فیلم سینمائی مسافر ری

فیلم سینمائی مسافر ری
فیلم سینمائی مسافر ری

کارگردان : داود میرباقری
نویسنده : داود میرباقری

خلاصه داستان:
قرن سوم هجری ، مقارن با خلافت عباسیان (دهمین خلیفه) و امامت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام علی النقی الهادی (علیه السلام) است.
حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) که یکی از شاگردان دانشمند و مریدان خاصه ائمه معصومین امام رضا ، امام جواد و امام هادی (علیهم السلام) و از مغضوبین دستگاه خلیفه عباسی است ، پس از تخریب بارگاه امام حسین (علیه السلام) در کربلا به دست عمال خلیفه ، به توصیه امام هادی (علیه السلام) به سوی ایران و شهر ری مهاجرت می نماید.
این هجرت از نظر سیاسی بسیار پر اهمیت است و حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) طی این مسافرت حامل پیام امام هادی (علیه السلام) و ائمه پیش از ایشان به علویان و محبین اهلبیت عصمت و طهارت در ایران است. او در این مسافرت طولانی با خطرات و حوادث گوناگونی روبرو می شود و در مواجه با نژادها و اقوام مختلف ساکن ایران، جلوه هایی از فرهنگ شیعه اصیل را آشکار می سازد. سرانجام پس از مسافرتی خطیر و انباشته از حوادث تلخ و شیرین به مقصد می رسد.
در فیلم و سریال «مسافر ری» که پس از اکران در سینماها نسخه سریال آن از تلویزیون پخش شد، داریوش ارجمند در نقش حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) به ایفای نقش پرداخته است؛ بازیگری که ۹ سال قبل از این کار با ایفای نقش در سریال «امام علی (علیه السلام)» به کارگردانی داوود میرباقری و ایفای نقش مالک اشتر محبوبیت بسیاری را در میان مردم به دست آورده بود. ارجمند پیش از ایفای نقش در «مسافر ری» در سینمایی «اعتراض» به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرده بود و بلافاصله پس از بازی در فیلم میرباقری و درست در همان سال مقابل دوربین سینمایی «سگ کشی» به کارگردانی بهرام بیضایی رفت و نقشی کاملا متفاوت را بازی کرد.
ویشکا آسایش دیگر بازیگر این فیلم است که او هم در سریال امام علی (علیه السلام) بازی داشت و از بازیگران اصلی این سریال هم محسوب می‌شد. در کنار این دو بازیگر، هنرپیشگانی چون جمشید هاشم‌پور، محمدرضا شریفی نیا، عنایت بخشی، عنایت الله شفیعی، سیاوش طهمورث، زهره حمیدی و ستاره اسکندری نیز در فیلم- سریال «مسافر ری» بازی کرده بودند.

بازیگران : احمد نجفی، فرهاد خان محمدی، اکبر دودکار، سعید پیر دوست،محمدرضا شریفی نیا ، رضا ژیان،ویشکا آسایش،حسن پورشیرازی،بهناز جعفری و …
این سریال کاری از داوود میرباقری کارگردان سریال های : امام علی (ع) ، معصومیت از دست رفته ، مختار نامه و … میباشد. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.