مستند آنچه به این خانه رواست

مستند آنچه به این خانه رواست
مستند آنچه به این خانه رواست

نمونه ای از مسجد طراز انقلاب اسلامی
مستند «آنچه بر این خانه رواست» به کارگردانی تورج کلانتری که به فعالیت های مسجد مشیریه ، تاریخچه شکل گیری کانون ، فعالیتها و برنامه های آن می پردازد.
این مستند به تهیه کنندگی سیدجمال عودسیمین در موسسه نجوای زلال هنر تهیه شده است.
مستند «آنچه به این خانه رواست» درباره فعالیت های فرهنگی جوانان و اهالی مشیریه تهران در مسجد امام حسن(ع) که از شبکه افق پخش خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه افق، مساجد در صدر اسلام نه فقط محلی برای عبادت بلکه کانونی برای فعالیت های فرهنگی، تبلیغی، اعزام به جهاد و سخنرانی های مهم بوده اند.

در طول تاریخ این نقش محوری مساجد تقویت شد ولی در سده های اخیر شاهد کمرنگ شدن این ویژگی ها بوده ایم.

با این حال در سال های پس از پیروزی انقلاب و با توجهی که به مساجد از باب فرهنگی صورت گرفت، کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفتند و مکانی شدند برای بالندگی استعدادهایی که به هر شکل، مسجد را مأمنی برای خود می دانستند.

مسجد امام حسن(ع) در مشیریه تهران، محلی برای فعالیت های مختلف فرهنگی، آموزشی، تربیتی و مذهبی برای جوانان و نوجوانان است، کانون فرهنگی این مسجد به همت چند جوان که مسجد، محل درس خواندن آنها بوده شکل گرفت و مراحل پیشرفت را طی کرد.

«آنچه به این خانه رواست» مستندی است متشکل از مصاحبه با اعضای کانون، اهالی محل و تصاویر مستند و آرشیوی درباره این مسجد و فعالیت جوانان مسجدی محله مشیریه که توسط سید جمال عود سیمین تهیه شده و امیر مهر یزدان هم کارگردان آن است.
-
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.