شنبه، 20 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

حسین بهرامی

حسین بهرامی

زندگی نامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسین بهرامی حجت الاسلام بهرامی در سال 1359 از سوی دادستان کل انقلاب به عنوان حاکم شرع دادگاه انقلاب به شهرستان مسجد سلیمان اعزام گردیدو همزمان با کار قضایی به همراه فضلای حاضر برای اولین بار حوزه علمیه مسجدسلیمان را بنا نهادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بهرامی درسال 1332 در کانون خانواده ای مذهبی و روحانی در یکی از روستاهای زنجان دیده به جهان گشود .

دوران ابتدایی را در مدرسه سعادت و تا سوم دبیرستان در یکی از دبیرستان های زنجان سپری نمود

او در سال 1348 در آزمون ورودی مدرسه حقانی قم(که مدیریت آن را آیت الله شهید قدوسی (ره) به عهده داشت) شرکت و پس ازقبولی تحصیل علوم دینی را ادامه داد .

در جریان شهادت آیت الله غفاری به دست دژخیمان ساواک رژیم منحوس پهلوی در زندان در مراسم تشییع جنازه آن مجاهد نستوه شرکت کرده و به جرم سر دادن شعارهای ضد رژیم و نام بردن از امام خمینی (ره) دستگیر و مدتی قریب دو سال در زندان های  کمیته مشترک شهربانی و ساواک،قصر و اوین بسربرده و در نهایت در سال 1355 از زندان آزاد گردید .

او بلافاصله تحصیلات حوزوی را پی گرفته ودر سال 1359 از سوی دادستان کل انقلاب به عنوان حاکم شرع دادگاه انقلاب به شهرستان مسجد سلیمان اعزام گردید .

همزمان با کار قضایی در مسجد سلیمان به همراه فضلاء حاضر در آن شهر برای اولین بار حوزه علمیه ای را در دو بخش خواهران و برادران بنیان نهاد .

وی پس از حدود پنج سال مجدداً به قم مراجعت و دوره خارج تحصیلات حوزه را در محضر آیات عظام میرزا جواد تبریزی، وحید خراسانی، فاضل لنکرانی و جوادی آملی تلمذ نمود .

در اسفند ماه سال 1368 بار دیگر به سنگر قضاوت بازگشته و به عنوان دادستان ویژه روحانیت قم و سپس حاکم شرع این دادگاه منصوب و تا کنون به انجام وظیفه اشتغال دارد .

خدمت گذاری به طلاب حوزه علمیه مسجد سلیمان پس از تاسیس از افتخارات ایشان بوده و هم اکنون عضویت هیئت امنای آن حوزه را به عهده دارد .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.