سه‌شنبه، 17 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سید صادق حجازی

سید صادق حجازی
سید صادق حجازی، در سال 1300 شمسی در همدان در خانواده ای مذهبی و اهل علم متولد شد و پس از گذراندن دوران تحصیل در سن 20 سالگی مدرک فوق دیپلم خود را گرفت و به استخدام آموزش و پرورش درآمد. شاید جوانترین فردی بودند که وارد فرهنگ شدند و از سال 1322 به عنوان معلم ریاضی و پس از آن در کسوت مدیر مدرسه در دارالمومنین همدان خدمت کرد. وی مدیر مدرسه پرسابقه علمی بود که نقش به سزایی در آموزش و پرورش شهر همدان داشته است. ایشان در زمینه تربیت به همان اندازه که «دقت» را پیشه خود ساخته بود، در موضوع «تعلیم» هم حساسیت و توجه بسیاری داشت و سه نسل تحت تعلیم و تربیت ایشان قرار گرفت.
در ایام شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و مبارزه با طاغوت، فعالیت های ایشان در عرصه تعلیم و تربیت او را از مسائل سیاسی و اجتماعی غافل نکرد به طوری که رژیم شاهنشاهی او را به ایرانشهر تبعید کرد و با آیت الله مدنی بسیار همراه و همکار بودند و پس از پیروزی انقلاب و در ایام دفاع مقدس افتخار حضور در جبهه های حق علیه باطل را داشت و در همه عمر با برکت خود در کنار تعلیم و تربیت فرزندان ایران زمین مدافع اسلام و انقلاب بود و 50 نفر از شاگردانش در سال‌های دفاع مقدس شهید شدند.
رهبر معظم انقلاب در سال 1387 در نکوداشت این معلم خستگی‌ناپذیر پیامی صادر فرمودند. در بخشی از این پیام آمده است: «اینجانب ایشان را از ده‌ها سال پیش همواره به وی‍‍ژگی‌های ممتاز شناخته و قدردان وجود با برکت ایشان بوده‌ام و می‌باشم. خداوند این مرد مؤمن با اخلاص را محفوظ دارد و جوانان آموزش و پرورش را توفیق ثبات قدم و اخلاص عنایت فرماید».
سید صادق حجازی، معلم پیشکسوت همدانی، پس از 74 سال تلاش و کوشش در امر تعلیم و تربیت، سحرگاه جمعه 6 بهمن 1396 در سن 96 سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکرش در باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.

متن پیام تسلیت امام خامنه‌ای مدظله العالی
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حجازی دامت توفیقاته
درگذشت عموی گرامیتان مرحوم آقای سیّد صادق حجازی رحمت‌الله‌علیه را که از صلحای اخیار و انقلابیون قدیمی و دارای بیش از نیم قرن خدمت فرهنگی بودند به جنابعالی و والد مکرّم و خاندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات ایشان را از خداوند مسألت مینمایم.
سیّد علی خامنه‌ای
۷/ بهمن/ ۹۶

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.