دانلود مستند عکس العمل

دانلود مستند عکس العمل
مستند عکس العمل
این مستند داستانی که به مساله بحران جمعیت در کشور می‌پردازد.

این مستند داستانی به مساله بحران جمعیت در کشور می‌پردازد. در این مستند به مسائلی همچون مشکلات و درد و دل‌های مردم درباره علت بچه دار نشدنشان و اخباری که درباره‌ی کاهش جمعیت جوان کشور منتشر می‌شود، می‌پردازد. در ادامه نیز اثرات نرخ کم باروری در کشور شمرده می‌شود. این اثرات در چند وقت اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است. کارگردان در این مستند به سراغ کارشناسان نرفته تا مشکلات را از زبان آن‌ها بشنود ، لیکن بیننده با یک راوی همراه می‌شود و او به سراغ افراد مختلف در خانه سالمندان، مهد کودک‌ها و خانواده‌ها می‌رود و با ایجاد رابطه صمیمی بین خود و این افراد، مشکلات کم بچه دار شدن ویا اثرات کم شدن جمعیت جوان کشور را از زبان آنها می‌شنود. البته در این مستند از نظر کار‌شناسان هم استفاده شده است.
یکی از اثرات منفی کم شدن جمعیت جوان زمانی رخ می‌دهد که جمعیت انبوه کشور در دهه 60 کم کم به دوران میانسالی نزدیک شوند و به جای آنها جمعیت جوانی برای جایگزین شدن وجود ندارد. همین موضوع باعث می‌شود که نسبت سالمند به جوان زیاد شود که این موضوع اثراتی نظیر افزایش هزینه درمان سالمندان و کاهش تولید در کشور را به همراه دارد.
معیشت مسئله مهمی است که طی سال های اخیر، برنامه ریزان اصلی کشور را دچار دغدغه های اساسی کرده، اینکه جمعیت کشور که روزگاری نه چندان دور بسیار جوان بود، حالا به سمت پیری حرکت می کند. مشکلات اقتصادی و تبلیغاتی هم که در این زمینه صورت گرفت، خانواده ها را بر آن داشت تا حد امکان از فرزندآوری پرهیز کنند و به یک فرزند بسنده نمایند، مسئله ای که در آینده گریبان جامعه ایرانی را خواهد گرفت و نسلی پیر و فرسوده بجا خواهد گذاشت.
مستند «عکس العمل» به دنبال موشکافی این مسئله به سراغ مردم رفته و از آنها در مورد دلایل عدم گرایش جوانان به سمت ازدواج و فرزندآوری سوالاتی را مطرح می کند.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: مهدی محمودی
صدابردار: حسین ابراهیمی
تصویر بردار: مهدی محمودی - جعفر موسوی
مدیر تولید: سعید سعادتی
تهیه کننده: سید سلیم غفوری
این مستند در مرکز فرهنگی میثاق تولید شده است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.