایران - مطالعه و طراحی دو پروژه پمپ بنزین و پارکینگ هوشمند بر بستر اینترنت اشیاء توسط دانشجویان درس اینترنت اشیاء (خلاصه)
۱۳۹۵  - بانک مرکزی ایران - رویکرد بانک های مرکزی جهان در برابرفناوری های نوین در حوزه بانکداری (خلاصه)
۱۳۹۵ - بانک مرکزی ایران - طراحی و تدوین راهنمای توانمندسازی نیروی کار امنیت اطلاعات در نظام بانکی کشور (خلاصه)
۱۳۹۵ - دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی و ساخت چند نمونه پرینتر سه بعدی با کاربری های متفاوت از ساخت قالب کفش برای بازار کفش تا تولید شکلات برای دیج کالا (خلاصه)
۱۳۹۵ - شهرداری تهران - طراحی و اجرای بخش کانون های مهارت رایانه ای و سبک زندگی دیجیتالی در سطح کلان شهر تهران (خلاصه)
۱۳۹۴- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران - طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی برای بیماران نیازمند به پروتز، بصورت ویژه برای ساخت سوکت قطع پا از زانو به پایین (خلاصه)
۱۳۹۴ - مرکز تحقیقات مخابرات ایران - طراحی و ساخت مجموعه ای از پروژه های پایاتی دانشجویاندوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در موضوعات متنوع اینترنت اشیاء شامل: آبیاری، سلامت، خودروهای مرتبط، خانه هوشمند، مدیریت انرژی، کنترل روشنایی معبر، پارکینگ هوشمند (خلاصه)
۱۳۹۴ - شهرداری تهران - طراحی و اجرای بخش کانون های مهارت رایانه ای در سطح کلان شهر تهران (خلاصه)
۱۳۹۴ - مرکز تحقیقات مخابرات ایران - توسعه خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته،  USO، (خلاصه)
۱۳۹۳ - استانداری گلستان و سازمان فناوری اطلاعات ایران - طرح کارورزی مشاغل دانش بنیان حرفه ای محور فارغ التحصیلان جویای کار استان گلستان
۱۳۹۳ - شهرداری تهران - طراحی و اجرای بخش کانون های مهارت رایانه ای در سطح کلان شهر تهران (خلاصه)
۱۳۹۲ - شهرداری تهران - طراحی و اجرای بخش کانون های مهارت رایانه ای در سطح کلان شهر تهران (خلاصه)
۱۳۹۱ - معاونت مدیریت و برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوری - طراحی دوره های آموزشی فناوری اطلاعات برای کارکنان دولت  
۱۳۹۱ - شهرداری تهران - طراحی و اجرای بخش کانون های مهارت رایانه ای در سطح کلان شهر تهران (خلاصه)                                                   
۱۳۹۰ - بانک مسکن - امکانسنجی بانکداری مجازی در بانک مسکن
۱۳۹۰ - دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی، تولید و اجرای نرم افزار ۱۱۵۰ شهرهای الکترونیکی کشور با آدرس اینترنتی WWW.CITY NAME.VCITY.IR به عنوان مثال شهر الکترونیک گرگان با آدرس WWW.GORGAN.VCITY.IR و سایر شهرها هم به همین ترتیب
۱۳۹۰ - استانداری سمنان - طراحی و اجرای اولین استان الکترونیکی کشور با ایجاد ۱۸ شهر الکترونیکی در استان
۱۳۹۰ - سازمان آموزش و پرورش استان تهران - طراحی و اجرای وب سایت مدارس هوشمند، تهران
 
علی اکبر جلالی
 
ب) پروژه های تحقیقاتی قبلی (۱۳۷۴ تا ۱۳۸۹ ه.ش)
 ۱۳۷۴ - سازمان پژوهشهای علمی وصنعتی - ساخت دستگاه همودیالیز برای اولین بار در ایران، برنده جایزه خوارزمی (خلاصه)
۱۳۷۵ - کارخانه سیمان ایلام - ساخت سیستم شبیه ساز کارخانه‌های سیمان
۱۳۷۶ - شرکت برق منطقه ای فارس - انتقال پارامترهای مهم نیروگاه برق فارس به اتاق مدیران با استفاده از کامپیوتر
۱۳۷۷ - پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی و توسعه آزمایشگاه کنترل خطی با استفاده از PLC و مایکرو کنترلر
۱۳۷۷ - پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی و ساخت سیستم پاندول برگشته آزمایشگاهی
۱۳۷۸ - دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی و تولید سیستم نرم افزار ارزیابی فعالیتهای پژوهشی اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران
۱۳۷۸ - دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی سیستم گزارشگیری فعالیتهای پژوهشی طرح های تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
۱۳۷۸ - دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی و پیاده سازی نرم افزاری سیستم مکانیزه تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ایران بر روی اینترنت
۱۳۷۸ - وزارت نیرو - طراحی، تولید و اجرای نرم افزار بانک اطلاعات حسگرهای سدهای کشور
۱۳۷۸ - دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی، تولید و پیاده سازی سیستم جامع نرم افزاری نمرات و مدیریت استاتید تحت عنوان استادیار بر روی اینترنت
۱۳۷۸ - شرکت پتروشیمی ایران - طراحی، تولید و پیاده سازی بانک اطلاعات پروژه‌های تحقیقاتی  شرکت پتروشیمی ایران
۱۱۳۷۸ - دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی، تولید و پیاده سازی سیستم کتابخانه شخصی اساتید و محققین دانشگاه علم و صنعت ایران
۱۳۷۸ - دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی، تولید و پیاده سازی دفترچه تلفن و راهنما دانشگاه علم و صنعت ایران بر روی اینترنت
۱۳۷۸ - دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی، تولید و پیاده سازی سیستم مکانیزه بایگانی با امکانات اسکن بر روی شبکه
۱۳۷۸ - شرکت خدمات صنعت دریایی - کامپیوتری کردن دستگاه اکوساندر و اعمال فیلتر H بینهایت به آن
۱۳۷۸ - دانشگاه تربیت مدرس - طراحی و ساخت ABS فازی
۱۳۷۸ - دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران - طراحی، تولید و پیاده سازی سیستم نرم افزای پیگیری و مدیریت همایش های دانشگاه علم و صنعت ایران
۱۳۷۹ - شرکت سرمایه گذاری تدبیر - مطالعه، امکان‌سنجی و طراحی  مرکز جامع خدمات فناوری اطلاعات  ارتباطات، ASP برای اولین بار در ایران
۱۳۷۹ - مردم روستای شاهکوه - ایجاد اولین روستای اینترنتی کشور، شاهکوه از توابع گرگان
۱۳۸۰ - سازمان منطقه آزاد کیش - طراحی و برگزاری همایش جهانی شهرهای الکترونیکی و اینترنتی در جزیره کیش با حضور ۱۶۰۰ نفر
۱۳۸۰ - سازمان صنایع کوچک ایران - طراحی جامع و یکپارچه سایت اطلاع رسانی و اختصاص domain و sub-domain ویژه سازمان صنایع کوچک ایران
۱۳۸۰ - سازمان صنایع کوچک ایران - طراحی و پیاده سازی بانک اطلاعات طرح های تیپ اطلاع رسانی صنایع کوچک
۱۳۸۱ - سازمان صنایع کوچک ایران - ایجاد و پیاده سازی بانک اطلاعات تولید کنندگان قطعات و کالاهای واسطه‌ای صنعتی سازمان صنایع کوچک ایران
۱۳۸۱ - سازمان صنایع کوچک ایران - ایجاد و پیاده‌سازی بانک اطلاعات آزمایشگاههای صنعتی ایران و تهیه نرم افزار برای سازمان صنایع کوچک ایران
۱۳۸۱ - سازمان صنایع کوچک ایران - ایجاد و پیاده‌سازی بانک اطلاعات متخصصین و مشاورین برای سازمان صنایع کوچک ایران
۱۳۸۱ - وزارت آموزش و پرورش - مطالعه، طراحی و تدوین اولین سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در وزارت آموزش و پرورش
۱۳۸۱ - شرکت مخابرات استان خراسان - تبیین توسعه و اهداف فناوری اطلاعات در شرکت مخابرات استان خراسان
۱۳۸۱ - وزارت آموزش و پرورش - طراحی نرم افزار و اجرای آموزش ضمن خدمت مجازی دبیران آموزش و پرورش کشور بصورت مجازی
۱۳۸۲ - شهرداری مشهد- تهیه سند راهبردی شهر الکترونیک مشهد با محوریت شهرداری
۱۳۸۲ - سازمان توسعه و نوسازی معادن کشور - تهیه و تدوین RFP سند راهبردی توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان توسعه و نوسازی معادن کشور
۱۳۸۳ - مرکز تحقیقات مخابرات ایران - تهیه سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی کشور
۱۳۸۳ - شرکت مخابرات ایران - تئوریسین و مشاوره در مطالعه، تجهیز و راه اندازی ۱۰ هزاردفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی کشور
۱۳۸۲ - دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - طراحی و اجرای اولین همایش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی کشور
۱۳۸۲ - وزارت بازرگانی - بررسی راهکارهای گسترش صادرات از طریق ایجاد نقطه تجاری مجازی
۱۳۸۲ - وزارت بازرگانی - بررسی نقش پیاده‌سازی دولت الکترونیک در کاهش بروکراسی موجود سازمانهای دولتی بازرگانی
۱۳۸۲ - وزارت بازرگانی - شناسایی تأثیرات استقرار دولت الکترونیک بر گسترش صادرات غیر نفتی
۱۳۸۳ - وزارت آموزش و پرورش - بررسی و تدوین روش مناسب آموزش مجازی ضمن خدمت دبیران و آماده‌سازی و آزمون کمک درسی نمونه
۱۳۸۳ - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - طراحی و تولید محتوای و اجرای کارگاه آموزشی فناوری اطلاعات برای مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
۱۳۸۳ - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات -  طراحی، ساخت ساختمان، راه اندازی و افتتاح اولین مرکز جامع خدمات ICT روستایی کشور در روستای قرن آباد، گرگان
۱۳۸۳ - استانداری مازندران - طراحی سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران، نسخه اول
۱۳۸۴ - دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - طراحی و اجرای همایش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه محلی در روستای قرن آباد
۱۳۸۴ - دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - طراحی و پیاده سازی و افتتاح دومین مرکز جامع خدمات ICT روستایی کشور در روستای لیوان شرقی، گرگان
1384 - مطالعه و آماده‌سازی مقدمات حضور ایران در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی، مرکز تحقیقات مخابرات ایران، (۱۳۸۴)
1384 - مطالعه، طراحی و ایجاد بانک اطلاعات موضوعیHoshin و BSC، شرکت ساپکو، (۱۳۸۴)
1384 - مطالعه و مقایسه تطبیقی راهبردهای شرکت‌های خودروساز جهان با شرکت ساپکو، شرکت ساپکو، (۱۳۸۴)
1384 - مطالعه تاثیرات اجتماعی و اقتصادی Telecenterها در ایران، دفتر منطقه‌ای سازمان یونسکو در تهران، (۱۳۸۴)
1384 - مطالعه و تالیف واژگان یادگیری الکترونیک، مدیریت طرح و توسعه وزارت آموزش و پرورش (۱۳۸۴)
1384 - نظارت پروژه تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم، استانداری استان قم، (۱۳۸۴)
1385 - فرهنگ سازی شناخت دولت الکترونیکی و سازمان الکترونیکی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان (۱۳۸۵)
1385 - مشاوره مادر پیاده‌سازی سیستم ERP، پتروشیمی بندر امام، (۱۳۸۵)
1385 - مطالعه راهکارهای توسعه تجارت الکترونیکی در بندر شهید رجایی، اداره کل بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان، (۱۳۸۵)
1385 - مطالعه و تهیه RFP دهکده بازی‌های رایانه‌ای و خلاقیت‌های دانش‌آموزی، آموزش و پرورش استان گلستان، (۱۳۸۵)
1385 - تحلیل و مدلسازی سیستم مدیریت و نظارت امور کانتینری، اداره کل بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان، (۱۳۸۵)
1385 - تهیه طرح کسب و کار و برنامه عملیاتی توسعه خدمات دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی استان سمنان، شرکت مخابرات استان سمنان، (۱۳۸۵)
1386 - ارزیابی طرح کلان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان بنادر و کشتیرانی، (۱۳۸۶)
1386 - تحلیل و مدلسازی تبادلات الکترونیکی اسناد، اداره کل بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان، (۱۳۸۶)
1386 - مطالعه و بررسی سیستم‌های بانکداری متمرکز، صندوق تعاون کشور، (۱۳۸۶)
1386 - تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و معماری سازمانی، بانک ملت، (۱۳۸۶)
1386 - تحلیل و مدلسازی سیستم جامع اتوماسیون آسفالت، شهرداری تهران، (۱۳۸۶)
1386 - نظارت پیاده‌سازی سیستم مدیریت امورکانتینری، اداره کل بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان، (۱۳۸۶)
1386 - تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و معماری سازمانی، شرکت ذغالسنگ کرمان، (۱۳۸۶)
1386 - توسعه فرهنگی شناخت کار ازراه دور در شرکت فولاد مبارکه اصفهان (۱۳۸۶)
1386 - تحقیق و تهیه RFP سامانه تجارت الکترونیکی، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، (۱۳۸۶)
1387 - طراحی نظام مشارکت الکترونیکی در مناطق و محلات شهر تهران، معاونت امور مناطق شهرداری تهران، (۱۳۸۷)
1387 - نظارت بر پیاده‌سازی سیستم اتوماسیون آسفالت، سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، (۱۳۸۷)
1387 - خدمات مشاوره تهیه اساسنامه صندوق ضمانت بخش تعاون، صندوق تعاون کشور، (۱۳۸۷)
1387 - مطالعه تطبیقی بکارگیری فناوری‌های نوین در راهنمایی و رانندگی، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، (۱۳۸۷)
1387 - مطالعه، طراحی و تهیه RFP سیستم جامعه بندری، سازمان بنادر و دریانوردی، (۱۳۸۷)
1387 - تهیه RFP سیستم متمرکز بانکداری، صندوق تعاون کشور،(۱۳۸۷)
1388 - ارزیابی، رتبه‌بندی و تهیه لیست بلند پیمانکاران و مشاوران حوزه ICT سازمان بنادر و دریانوردی، (۱۳۸۸)
1388 - مطالعه، طراحی و تهیه سیستم امور قراردادهای سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، (۱۳۸۸)
1388 - طراحی و تهیه سیستم جامع برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه‌های (۳PMS) سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، (۱۳۸۸)
1388 - همکاری در تهیه سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه مالی و اعتباری انصار، موسسه مالی و اعتباری انصار، (۱۳۸۸)
1388 - تهیه نقشه راه مدارس هوشمند، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، (۱۳۸۸)
1388 - طراحی به روز رسانی سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران، استانداری مازندران (۱۳۸۸)
1388 - طراحی و اجرای اولین شهر الکترونیکی کشور، گرگان در استان گلستان، (۱۳۸۸)
1388 - تهیه طرح امکان سنجی پیاده سازی بانکداری مجازی در بانک مسکن، بانک مسکن، (۱۳۸۸)
1388 - طراحی نظام مشارکت الکترونیکی در مناطق و محلات شهر تهران، معاونت امور مناطق شهرداری تهران، ۱۳۸۸
1389 - مشاوره، بروزرسانی، مطالعه جهت ارتقاء پرتال اطلاع‌رسانی و خدمت رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، (۱۳۸۹)
1389 - طراحی و اجرای توسعه فرهنگی ۵۰۰ شهر الکترونیکی کشور، دانشگاه علم و صنعت ایران، (۱۳۸۹)
1389 - طراحی و اجرای اولین استان الکترونیکی کشور، استانداری سمنان، (۱۳۸۹)
1389 - تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات، شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان، ۱۳۸۹
1389 - مشاوره، به‌روزسانی، مطالعه جهت ارتقاء پرتال اطلاع‌رسانی و خدمت رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ۱۳۸۹
 1389 - طراحی و اجرای دومین استان الکترونیکی کشور، استانداری چهارمحال و بختیاری، (۱۳۸۹)
1389 - طراحی و اجرای شهر الکترونیکی دهاقان، استان اصفهان، (۱۳۸۹)
 
علی اکبر جلالی

پروژه‌های نرم‌افزار و شبکه
۱. طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری (پیوند)،
• شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، ۱۳۸۰ ه.ش
• شرکت رینگ سایپا، ۱۳۸۰ ه.ش
• روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۸۵ ه.ش
• شرکت توربوژنراتور، ۱۳۸۵ ه.ش
• موسسه آموزش عالی قشم، ۱۳۸۵ ه.ش
• دانشکده پست و مخابرات، ۱۳۸۶ ه.ش
• شرکت پتروشیمی آبادان، ۱۳۸۷ ه.ش
• شرکت نفت نیک قشم، ۱۳۸۷ ه.ش
• باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳۸۷ ه.ش
۲. طراحی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت پروژه‌های پژوهشی و مدیریت دانش تحقیقاتی
• پژوهش و فناوری پتروشیمی، ۱۳۸۶ ه.ش
• باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳۸۷ ه.ش
۳. طراحی سیستم مکانیزه جامع آموزشی،
• دانشکده پست و مخابرات، ۱۳۸۶ ه.ش
• موسسه آموزش عالی قشم، ۱۳۸۵ ه.ش
• تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۷۷ ه.ش
۴. طراحی و پیاده‌سازی سیستم مکانیزه مدیریت همایش‌ها و کنفرانس‌ها (پرند)،
• اولین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی فضای سبز و منظر شهری، دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، بهار ۱۳۸۹ ه.ش
• سومین کنفرانس سوخت و احتراق ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اسفند ۱۳۸۸ ه.ش
• اولین کنفرانس بازار کربن و مکانیسم توسعه پاک در پتروشیمی و صنایع مرتبط، انجمن مهندسی شیمی ایران، مهر ۱۳۸۸ ه.ش
• سومین کنفرانس ملی انجمن علمی فرماندهی و کنترل ایران، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مهر ۱۳۸۸ ه.ش
• همایش سراسری سامانه اطلاعات مکانی (GIS)، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، آذر ۱۳۸۸ ه.ش
• کنفرانس سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان،دانشگاه علم و صنعت ایران، بهمن ۱۳۸۷ ه.ش
• اولین کنفرانس ملی پیل سوختی ایران، پژوهشکده سبز دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۸۷ ه.ش
• سومین کنفرانس حفاظت و کنترل سیستم‌های قدرت، دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۸۷ ه.ش
• پنجمین کنفرانس انجمن رمز ایران، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مهر ۱۳۸۷ ه.ش
• اولین کنفرانس پتروشیمی ایران، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، ۱۳۸۷ ه.ش
• دومین همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE، دانشگاه صنعتی شریف، اسفند ۱۳۸۶ ه.ش
• پنجمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی شیمی، انجمن مهندسی شیمی ایران، دی ۱۳۸۶ ه.ش
• دومین کنفرانس بین‌المللی ساخت و تولید، دانشگاه علم و صنعت ایران، آذر ۱۳۸۶ ه.ش
• چهارمین کنفرانس انجمن رمز ایران، دانشگاه علم و صنعت ایران، مهر ۱۳۸۶ ه.ش
• همایش علوم و فناوری مواد فعال سطحی و صنایع شوینده، دانشگاه صنعتی شریف، ۱۳۸۶ ه.ش
• یازدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران، دانشگاه تربیت مدرس، آذر ۱۳۸۵ ه.ش
• اولین کنفرانس بین‌المللی ساخت و تولید، دانشگاه تربیت مدرس، ۱۳۸۴ ه.ش
• نهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران، دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۸۳ ه.ش
• چهارمین سمینار بین‌المللی و هفتمین سمینار ملی علوم و تکنولوژی پلیمر ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ۱۳۸۴ ه.ش
• اولین همایش توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۸۲ ه.ش
• اولین کنفرانس بین‌المللی شهرهای الکترونیکی و اینترنتی، سازمان منطقه آزاد کیش، ۱۳۸۱ ه.ش
۵. طراحی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت محتوی وب سایت،
• دانشکده جامع علمی-کاربردی پست و مخابرات، ۱۳۸۷ ه.ش
• مجله مهندسی شیمی ایران، ۱۳۸۶ ه.ش
• موسسه آموزش عالی قشم، ۱۳۸۵ ه.ش
• شرکت برنا الکترونیک، ۱۳۸۵ ه.ش
• شرکت کشتی سازی فراساحل، ۱۳۸۵ ه.ش
• پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۸۵ ه.ش
• روستای لیوان شرقی، مخابرات استان گلستان، ۱۳۸۴ ه.ش
• دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۳۸۴ ه.ش
۶. نظارت بر طراحی و پیاده‌سازی سیستم جامع مالی و اداری، شرکت برق منطقه‌ای اصفهان، ۱۳۸۶ ه.ش
۷. طراحی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت آزمون، موسسه مدرسان شریف، ۱۳۸۵ ه.ش
۸. طراحی و راه‌اندازی سیستم برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، شرکت توربوژنراتور، ۱۳۸۵ ه.ش
۹. طراحی، راه‌اندازی، نگهداری و پشتیبانی شبکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مراکز تهران، اراک و بندر امام خمینی، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، ۱۳۸۴ ه.ش
۱۰. طراحی و راه‌اندازی شبکه مرکز کار از راه دور روستای قرن‌آباد، شرکت مخابرات استان گلستان، ۱۳۸۳ ه.ش
۱۱. همکاری در طراحی و راه‌اندازی سیستم آموزش مجازی ضمن خدمت دبیران، وزارت آموزش و پرورش، ۸۲-۱۳۸۳ ه.ش
 
علی اکبر جلالی

آثار

تألیف کتاب Reduced Order Systems به زبان انگلیسی که  توسط انتشارات Springer در آمریکا به چاپ رسید ودر مراکز مهم علمی جهان واز جمله دانشگاه MIT و ناسا از آن استفاده می ‏شود.
ارائه بیش از ۲۵۰۰ برنامه رادیو و تلویزیونی و بیش از ۱۵۰۰ سخنرانی علمی و ارائه چند صدمقاله علمی وترویجی و صدها مصاحبه مطبوعاتی در روزنامه‌ها و مجلات علمی کشور و در سطح بین‌المللی در معرفی فناوری های نوین و بویژه اینترنت و کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات که سبب معرفی ایشان به عنوان چهره ماندگار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شد.
تالیف و ترجمه بیش از ۵۰ جلد کتاب درسی، فناوری، کودک و آموزشی
مؤلف بیش از ۱۵۰ مقاله علمی تخصصی در حوزه مهندسی برق، و ده ها مقاله در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه شده در مجلات و کنفرانس‌های علمی داخلی و خارجی
 
علی اکبر جلالی

جوایز و افتخارات

یکی از چهار استاد نمونه علمی و اخلاقی سال ۱۳۹۵ در بین اساتید دانشگاه با رای مستقیم دانشجویان ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران (1396 ه.ش)
انتخاب به عنوان ریس کرسی آموزش الکترونیکی ایران توسط دبیرکل یونسکو (سال 1395 ه.ش)
معرفی به عنوان چهره ماندگار علمی شهرستان شاهرود به انتخاب بنیاد نخبگان استان سمنان (سال 1395 ه.ش)
مهندس نمونه کشور و دریافت تندیس و لوح سپاس از ریاست محترم جمهور (1393 ه.ش)
دریافت جایزه eASIA Award  سال ۲۰۰۷ میلادی منطقه آسیا و اقیانوسیه در نوآوری و خلاقیت مربوط به پروژه اولین مرکز جامع خدمات ICT روستایی کشور از طرف AFACT، سازمان ملل و یونسکو در تایلند (1386 ه.ش)
کسب مقام اول برای پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران در زمانی که ایشان مسئول پژوهشکده الکترونیک بودند. در بین ۵۶ مرکز و موسسه پژوهشی کشور (1385 ه.ش)
پژوهشگر نمونه دانشکده برق در سال ۱۳۸۲، ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ و دریافت سه پایه تشویقی برای این موفقیت‌ها  (1385 ه.ش)
پژوهشگر و محقق برتر صنعت IT کشور (1382 ه.ش)
پژوهشگر و محقق نمونه سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ ه.ش دانشگاه علم و صنعت ایران
استاد نمونه دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران در سال‌های ۱۳۷۵ و ۱۳۷۶ ه.ش

منبع:
1. وبسایت دکتر علی اکبر جلالی
نسخه چاپی