مستند رضای رضوان

مستند رضای رضوان
مستند رضای رضوان

رضای رضوان محصول سال ۱۳۸۴ از معدود مستندهایی است که تاکنون درباره حرم امام رضا (ع) ساخته شده است. این مستند روایت مردانی است كه بی‌مُزد و منت در حرم امام رضا (ع) مشغول امر كفش‌داری زائران هستند. عشق کفش ‌داران حرم مطهر امام رضا ‏(ع) در خدمت رسانی به زوار و شرح لذت آن از زبان خودشان و همچنین عشقی که زوار به این امام همام دارند در این مستند به تصویر کشیده شده است.
این روایت در نهایت به جایگاه امام رضا (ع) در دل و جان ایرانیان می پردازد.
مستند رضای رضوان به موضوع خدمت جمعی از مردم با مشاغل مختلف در کفشداری حرم امام رضا(ع) می پردازد.
وارد حرم ها و مشاهد مشرفه که بشویم بسیاری از افراد را می بینیم که در لباس خادم و کفشدار مشغول فعالیت هستند و شاید در نگاه اول، همه آنها جزو کارکنان حرم ها به حساب بیایند ولی حقیقت آن است که بعضی از همین اشخاص، دارای مشاغل دیگری هستند و تنها برای خدمت به زائران بقاع متبرکه، به چنین کارهایی می پردازند.
مستند رضای رضوان در مورد همین اشخاص است؛ مستندساز ابتدا به سراغ زائران حرم رضوی می رود و از آنها در مورد کفشداران حرم می پرسد، بسیاری نمی دانند آنها چه کسانی هستند و اصلا شغل شان چیست.
سپس مصاحبه با کفشداران پخش می شود که هر یک دارای شغلی برای خود هستند، یکی کشاورز، دیگری مهندس، سومی پزشک و دیگری کارگر که تنها به شوق خدمت به زائران حرم امام هشتم(ع) کفشداری این مکان مقدس را انتخاب کرده اند.
رضای رضوان مستندی است به تهیه کنندگی محمود عاطفی و کارگردانی مجید مجیدی. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.