مستند «مردی که زياد می دانست» - (درباره دکتر حسابی)

مستند «مردی که زياد می دانست» - (درباره دکتر حسابی)
دانلود مستند مردی که زیاد می دانست با موضوع دکتر محمود حسابی
رضا محمدي کارگردان «مردي که زياد مي دانست» درباره اين مستند گفت: اين اثر فرازهايي از زندگي و خدمات دکتر حسابي را به عنوان يکي از نوابغ دوران معاصر ايران به تصوير مي کشد. اين مستند ابتدا با عنوان «معلم عاشق» ساخته شد اما به دليل چند بعدي بودن شخصيت پروفسور حسابي که توانسته پايه گذار بسياري از انجمن ها و پژوهشگاه ها باشد عنوان «مردي که زياد مي دانست» را انتخاب کرديم.
نگاهي واقع گرايانه به کارهاي بزرگ دکتر حسابي
وي افزود: اين اثر قصد دارد از چهره مردي غبار بزدايد که غلو کنندگان او را برتر از افرادي مثل انيشتين و نيوتن مي دانند در صورتي که دکتر حسابي خود را خادم علم و کشور ايران مي‏دانست. در اين مستند سعي کردم با نگاهي واقع گرايانه و با توجه به مستنداتي که وجود داشت کارهاي بزرگ دکتر حسابي را به وسيله تصوير روايت کنيم. البته بضاعت ما براي اينکه تمام ويژگي علمي ايشان را در مدت زمان 50 دقيقه به تصوير بکشيم واقعا کم بود.
در این مستند مصاحبه تلويزيوني دکتر حسابي در سال 1370 نیز نمایش داده می شود.
کارگردان «مردي که زياد مي دانست» پروفسور حسابي را پدر اولين هاي ايران دانست و گفت: او اولين راديو را در ايران راه اندازي کرد همچنين اولين ايستگاه هواشناسي، به جاي اينکه پروفسور حسابي را پدر علم نوين فيزيک در ايران معرفي کنيم بهتر است او را پدر اولين ها در ايران بناميم. يکي از مهمترين و شاخص ترين ويژگي ايشان معلم بودن است، چرا که شاگردان پرورفسور حسابي توانستند بار علمي کشور را بعد از دهه 40 بر دوش خود بگيرند. دکتر حسابي در زمينه ادبیات و موسيقي هم حرفي براي گفتن داشتند.
عوامل توليد اين مستند عبارتند از نويسنده و کارگردان و پژوهشگر: رضا محمدي، مدير تصويربرداري: سيد حسين موسوي، صدابردار و صداگذار: مرجان رحماني افجه، طراح صحنه و گريم: نازنين سرابي، مدير توليد: سينما ربيعي، دستيار کارگردان: فاطمه ربيعي، تهيه کننده : مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي و رضا محمدي. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.

ویدئو های مرتبط