پهلوان شهید رضا حامد یعقوب‌نژاد - مجموعه مستند بر سکوی افتخار

پهلوان شهید رضا حامد یعقوب‌نژاد - مجموعه مستند بر سکوی افتخار
پهلوان شهید رضا حامد یعقوب‌نژاد

شهید رضا حامد یعقوب‌نژاد
سردار شهید حامد یعقوب‌نژاد در سال 1338 در خانواده‌ای مذهبی و متوسط در روستای حمیل از توابع شهرستان اسلام‌آبادغرب به‌دنیا آمد. دوران کودکی و ابتدایی خود را در همان روستا گذراند و سپس برای ادامه تحصیل به شهرستان اسلام‌آبادغرب رفت. سردار شهید حامد یعقوب‌نژاد در دوران کودکی نسبت به سایر همسالانش از جنب و جوش بیشتری برخوردار بود و بیشتر اوقات خود را به ورزش اختصاص می‌داد. این شهید والامقام در سال 1357 همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وارد نهاد مقدس بسیج شد و پس از آن با شروع جنگ تحمیلی برای حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی به صف مجاهدان و رزمندگان حق علیه باطل پیوست.
وی برای جلوگیری از پیش‌روی‌های دشمنان به اتفاق رزمندگان اسلام رشادت‌های فوق‌العاده‌ای را در عملیات‌های مختلف از خود به یادگار گذاشت. شهید یعقوب‌نژاد به‌دلیل داشتن توانایی‌های فراوان، عهده‌دار فرماندهی بسیاری از عملیات‌های مهم بود که در زمان شهادتش فرماندهی گردان حنین تیپ نبی‌اکرم (ص) را بر عهده داشت.
در وصیت‌نامه این شهید بزرگوار آمده است:
خط امام خمینی (ره) را ادامه دهید، زیرا هر کس در این راه روشن و نجات‌بخش قدم بردارد، عزیز شمرده می‌شود.
خداوند امام خمینی (ره) را برای نجات مردم ایران فرستاد و نعمت الهی است که خیل عظیمی از انسان‌ها را با اسلام و اعتقادات مذهبی آشنا کرد.
همسر شهید یعقوب‌نژاد در خاطرات خود گفته است:
آن شهید والامقام دارای ویژگی‌های اخلاقی بی‌نظیری بود و از لحظه‌لحظه عمرش در راه روشن‌گری و بالا بردن سطح بینش جوانان و نوجوانان بهره می‌برد. گشاده‌رویی، محبت، اخلاص، صفای درون، دوری از ریا و تواضع از ویژگی‌های خاص شهید به‌شمار می‌رفت و همیشه در تلاش برای تقویت روح اسلامی خود بود.
در خاطرات همرزم شهید آمده است:
شهید یعقوب‌نژاد یکی از حمدکنندگان خداوند سبحان بود و شجاعت و باتقوا بودنش زبان‌زد عام و خاص بود. شهید والامقام از فرماندهان لایق یگان دریایی تیپ نبی‌اکرم (ص) بود که با تشکیل اتاق‌های فکر فراوان در راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گام برمی‌داشت. در عملیات "توکلت علی‌الله" زمانی‌که تانک‌های عراقی به ‌سمت منطقه سومار می‌آمدند و قصد تصرف منطقه را داشتند، شهید خود شخصا با آر.پی.چی تانک‌های دشمنان را مورد اصابت قرار داد. سرانجام شهید والامقام در تاریخ 12 فروردین ماه سال 1370 هنگام درگیری با منافقان کوردل به‌همراه تعدادی از همرزمانش در عملیات «توکلت علی‌الله» به آرزوی دیرینه خود رسید و به‌درجه رفیع شهادت نائل آمد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.