چهارشنبه، 18 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

هراچ کاراپتيان

هراچ کاراپتيان
هراچ کاراپيتان به سال 1321 خورشيدي در تهران به دنيا آمد. وي پس از تحصيلات ابتدايي و متوسطه وارد بازار کار شد و در حرفه نقشه‌کشي و معماري عملي به کسب در آمد پرداخت.
هراچ از نوجواني به هنر نقاشي علاقه‌کند بود؛ بنابراين در هر فرصتي که به دست مي‌آورد نقاشي مي‌کرد. نقاشي‌هاي او به سبک نقاشي ايراني و برگرفته از مينياتور مدرن که الهام گرفته از نقاشي‌هاي پيش از سده 6 ميلادي بود، شناخته مي‌شد.
کاراپتيان براي فراگيري فنون نقاشي غربي در سال 1349 به انگلستان رفت و تحولي نو در نقاشي‌هاي خود پديد آورد. وي در خط نوشته‌هاي ارمني و فارسي و در متن نقاشي‌هايش طرح‌هاي زيبا مي‌آفريد.
هراچ کاراپتيان در سال 1353 به امريکا رفت  و براي هميشه در ايالات متحده اقامت گزيد. وي با آبرنگ، رنگ و روغن، اکريليک و گواش فرم‌هاي شرقي را با تکنيک غربي در هم آميخت و آثار قابل توجهي را خلق کرد.
کاراپتيان در نمايشگاه‌هاي انفرادي متعددي، نقاشي‌هاي خود را به نمايش گذاشت. مردم تهران، لندن و لس‌آنجلس، آثار هنري هراچ کاراپتيان را ديده‌اند. در تهران، گالري سيحون، موزه هنرهاي معاصر، گالري شيخ و باشگاه آرارات، تابلوهاي وي را به نمايش گذاشته‌اند.
هراچ کاراپتيان در سال 1385 در آمريکا درگذشت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.