آبروی کوچه ها - شهید علی آل بویه

آبروی کوچه ها - شهید علی آل بویه
آبروی کوچه ها - شهید علی آل بویه

نام شهید:علی آل بویه نام پدر: فتح الله تاریخ تولد:1347 نام عملیات: کربلای 5 محل شهادت: شلمچه زمان شهادت: 21/10/65
زندگینامه مختصری از شهید :
شهید در خانواده ای متوسط به دنیا آمده ایشان در بین همسالان خود از زیرکی و چالاکی خاصی برخوردار بوده و زبان زد افراد فامیل بوده است ایشان به علت کم بودن سن در دوران انقلاب فعالیت چشمگیری نداشته و در کنار خانواده در فعالیت های انقلاب شرکت می کرده، ایشان پس از مجروحیت در کربلای 1 عازم تهران می گردد و کسری از امتحانات سوم دبیرستان را داده و پس از اخذ قبولی در این مقطع و پس از ثبت نام در کلاس چهارم ریاضی(دبیرستان شهیدمفتح- خوارزمی سابق ) برای آخرین بار عازم جبهه می گردد .
فراز هایی از وصیت نامه شهید:
شهید در وصیت نامه اش چنین آورده است :
وصیت نامه نوشتن در ایام جوانی کاری بس مشکل و برای خیلی ها بسیار دردناک می باشد اما برای کسی که خدارا شناخت دیگر مرگ یک امر ساده می باشد
این وصیت نامه در روز های آخر یا هفته و یا ماه های آخر عمرم می باشد که دارم می نویسم . خدایا تو را شکر می کنم که به من توفیق دادی که به میان یارانت بیایم و مدت زمانی در میان آنها باشم و از وجود ملکوتی آنها استفاده کنم باید در میان اینها آمد تا حالت های ایشان را درک کرد و به والله قسم آمدن به جبهه توفیق می خواهد وبه همین خاطر هر کجا که دعا کردید از خدا بخواهید که چنین توفیقی را به شما بدهد.

مجموعه برنامه مستند آبروی کوچه ها به تهیه کنندگی و کارگردانی پیام ابراهیم پور، به سفارش شبکه پنج سیما تولید گردیده است. این مجموعه در هرقسمت به روایت زندگی یکی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس می پردازد.
اهتمام این برنامه استفاده از خاطرات و نظرات اهالی محله ها و همسایگان درباره شهید بزرگوار همان محله می باشد که با استقبال بسیار زیاد کاربران و علاقمندان به فرهنگ شهادت هم در سایتهای اینترنتی و هم در شبکه پنج سیما مواجه گردید.
تولید برنامه ی آبروی کوچه ها با همکاری سازمان مردم نهاد کانون اندیشمندان پندار در شبکه پنج سیما در تجلیل و معرفی شهدای جوان و نخبه و تقدیر از خانواده ی معظم شهدا ساخته شده است.
این برنامه دارای آیتم هایی همچون روایتگری جنگ ، تهیه مستند از محل زندگی شهید ، مصاحبه با خانواده شهید و همرزمان ، پخش تصاویری موجود از شهید ، تیتراژ و .... با تهیه کنندگی پیام ابراهیم پور است.
برنامه " آبروی کوچه ها " با دعوت از همرزمان و اهالی محله در لوکیشن برنامه به معرفی شهید ، بیان خاطرات زندگی و لحظه شهادت ایشان ،نمایش عکس ها و یادگاری های برجای مانده از شهید و .... می پردازد.

طرح آبروی کوچه ها:
دبیر ستاد مرکزی مناسبت های دفاع مقدس سراسر کشور گفت: طرح آبروی کوچه ها از چند سال گذشته در صدا و سیما آغاز شده است. در این طرح در محلات مختلف تهران با شناسایی شهیدان گرانقدر یک کوچه و طی برگزاری مراسم، آن شهید معرفی می شود و خانواده آن شهید نیز مورد تکریم قرار می گیرد.
سید مجید هاشمی دانا در برنامه سلام ایران با بیان این مطلب، افزود: طی جلسه ای با آقای دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صدا وسیما تصمیم به اجرای این طرح در سراسر کشور گرفته شده است. اجرای این طرح در سطح کشور نیاز به یک همکاری جمعی دارد. عزیزان ما در مجموعه صدا و سیما، سپاه پاسداران، بسیج، مرکز بسیج صدا و سیما، بنیاد شهید، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شهرداری لازم است به اجرای این طرح کمک کنند؛ تا این طرح به طور سراسری در کشور اجرا شود.
طی این مراسم که در محلات برگزار می شود ضمن تجلیل از شهدا و خانواده آنها اهالی قدیمی محل با خاطره گویی کمک به معرفی بیشتر آن شهید می کنند که این برنامه ها به همراه مستند های ساخته شده از رسانه ملی پخش می شود.
در این طرح، شهرداری با نصب تصاویر و مشخصات شهید هر محل کمک به معرفی آن شهید و یادآوری دلاور مردی و ایثار این عزیزان می کند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.