فیلم داستانی و دیگر هیچ نبود ...

فیلم داستانی و دیگر هیچ نبود ...
دانلود فیلم داستانی ودیگر هیچ نبود ...

نویسنده و کارگردان: محمد باقر مفیدی کیا
تهیه کننده: محمدرضا شفاه
محصول خانه فیلم داستانی انقلاب

یک رزمنده و یک سرباز عراقی در میان مین‌ها گرفتار شده‌اند ، سرباز عراقی از صدام آسیب دیده و اکنون فراری است. رزمنده نیز ، پشت عکس امام خمینی (ره) آدرس جایی را که سرباز عراقی به دنبال آن است ترسیم می‌کند اما ...
«و دیگر هیچ نبود» فیلمی است که می‌خواهد روایتی متفاوت از عملیات تفحص شهدا را به تصویر بکشد.

متن زیر به نقل از: snn.ir

پناهیان در مورد فیلم به من گفت همین که در این فیلم یک سرباز عراقی به سرباز امام تبدیل شده، یک معجزه است و ...
مفیدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص فیلم «... و دیگر هیچ نبود»، گفت: این فیلم از روی داستان واقعی ساخته نشده و ماجرای آن خیالی است، اما بعد از ساخت فیلم در جایی شنیدم که شبیه این اتفاق رخ داده و شهید گمنامی پس از مدت ها به عنوان یک مجاهد عراقی کشف هویت شده است. که البته این ماجرا چندان ارتباطی به داستان فیلم و مفهوم و معنای آن ندارد.
وی افزود: فیلمنامه این فیلم سال 86 نوشته شده است.
کارگردان فیلم «... و دیگر هیچ نبود» گفت: این فیلم داستانی کوتاه امسال در جشنواره دوازدهم فیلم دفاع مقدس و فیلم کوتاه تهران شرکت داده شد، اما به دلیل آماده نبودن آن و نرسیدن نسخه نهایی به دست داوران هر دو جشنواره، آنطور که حقش بود مورد قضاوت قرار نگرفت.
مفیدی کیا اضافه کرد: «... و دیگر هیچ نبود» به جشنواره عمار ارسال شده است و در آنجا نیز اکران خواهد شد.
وی یادآور شد: حجت الاسلام پناهیان از ایده محوری و قصه اصلی این فیلم تمجید کرده و قریب به مضمون فرمودند، در این فیلم معجزه از مجرای طبیعیش روایت می شود که چگونه سرباز صدام به دور از فضای شعاری و کلیشه ای و در بستر داستان به جایگاه سرباز امام و حتی مقام شهادت ارتقاء می یابد. مفیدی کیا افزود در تایید فرمایشات ایشان اضافه کنم که تلاشمان آن بود که علاوه بر مفاهیم کلی دینی در ظاهر داستان نیز نفوذ معنوی حضرت امام در قلب های پاک را به شکلی نمادین و در قالب یک داستان ساده روایت کنیم.
کارگردان فیلم «... و دیگر هیچ نبود» یادآور شد: در کل حاج آقا پناهیان کلیت فیلم پسندیدند و آن را در پرداخت جزئیات نیز موفق دانستند و البته اشکالاتی نیز به بعضی جزئیات صحنه پردازی ها و اتفاقات داشتند که شنیدیم و استفاده کردیم. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.