يکشنبه، 8 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

مهدی علي احمدي

مهدی علي احمدي
هنرمند، تهيه کننده، کارگردان
مهدي علي احمدي، فرزند ذبيح‌الله در سال 1332 خورشيدي در تهران متولد شد. وي پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه، وارد دانشگاه تهران شد و در دانشکده هنرهاي زيبا در رشته هنرهاي نمايشي (با گرايش کارگرداني و بازيگري) با درجه ليسانس فارغ‌التحصيل شد.
علي احمدي، از زمان دانشجويي وارد عرصه بازيگري شد و در نمايش‌هاي متعدد تئاتر شهر تهران، نقش‌آفريني کرد.
وي از سال 1358 - 1355، در کنار هنرمندان ديگر، در نمايش‌‎هاي: ديوارچين؛ جنايات و مکافات؛ دونده تنها؛ داستان ضحاک؛ دايره گچي قفقازي؛ استنطاق؛ آبي به رنگ دريا؛ بيرون جلوي در؛ مرد گل بردهن و غيره ايفاي نقش کرد.
مهدي علي احمدي در سال 1358 خود را به سازمان صدا و سيما منتقل کرد. نخست در واحد نمايش معاونت آموزشي، سپس در گروه فرهنگ و ادب شبکه اول به بازيگري، تهيه‌کنندگي و کارگرداني هنري پرداخت. وي هم‌زمان براي شبکه‌هاي ديگري تلويزيون نيز به توليد برنامه مي‌پرداخت.
مجموعه‌هاي هنري که نام برده در آن به ايفاي نقش پرداخته و يا تهيه کنندگي و کارگرداني آن را بر عهده داشته، عبارت است:
بازيگري در مجموعه‌هاي: برده رقصان؛ حکايت مسافر گمنام؛ اسکندر؛ لبخند زندگي؛ پلک شب؛ دنياي وارونه و غيره.
تهيه کنندگي و کارگرداني: راويان اخبار در 9 قسمت؛ شاخه طوبي در 78 قسمت؛ شمايل در 100 قسمت 20 دقيقه‌اي و 13 قسمت 45 دقيقه‌اي؛ اين قافله عمر در 28 قسمت؛ ياد و يادگار در 52 قسمت براي شبکه جام جم؛ قند و پند در 80 قسمت براي شبکه دوم.
علي احمدي در برخي از برنامه‌هاي فوق به عنوان راوي قصه‌هاي تاريخي ايفاي نقش کرده است.
وي که يک دوره توليد برنامه‌هاي اجتماعي در تلويزيون N.H.K ژاپن را گذرانده، در دوران هنري خود، عضويت در هيئت‌داوران بخش نمايشي سومين جشنواره سيما و عضويت در هيئت‌داوران سومين جشنواره آگهي‌هاي برتر تلويزيون را دارا بود.
مهدي علي احمدي هنرمند برگزيده پنج و ششمين همايش نسخ خطي در مجلس شوراي اسلامي، براي مجموعه‌هاي تلويزيوني شاخه طوبي و قند و پند و همچنين برگزيده چهارمين جشن کتاب و رسانه در هجدهمين هفته کتاب (1389) براي مجموعه تلويزيوني قند و پند (سري دوم) بوده است. مهدي علي احمدي که عضو انجمن تهيه کنندگان سينماي مستند ايران است، با وجود اينکه در سال 1381 بازنشسته شده، همچنان به کار توليد برنامه‌هاي تلويزيوني مشغول است.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.