مستند نبرد برای سرزمین مقدس

مستند نبرد برای سرزمین مقدس
مستند نبرد برای سرزمین مقدس

مستند «نبرد برای سرزمین مقدس» با موضوع اشغالگری صهیونیست‌ها و مبارزات چندین دهه ساله فلسطینی‌ها علیه این رژیم، روز سه‌شنبه 7 مهر ماه از شبکه افق پخش گردیده است.
رژيم صهيونيستي در دهه اخير به بهانه دفاع از خود در برابر فلسطيني‌ها، شروع به ساخت ديواري حايل ميان كرانه باختري و سرزمين‌هاي اشغالي شده كرده است؛ ديواري كه فلسطينيان آن را ديوار آپارتايد ناميده‌اند.
اگرچه رژيم صهيونيستي مسائل امنيتي را توجيه اين اقدام خود قرار داده اما فلسطيني‌ها و منتقدان اين رژيم، احداث چنين ديواري را بهانه‌اي براي اشغال ميزان بيشتري از زمين‌هاي فلسطين و نقض آشكار حقوق بشر مي‌دانند.
در چهلمين سالروز جنگ‌هاي 6 روزه، فردي غربي ديداري دوباره از سرزمين‌هاي اشغالي انجام مي‌دهد تا بازخواني مجددي بر روي اين جنگ صورت بگيرد.
او عنوان مي‌كند كه آمريكا، رژيم صهيونيستي را دولتي دموكراتيك معرفي مي‌كند ولي حقيقت آن است كه ده‌ها سال جنگ و خونريزي به‌دست اين رژيم عليه فلسطيني‌ها را نمي‌توان با اين شعارها سرپوش گذاشت.
در اين مستند درباره ديوار حايل نيز مطالبي بيان و علاوه بر اين، گوشه‌هايي از مبارزات و تظاهرات مردم فلسطين عليه اشغالگري صهيونيست ها نيز به تصوير كشيده مي‌شود. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.