چوب بستنی! (کلیپ تصویری)

چوب بستنی! (کلیپ تصویری)
دانلود کلیپ تصویری چوب بستنی از سخنان حجت الاسلام پناهیان

متن کلیپ:
بنده یک طلبه‌ای هستم گاهی از اوقات مواجه می‌شوم با این سؤال که حاج آقا چرا بعضی از شادی‌ها در اسلام منع شده؟ گاهی هم با این سؤال که مرز شادی‌های حرام و لذّت‌های حرام کجاست؟ عروسی‌مان چقدر بزنیم مثلاً حلال است؟ چقدر نزنیم دیگر نزنیم بیشتر از آن؟ اصلاً دوست ندارم این سؤال‌ها را جواب بدهم.

اصلاً فکر می‌کنم رفتم توی جاهای قحطی‌زده! این سؤال‌ها مال آدم‌های قحطی‌زده است. یک لقمه نان اولیۀ دین بهشان ندادند. تو چه برداشتی داری از دین؟! تو چرا گیر کردی اینجا؟! تو باید از من می‌پرسیدی من اوج لذّت را از نماز نمی‌برم باید چه‌کار کنم؟ تو باید این سؤال را می‌کردی از من! گیر کردی تو ترانۀ حلال و حرام؟ ما را آفریدند برای چی؟ ما را آفریدند مراقب باشیم گناه نکنیم؟ واقعاً؟! ما را آفریدند برای اینکه گناه نکنیم؟ این منطق را تو قبول می‌کنی؟ تو خودت باشی قبول می‌کنی؟

خدا شاهد است مثل این می‌ماند بگوید چوب بستنی را بعد از اینکه بستنی را خوردیم چند بار لیس بزنیم بعد بیندازیم دور؟ هر چی زودتر بیندازیش دور بهتر است احتمالاً. نه مگر حرام است؟ نه حرام که نیست نه. چی دارد می‌پرسد؟ خدا شاهد است از من می‌پرسد موسیقی حلال و حرام عین این سؤال است. بستنی بخور! اینجور آدم‌های بی‌مزّه برمی‌گردند می‌گویند همه‌اش که روضه نمی‌شود، همه‌اش که دعا نمی‌شود، یک کف و کوفتی هم باید داشته باشیم.

ببخشید اینهایی که می‌روند نماز می‌خوانند مگر کیف نمی‌کنند؟ بیخود می‌کنند نماز می‌خوانند و کیف نمی‌کنند. مگر از نماز انرژی نمی‌گیری؟ خب پس برقش قطع است باطری را گذاشتی تو شارژ، شارژ نشده. شوق در درون تو نیاید امام رضا فرمود خودت را مسخره کردی. بعضی‌ها گفتگویشان با خدا مثل گفتگویشان با مأمور راهنمایی رانندگی است وقتی پشت چراغ قرمز می‌ایستند. دیدی پشت چراغ قرمز ایستاده مأمور هم یک نگاهی بهش می‌کند می‌گوید بله دیدی که ما ایستادیم دیگر. جریمه که نمی‌کنی. نه دیگر جریمه نمی‌کنیم. نمی‌زنی که ما نمازمان را، خب بله.

نمازش را می‌خواند، می‌گوید که نمازم را خواندم، من نمازم را خواندم وظیفه‌ام را انجام دادم. انتظار دیگری ندارد. خب بعد چی شد؟ بیایید طلبکار بشویم از دینداری خودمان، از دین، از نمازمان، از عبادتمان، از روزۀ‌مان. بگوییم این باید ما را الآن سر حال بیاورد؛ نیاورده؟ نیاورده؟ پس یک جایی‌اش یک نقصی دارد. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.