پرواز با صدای سوخته - شهید سید علی محمودیان - مجموعه مستند سوره های سرخ

پرواز با صدای سوخته - شهید سید علی محمودیان - مجموعه مستند سوره های سرخ
مشخصات و زندگی نامه شهید سید علی محمودیان

نام : سید علی نام خانوادگی: محمودیان
نام عملیات: كربلاي8 تاریخ شهادت: ۱۸/۱/۱۳۶۶
تاریخ تولد: ۲۹/۶/۱۳۴۷ تهران نام منطقه عملیات: شلمچه
محل شهادت: شلمچه نوع شهادت: اصابت تير تركش به گردن
تصویر شهید سید علی محمودیان

زندگی نامه شهید سید علی محمودیان
شهيد سيد علي محموديان فرزند سيد محمد در سال 1347 در خانواده اي مسلمان و رنج كشيده به دنيا آمد و اين د رحالي بود كه پزشكان تشخيص سقط جنين داده بودند ولي به لطف و عنايت الهي او سالم به دنيا آمد و سيد علي نام گرفت در دوران كودكي به دليل رفتارهاي شيرين و محبت آميز كودكانه مورد لطف و توجه همگان بود . علي در سال 1354 پا به مدرسه گذاشت و تا سال چهارم متوسطه را با موفقيت پشت سر گذاشت او همراه با تحصيل علاقه زيادي به قرائت قرآن داشت و در اين زمينه موفقيت هايي هم كسب نموده بود .
از فعاليت هاي اين شهيد مي توان حضور دائمي وي در انجمن هاي اسلامي مدارس را نام برد وي يكي از هسته هاي اصلي تشكيل جلسه مجمع نشر قرآن كريم براي تدريس و تعليم افراد و آشنا نمودن جوانان با
اسلام و قرآن و برگزاري مسابقات قرآن براي برادران در بسيج و مسجد و داراي خط و صورت زيبايي بود .
اين شهيد بزرگوار بعد ازاين كه 7 ماه در جبهه به سر بردند از ناحيه صورت جراحت پيدا نمود و با وجود داشتن مرخصي در همان هفته اول تلاش زيادي نمود تا به جبهه برگردد و خود را كوچكتر از آن مي‌ديد كه مجروح جنگي بشناسد . ايشان براي آخرين بار در عمليات كربلاي 8 فروردين 1366 پس از 9 ماه خدمت ايثارگرانه در وادي عشق و ايثار به لقاء الله رسيد .
پيام شهيد : " در هر عملي كه انجام مي دهيد خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانيد با پدر و مادرتان مهربان باشيد و به آنها احترام گذاريد و اماممان را تنها نگذاريد ."

نكات برجسته در زندگي شهيد:
الف)فعاليت هاي مهم عبادي ومعنوي :
علاقه زيادي به فراگيري قرآن داشتند به طوري كه در دوران تحصيل راهنمايي در مسابقات مكرر قرائت قرآن به مقام هاي بالايي نائل آمدند . به خواندن نماز شب و راز و نياز به درگاه اهديت مي پرداخت .
ب)فعاليت هاي مهم سياسي و اجتماعي :
عضو انجمن اسلامي مدارس ، و يكي از هسته هاي اصلي تشكيل جلسه مجمع قرآن كريم براي تدريس و تعليم افراد بود .
ج) فعاليت هاي مهم علمي ، فرهنگي و هنري :
صورت زيبايي داشت و چند آثار خطاطي از ايشان باقي مانده .
د)ويژگي هاي بارز اخلاقي (با ارائه نمونه رفتاري ) :
به عنوان راهنما و مشاوره و هم درد و در مصائب خانواده الگوي نمونه اي بود صوت خوبي داشت و هميشه نداي قرآن از زبانش جاري بود به طوري كه اگر پشت درمي ايستاد از نداي قرآني كه هميشه به لب داشت
شناخته مي شد .

وصیت نامه شهید سید علی محمودیان
فرازهايي از وصيت نامه :
با عرض ادب به پيشگاه منجي عالم بشريت و با سلام بر نائب بر حقش خميني بت شكن و درود بر سرور آزادگان امام حسين (ع) اگر آن دشت گرم سوزان كربلا كنار بدن هاي عريان خاندان عصمت كسي نبود به نداي هل من ناصر ينصرني امام حسين (ع) لبيك بگويد هم اكنون ايران يك سره لبيك يا اباعبدالله الحسين با ثبات رسانده .
پدر بزرگوارم چون شما خودتان مرا راهمايي مي كرديد و هرچه بگويم تنها حرف هاي خودتان است .پيامبر (ص) فرمود چشمي كه از ترس خدا گريان شود و از گناه پوشيده باشد و چشمي كه شب ها براي خدا بيدار بماند در قيامت گريان نخواهد بود . خواهرانم الگوي خود را مادرتان فاطمه زهرا(س)قرار دهيد مسئله حجاب را تا به حال به خوبي اجرا كرديد از اين به بعد هم اجرا كنيد .

از آخرین نوشته های شهید محمودیان
قال الله تبارک و تعالی فی محکم کتابه این ما تکونوا ایدرککم الموت ولو کنتم فی بروج مشیده .آنجا که شما هستید کجاست .مرگ شما را درمی یابد اگر برج هایمحکم و استوار باشد .
اذا جاء لا یستقدمن ساعته ولا یستاخرون .
وهنگامی اجلشان فرا رسد ودیگر نه ساعتی جلو رود ونه ساعتی عقب تر انداخته شود . ای خدای جهان ای خدای یکتا وبی همتا ای خالق هستی ومالک هستی ای خدای کهکشان ها ای خدای آدم وحوا ای خدای محمد(ص )و زهرا(ص) ای خدای ائمه اطهار ای خدای من و ای خدای ما و ای خدای همه ای که بر همه خدائی وهمه پیش تو هیچ ای جان اولین وآخرین بر تو ای احسن الخالقین ای خدا ببین که تو بینائی ای خدا بشنو که تو شنوائی . ای خدا آگاه باش که تو بر احوال بندگانت آگاهی. ای خدا پس چه بگویم که تو نباشی چه سان از تو بگریزم وبه کجا بگریزم که تو نباشی یا بهتر بگویم کجا را به غیر از ملک تو دارم که بگریزم کدام وجود را غیر از ؟؟ تو دارم که مرا انیس باشد .
ای خدائی که خلقت آسمان ها وزمین به دست توست . ای خالق زمین سرگردان است وبه دور خود می چرخد و همراه دیگر سیاره هایمنظومه شمسی بگرد خورشید می گردد . این منظومه به همراه یک میلیارد منظومه دیگر در این کهکشان درحال گردش بدور کهکشانی دیگر وآن به دور دیگر و ... وکهکشان ها هم بنا به اخبار در حرکتند و هنوزمحور گردش آنها مشخص نشده . ای خدای بزرگ تو خالق همه این هائی و در همین کره زمین و درهمین ایران در همین تهران و در همین شهرک و در همین خانه در همین جوهر و در همین مواد سازنده دفعات بی شماره وخلاقیت ها عجیب غیر قابل تصور از توست تا چه رسد به کهکشان ها خداوندا از بین موجودات عالم موجودات زنده ای و از بین آنها انسان ها و از بین آنها این بنده عاصی و این بنده عاصی یک قلبی کدر و مخدوش از خوشه های گناه و نافرمانی وجود دارد که در طول حیاتش نتوانست تو را بشناسد .
قلبی که به جای شناخت تو به جای شناخت این همه خلقت بی انتها تو تنها به زندگی دو روزه دنیا راضی شد وبر آن مطمئن شد قلبی که پس از چند سال جایگاه مطمئن برای وسوسه های شیطان بوده خدایا اینک در دم آخر عمر نمی دانم که چه بگویم نمی دانم که از کدامین از کارهایم ناله کنم که برای کدامین گناه خود طلب عفو کنم.
خداوندا اگر من نمی دانم اگر من خطا کارم اگر من اوامر تو را انجام ندادم و از کلام تو سر پیچی کردم و در این که به گناهانم معترفم و کوتاهی وسهل انگاری در انجام فرائض و واجبات کرده ام امید آن دارم که حداقل مرگ مرا برای انقلاب ثمر بخش قرار دهد وشهادت را نصیبم کن شاید که این طور مردن برای کم کردن مجازاتم موثر باشد . -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.