سردار جنگل تبرستان (شهید فتح الله شکری)

سردار جنگل تبرستان (شهید فتح الله شکری)
سردار شهید فتح الله شکری
ملقب به سردار جنگل تبرستان - چریک پیر

پاسدار شهید فتح الله شکری در پائیز سال 1337 در روستای کلوسای آمل بدنیا آمد. وی بدلیل نداشتن امکانات کافی در روستای خویش و همچنین فقر مادی خانواده نتوانست بیش از دوران ابتدائی ادامه تحصیل دهد.او در ماههای محرم و رمضان در مساجد و تکایا به مرثیه خوانی می‌پرداخت و با فئودالها و خان‌های آن زمان شدیداً مخالفت می‌ورزید.
در مهر ماه سال 1357 به خدمت سربازی فراخوانده شد که در پی صدور فرمان امام خمینی رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی مبنی بر ترک پادگانها از پادگان فرار نمود و به صف انقلابیون مسلمان پیوست .پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به ادامه خدمت سربازی پرداخت و پس از اتمام آن به کشاورزی مشغول شد.
شهید فتح‌الله شکری برای مقابله و مبارزه با ضد انقلابیون در گروهی بنام پیشمرگان اسلام مشغول به فعالیت شد. روحیه شهادت طلبی ایشان از همان اولایل انقلاب مشهود و در صحنه‌های ستیز با کفر و ضد انقلاب همیشه پیشگام بود. به‌دنبال شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، خود را به مقر سپاه آمل رساند تا برای نبرد با کفار بعثی ثبت نام کند. او برای پاسداری از اسلام و دستاوردهای انقلاب چه در جبهه‌های جنگ و چه در جنگلهای آمل رشادتهای بسیار از خود به خرج داد و جز خدمت چیز دیگری از خود به یاد نگذاشت. تا اینکه در 1361/12/12 به همراه دیگر یاران با وفایش در جنگلهای آمل به دست منافقین مزدور امپریالیسم جهانی به شهادت رسید.
سردار شهید فتح‌الله شکری توسط آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی «چریک پیر جنگل» و توسط آیت‌الله جوادی‌آملی به «سردار جنگل» توصیف شد.

قسمتی از وصیت نامه سردارشهید فتح الله شکری
دنیـا مثل یک لیمـوی قشنگـی اسـت که ظاهری زیبا دارد ولی بعد از خوردنش تلخ است .
چه بهتر که در راه خدا مبارزه کند و در این راه به شهادت برسد.
به فرموده حضرت آیت الله حسن زاده آملی شهدای ما اولیاء الله هستند .
اولیاء خدا تقاضاگر مرگ هستند از مرگ نمی هراسند که هیچ ، بر روی مرگ در راه خدا لب خنده میزنند .
اولیاء خدا فقط به بهشت فکر نمی کنند بلکه ملاقات با خدا برایش مطرح است ....

فیلم مستند «سردار جنگل» به زندگی سردار شهید فتح الله شکری و واقعه شش بهمن آمل همچنین 40 شهیدی که داشته است می پردازد.
تهیه فیلم برای شش نفر از این شهیدان به‌صورت جدا انجام شده است. شش شهید واقعه شش بهمن آمل در درگیری با تعدادی از منافقان باقی‌مانده آن واقعه به شهادت رسیدند.
کارگردان این مستند نمایشی جواد محمدی کارگردان مازندرانی صدا و سیما مرکز تبرستان می باشد.
سردار مهدی خانی و حامد تجن‌جاری به‌عنوان تهیه‌کننده طرح، بهزاد خادمی نور و تصویر، محسن نجفی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، محمد قنبری دستیار تصویر، مژگان نوروزی منشی صحنه، مرصاد احمدی گریم، سیامک زالی و امیر‌قاسم زالی تدارکات، سید علی روشنایی عکاس، علیرضا محمدی تصویربرداری پشت صحنه، اسماعیل شکری که برادر‌زاده شهید است به‎عنوان شهید فتح‌الله شکری، جده شکری که عمه شهید است در نقش مادر شهید و مجتبی امدادی نیز در نقش «کاک بهرام» هنرآفرینی می‎کنند. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.