کلیپ تصویری | بهترین انگیزه برای پیاده‌روی اربعین چیست؟

کلیپ تصویری | بهترین انگیزه برای پیاده‌روی اربعین چیست؟
کلیپ تصویری از سخنان حجت الاسلام پناهیان - بهترین انگیزه برای پیاده‌روی اربعین چیست؟
متن کلیپ:

امام صادق(ع) می‌فرماید: «مَنْ أَتَی قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع مَاشِیاً» کسی بیاید برای زیارت قبر اباعبدالله الحسین «مَاشِیاً» پیاده بیاید، «کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ وَ بِکُلِّ قَدَمٍ یَرْفَعُهَا وَ یَضَعُهَا عِتْقَ رَقَبَةٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیلَ» برای هر قدمی که بر‌می‌دارد خدا برای او چه می‌نویسد؟ برای هر قدمی که می‌گذارد و برمی‌دارد، هر پایی که روی زمین می‌گذارد و هر پایی که برمی‌دارد خدا ثواب یک بنده آزاد کردن! یک اسیر آزاد کردن! را به او خواهد داد. آن‌وقت می‌فرماید چه اسیری را آزاد کنی، «مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیلَ» از فرزندان حضرت اسماعیل، گویی می‌فرماید از بنی‌هاشم را شما آزاد بکنی نه یک آدم معمولی، یک بردۀ معمولی و اسیر معمولی را بخواهی آزاد بکنی.

وقتی که این فرد می‌رسد به کربلای معلی، رسیدید ان‌شاءالله بعد از دو روز، سه روز حرم مطهر، آنجا خدا ندا می‌دهد بندۀ من از من بخواه هر چه می‌خواهی به تو بدهم، آنجا آدم دعای مستجاب پیدا می‌کند. این مقام مقامِ ساده‌ای نیست.

اما چرا در بین این همه ثواب‌ها اشاره شده به آزاد کردن اسیر؟ به آزاد کردن برده؟ رفقا شما می‌توانید با این قدم‌هایی که برمی‌دارید بشریت را آزاد کنید از اسارت، کار بزرگی دارید انجام می‌دهید! کار بزرگ خودت را ببینی به تو اجر با عظمت و بزرگ می‌دهند. اگر خودت باور نداشته باشی کارت بزرگ است آن‌وقت اجر بزرگ هم به تو نخواهند داد، خودت باید بدانی داری کار مهمی انجام می‌دهی. محکم بگو، بگو من این راه را دارم می‌روم، آقا و مولایم را برمی‌گردانم، از پشت پردۀ غیبت بیرون خواهم آورد.

در ثواب زیارت شما نوشته، بشمارید ببینید حدس بزنید، نه اینکه وقت‌تان را بگذارید برای شمردن، تا کربلا چندتا قدم برمی‌دارید. می‌فرماید هر قدم ثواب آزاد کردن یک برده را دارد. برده‌های زیادی در دنیای مدرن به اسارت کشیده شدند، برده‌های شهوت، برده‌های ثروت، برده‌ها و مظلومینی که بردۀ جهالت هستند. بگو من می‌خواهم با این قدم‌های خودم اینها را آزادشان کنم.

شما می‌توانید با این سفرتان موجب آزادی ابناء بشر بشوید. بنده ببینید کی است که دارم به شما عرض می‌کنم. خدا برکت به خون اباعبدالله الحسین(ع) داده. خودِ شما وجودتان از برکات خون اباعبدالله الحسین(ع) هستید. می‌توانید عالم را آزاد کنید، احساس کنید قدم‌های بزرگی دارید برمی‌دارید، عرض من تمام.

از اینجا برگشتید ان‌شاءالله بگو من دیگر زندگی‌ام متفاوت شده می‌خواهم برای حضرت زندگی کنم، مثل همین سه روزی که در این راه زندگی می‌کنی، این زندگی متفاوت را همیشه در زندگی خودت جاری قرار بده. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.