دانلود مستند شهروند شماره چهار

دانلود مستند شهروند شماره چهار
فیلم مستند شهروند شماره چهار - شهروند چند ملیتی - Citizenfour 2014 Documentary - دوبله فارسی - HD 720 mp4 H264

رسوایی افشای جاسوسی گسترده سال ۲۰۱۳ وقایعی است که از ژوئن ۲۰۱۳ آغاز شده است، پس از آن که ادوارد اسنودن، یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا (NSA)، اسناد محرمانه ای از NSA را منتشر کرد. این اسناد نشان دهنده جزئیات چگونگی تلاش گسترده ایالات متحده امریکا و انگلستان (با همکاری کانادا، استرالیا و نیوزیلند؛ که مجموعه این ۵ کشور را «پنج چشم» می گویند) برای نظارت و جاسوسی گسترده، به ویژه از طریق اینترنت است. برخی از اسناد منتشر شده نشان می‌دهد اطلاعات مخابره شده مردم در مقیاسی بسیار وسیع تر از آنچه پیش تر تصور می‌شد رهگیری و شنود می‌شود. برخی از داده های جمع آوری شده، مانند داده های پروژه ایکس کی اسکور مستقیماً روی میز باراک اوباما قرار می‌گرفتند.

فیلم مستند «شهروند شماره چهار» (انگلیسی: Citizenfour) یک فیلم در سبک مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی لورا پویترس است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده و به افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی می‌پردازد. این مستند بهترین مستند سال ۲۰۱۴ از سوی انجمن بین‌المللی مستند انتخاب شده‌است. همچنین این مستند برنده اسکار بهترین مستند در سال ۲۰۱۴ نیز شده است.

مستند «شهروند۴» محصول مشترک آمریکا، آلمان و بریتانیاست. این فیلم مستند از اتاق ۱۰۱۴ هتل میرا در هنگ‌کنگ (محل اختفای اسنودن) آغاز می‌شود و صحت ادعاهای او را در آلمان، بلژیک، برزیل، بریتانیا، آمریکا، روسیه، چین و سفارت اکوادور در آمریکا بررسی می‌کند.

با تشکر از مبین مدیا و ایران فیلم -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.