دانلود مستند پسرم سلمان

دانلود مستند پسرم سلمان
سلمان برجسته یکی از اولین شهدای اهل‌سنت ایران است که به سوریه رفته و در جبهه اسلام به شهادت رسیده است. حالا یک نام جدید برای شهدای سوریه پیدا شده است؛ شهید سلمان برجسته، شهید اهل‌سنت دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) است.
سلمان برجسته یکی از شهدای گروه مقتدر «نبویون» بود. نبویون از رزمندگان اهل سنت تشکیل شده که برای دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) عازم سوریه شده‌اند.
نام:سلمان
نام خانوادگی:برجسته
نام پدر:رسول
محل تولد:نیکشهر
تاریخ تولد:۱۳۷۰/۸/۳
تاریخ شهادت:۱۳۹۴/۹/۳
محل شهادت:سوریه
سمت:بسیجی
دین:اسلام
مذهب:سنی
رده اعزام کننده:سپاه پاسداران

شهید سلمان برجسته
وقتی حرف از جنگ در سوریه می‌شود، رسانه‌های دنیا با بکارگیری لفظ «پیکارجو» وحشی‌گری‌های داعش را به مخالفت با دولت اسد تقلیل می‌دهند اما این همه ماجرا نیست. در کنار سودهای اقتصادی، چپاول نفت، تجارت اسلحه و دیگر بازی‌های قدرت و سیاست، نسل‌کشی‌ها توسط بربرترین آدم‌ها بخش خنثی و تکراری واقعیت در دنیای جدید شده است و با روحیه‌ای سرد و کرخت به شنیدن آمار کشته‌ها بسنده می‌شود. واقعیتی که با ذوق زدگی بنگاه‌های خبرپراکنی حامی داعش برایش کلیپ‌سازی هم می‌شود و آن را برای ایجاد رعب و وحشت بازنشر می‌دهند. اما این فقط یک طرف پر سر و صدای ماجراست.
به درازای تاریخ این دست ماجراها سوی دیگری هم دارند و در برابر اشقیا، مردهای مرد حضور دارند و در برابرشان صف مقاومت و ایثار و از جان گذشتگی را تشکیل داده‌اند. اگر یک سوی میدان، سر بریدن و مثله‌ کردن پیکرها را برای نمایش قدرت به دست گرفته‌اند، این سوی میدان نجابت و ایمان، باعث شده تا شجاعت برگرفته از عقلانیت دینی در دل مردانی با چهره‌هایی مهربان و لطیف متجلی شود و سینه‌هایشان را در دفاع از اسلام سپر کنند. سال‌هاست که برخلاف نمایش رسانه‌های موسوم به جریان اصلی، مشخص شده است که دیگر ماهیت جنگ سوریه و عراق، نبرد مذاهب نیست. صحنه نبرد، ایستادگی شرافت در برابر جهالت است. در این بین مظلومیت اهل سنت مضاعف است چرا که در نظر برخی، داعش شهره به چیز دیگری غیر از تروریست بودنش شده است.
درست در روزهایی که پیکر پاک شهیدان مدافع حرم در ایران، عراق، لبنان، سوریه، فلسطین و ... تشییع می‌شود، حضور گروه دیگری از رزمندگان مقاومت رنگ دیگری به جبهه نبرد داده است. اگر روزی «شیخ صباح» گروهی از رزمندگان اهل سنت و قبائل عراق را سر خط کرده و به مبارزه با داعش پرداخته است، امروز گروهی از شیرمردان اهل سنت، «نبویون» را به صورت داوطلبانه برای دفاع از اسلام تشکیل داده‌ و شانه به شانه رزمندگان شیعه در برابر داعش متحد شده‌اند.
سلمان یکی از آن‌هاست. همراه پدرش رسول برجسته کسب و کارشان را رها می‌کنند و راهی سوریه می‌شوند. او فقط چند متر با پدرش در خط مقدم جبهه مقاومت فاصله داشته و وقتی ترکش خمپاره به او می‌خورد، پدر به سرعت خودش را به بالین او پسر می‌رساند. سلمان نمونه‌ای ناب از جوانی است که در روزگاری که کسی را یارا، جسارت و شهامت مقاومت در برابر تکفیری‌ها نیست، سرزمین خود را رها می‌کند و برای دفاع از اسلام به سرزمین دیگری می‌رود. هر چه قدر فتنه‌ها و بلایا عجیب‌تر شده است، تراز قهرمانان عصر جدید هم ارتقا یافته است. سلمان نمونه‌ای عجیب از یک جوان مسلمان اهل سنت است که آرمان‌گرایی‌اش چنان اوج گرفته که از تمام نمونه های قبل از خود پیشی گرفته و هیچ فکر و تحلیلی به راحتی توان درک و هضم انگیزه او برای عزیمت به میدان نبردی که شهره به چیز دیگری بوده است را ندارد. شاید «بصیرت» برای او که در غبارآلوده‌ترین فضای رسانه‌ای محاصره شده بود، بزرگترین شاخص باشد که عمق فتنه را شناخته و بی تفاوت به همه قضاوت‌های عامی برای حضانت از حقیقت اسلام جان خود را فدا می‌کند. پرداخت به او و بررسی پدیده یک قهرمان اهل سنت با نام «شهید سلمان برجسته» به ظرفیتی بسیار بسیار فراتر از این امکان مختصر نیاز دارد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.