فیلم سینمائی براده های خورشید

فیلم سینمائی براده های خورشید
فیلم سینمائی براده های خورشید

کارگردان: محمدحسین حقیقی
نویسندگان: محمدحسین حقیقی و محمدعلی حسین‌نژاد
تهیه‌کننده: منوچهر شاهسواری
سال تولید: ۱۳۷۴

خلاصه داستان :
علی پس از اطلاع از مجروح شدن پدرش در جبهه، عازم مناطق جنگی می شود. یکی از هم رزمان پدر او را در این سفر همراهی می کند. آن دو به خط مقدم می روند. پدر به شهادت رسیده است و پیکر او در نقطه ای قرار گرفته که امکان دسترسی به آن میسر نیست «علی» بین بازگشت به خانه و ماندن در جبهه، ماندن را بر می گزیند و عملیات آغاز می شود...

بازیگران:
مهدی قلی پور-منوچهر آذر-حسین محجوب-امین حیایی-شهرام شریفی-جمشید لایق-محمد کاسبی

جشنواره ها و جوایز:
فیلم براده‌های خورشید در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (۱۳۷۵) در دو بخش بهترین فیلم دوم و بهترین صداگذاری (بهمن اردلان و مسعود بهنام) توانست سیمرغ بلورین این دوره را دریافت کند.
همچنین امین حیایی نیز کاندیدا دریافت سیمرغ بلورین در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نیز بوده‌است.
براده‌های خورشید در اولین دوره جشن خانه سینما (۱۳۷۶) در بخش بهترین جلوه‌های ویژه (اصغر پورهاجریان) تندیس زرین این دوره را دریافت کرد.
همچنین این فیلم در بخش‌های بهترین صدای فیلم (بهمن اردلان و مسعود بهنام)، بهترین موسیقی متن (محمدرضا علیقلی) و بهترین فیلمبرداری (حسن قلی‌زاده) کاندیدا دریافت تندیس زرین مسابقات بوده‌است.
این فیلم در هفتمین دوره جشنواره دفاع مقدس (۱۳۷۷) در بخش‌های بهترین صداگذاری (مسعود بهنام)، بهترین صحنه آرایی (محمدحسین حقیقی و احمد مرادپور)، بهترین صدابرداری (حسن زاهدی) و بهترین موسیقی متن (محمدرضا علیقلی) توانسته‌است لوح افتخار و تندیس جشنواره جشنواره را دریافت کند.
همچنین فیلم براده‌های خورشید در هشتمین دوره جشنواره دفاع مقدس (۱۳۷۹) در بخش مسابقه فیلم‌های بلند دفاع مقدس (بیست ساله) شرکت کرده‌است. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.