چهارشنبه، 7 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

میثم مطیعی

میثم مطیعی
حاج میثم مطیعی، مداح ایرانی و مدرس دانشگاه امام صادق علیه السلام است. او از جمله مداحان و ذاکران مراسم بیت رهبری است. مطیعی از شاگردان آیت الله شیخ آقا مجتبی تهرانی و فارغ‌التحصیل دکتری رشته فقه و حدیث از دانشگاه امام صادق است. او در مداحی‌های خود به موضوعات سیاسی و فرهنگی اشاره می‌کند.

آغاز کار
او اولین کارهایش را از جلسات آیت الله مجتبی تهرانی آغاز کرده است. او از مؤسسین دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله آقا مجتبی تهرانی است و اولین مدیر عامل این مؤسسه نیز بوده است. در مصاحبه‌ای با تسنیم در بهمن ماه ۱۳۹۱ می‌گوید، به خاطر تعالیم استاد اخلاقش آیت الله آقا مجتبی تهرانی مدت‌ها از پذیرش پیشنهاد مداحی در صدا و سیما و مصاحبه با رسانه‌ها خودداری می‌کرده است و در این مصاحبه هم می‌خواهد از بعضی زوایایی زندگی «این مرد الهی» سخن بگوید. او می‌گوید مقتل‌خوانی را از تهرانی یادگرفته است و استادش معتقد بوده که شعار بدون شعور مطلوب نیست: «من سه تا شین دارم: شرع، شعور و شعار، که البته شعار آخر از همه است. اگر شرع و شعور نباشد، شعار اثرگذاری و بُرد ندارد و مضر و دشمن‌ساز هم هست. امام حسین (ع) برای چه شعارش در طول تاریخ بُرد داشت؟ برای این‌که با شرع و شعور همراه بود.»
تحصیلات
میثم مطیعی در سال ۱۳۸۹ در دوره دکتری دانشگاه امام صادق ورودی بهمن ماه پذیرفته شد. او در سال ۹۴ از رساله دکتری تخصصی خود با عنوان "مبانی و راهکارهای قرآنی و روایی در رویارویی با اهانت به معصومان (علیهم السلام)‏" به راهنمایی عباس مصلایی‌پور (دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق) دفاع کرد با نمره عالی قبول شد.
حاج میثم مطیعی نخستین بار در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی برای نخستین بار در برابر رهبر انقلاب دست به میکروفون شد تا خود را با صدای زیبا و دانش عمیقی که داشت، به همگان معرفی کند.
در حال حاضر، حاج میثم مطیعی جزو اساتید برتر دانشگاه امام صادق (ع) می‌باشد.
نظرات دربارهٔ او
میثم مطیعی تعدادی از مقاتل اهل بیت را از حفظ دارد. او متن عربی مقتل را می‌خواند . مقام معظم رهبری در جلسه‌ای ضمن تقدیر از سبک مداحی او گفتند:
آن چیزی که ما از مداحی سراغ داریم، دقیقاً همین چیزی بود که ایشان امروز (اربعین۱۳۹۰) اجرا کرد. این از معجزات انقلاب است که یک دانشجوی دکتری، مداح اهل بیت است.
سعید حدادیان از مداحان باسابقه کشور در مورد میثم مطیعی گفته است که یکی از صفات مداحان «با اخلاصِ» زمان جنگ، «نجیب‌خوانی» بوده است که این ویژگی را مطیعی دارد.
نماهنگ «کنار قدم‌های جابر سوی نینوا رهسپاریم» که میثم مطیعی در حضور رهبر انقلاب ایران در مراسم عزاداری اربعین خوانده بود به وسیله‌ی سایت رهبر انقلاب منتشر شد.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما