مستند دادخواست

مستند دادخواست
مستند دادخواست
(روند شکل گیری سرود آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو ...)

مستند دادخواست توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب درباره مراحل ساخت سرود آمریکا، ننگ به نیرنگ تو ساخته ‌شده است.
آثار جاودانه تولیدشده در فضای هنر انقلاب اسلامی، علاوه بر آنکه موقعیت تاریخی معینی را بازنمایی می‌کنند ، برای آینده نیز حرف برای گفتن داشته‌اند.
این ویژگی‌ها در آثار موسیقایی انقلاب اسلامی، برجستگی خاصی دارد؛ یکی از آثار بی‌مثال تاریخ هنر انقلاب اسلامی، سرود آمریکا، ننگ به نیرنگ تو است که هنوز هم زنده و جریان ساز است.
این سرود مهم و راهبردی، اگرچه در واکنش به نیرنگ‌بازی‌های مداوم امریکا در سال‌های نخست انقلاب ساخته شد، اما شعر، ملودی و اجرای بی‌نظیرش، آن را به ورد عمومی ملت ایران تبدیل کرد.
حکایت ساخت این سرود جاودانه و اثری که از خود برجای گذاشت، دستمایه ساخت مستندی شده به نام دادخواست شده است. در این مستند، در واقع تاریخ شفاهی یکی از آثار هنرمندان انقلابی مرور شده است.
مصاحبه با چهره‌هایی چون حمید سبزواری، شاعر، احمدعلی راغب، آهنگساز، سید محمد میرزمانی، تنظیم‌کننده و اسفندیار قره‌باغی، خواننده، محور اصلی این مستند است.
این هنرمندان به بازخوانی خاطرات خود از ایام ساخت سرود می‌پردازند و همچنین از زبان تعدادی از کارشناسان هنر انقلاب، ویژگی‌ها و آثار ملی و بین‌المللی سرود مورد تحلیل قرار می‌گیرد.
مستند دادخواست در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تولید شده است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.