مستند فرمانده (شهید مدافع حرم علیرضا توسلی)

مستند فرمانده (شهید مدافع حرم علیرضا توسلی)
شهید علیرضا توسلی معروف به ابوحامد در تاریخ ۱ مهر ۱۳۴۱ در افغانستان متولد و در ۹ اسفند ۱۳۹۳ در سوریه و شهر درعا به شهادت رسید.
شهید مدافع حرم علیرضا توسلی فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون (مدافعان حرم افغانستانی) در سوریه در طول مبارزه با تکفیری ها بود.
ایشان در سال ۱۳۴۱ به دنیا آمد و در سن هفت سالگی پدرش را از دست داد. دو سال بعد نیز مادرش را از دست داد. در خلال سال‌های ۵۸-۵۷ و در جریان دستگیری قریب به ۵ هزار مجاهد افغانی شیعه در افغانستان در این کشور، یکی از برادران وی دستگیر شد. در سال ۱۳۹۲ مشخص شد که برادر وی در گورهای دسته‌جمعی زنده به گور شده است.
شهید توسلی در سال ۱۳۶۳ به ایران مهاجرت کرد و در حوزه علمیه اصفهان و سپس در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل شد.
توسلی در سن ۱۵ سالگی در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با توجه به روحیه انقلابی و ضد استکباری خویش از به جبهه های نبرد حق علیه باطل در کردستان رفته و بیش از یک سال در آن منطقه حضور فعال داشت. با پایان جنگ ایران و عراق، برای جنگ با ارتش شوروی راهی افغانستان شد و به نیروهای شهید عبدالعلی مزاری ملحق گردید. در سال ۷۴ و با ظهور جنگ طالبان دوباره راهی افغانستان می شود. با آغاز بحران سوریه و جنیات تکفیری ها در منطقه عراق و شام، وی در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ راهی سوریه شد.
فرمانده شهید علیرضا توسلی در روز شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا در سوریه، به شهادت رسید.
پیکر شهید توسلی همراه با شش شهید افغان مدافع حرم به ایران منتقل و همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری سلام‎الله علیها از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.