مستند بهاء الدین محمد

مستند بهاء الدین محمد
مستند «بهاءالدین محمد» درباره شخصیت شیخ بهایی، از ایدئولوژی شیعه تا معماری اسلامی را مورد بررسی قرار می دهد. بخشی از آن در شهر اصفهان ساخته شده است.
نکته مهم این فیلم پژوهش و تحقیق آن است چرا که پیدا و نهان شایعات و حقایق مربوط به شیخ بهایی بازگو می شود و همچنین گرافیک خاصی که برای آن در نظر گرفته شده است.
شیخ بهایی از دانشمندان نامدار قرن دهم هجری در حوزه‌ علوم فلسفه، منطق، اخلاق، ریاضیات، نجوم، فیزیک و هنر بود که نزدیک به یکصد کتاب و رساله از وی برجای مانده است. از جمله آثار و تألیفات شیخ بهایی می‌توان به جامع عباسی، اربعین، مثنوی سوانح‌الحجاز (نان و حلوا) و کشکول اشاره کرد. وی در سال 1000 خورشیدی در اصفهان در گذشت و بنابر وصیتش، پیکر او در جوار بارگاه علی ‌بن ‌موسی‌الرضا (ع) به خاک سپرده شد.
از جمله آثار و تألیفات شیخ بهایی می‌توان به جامع عباسی، اربعین، مثنوی سوانح‌الحجاز (نان و حلوا)، کشکول و ... اشاره کرد. وی در سال 1000 خورشیدی در اصفهان در گذشت و بنابر وصیتش، پیکر او در جوار بارگاه علی ‌بن ‌موسی‌الرضا(ع) به خاک سپرده شد.
عوامل مستند «بهاءالدین» که نامزد بهترین پژوهش و تحقیق از جشنواره رضوی و جشنواره سینما حقیقت بوده و دیپلم افتخار نخستین جشنواره علم و فناوری را از آن خود کرده است عبارتند از پژوهشگر، مجری طرح و کارگردان: امیرحسین خلیل‌زاده، تصویربردار: روح‌ا.. ظریف، صدابردار: علیرضا افخمی، مدیرتولید: مجید نصیری، هماهنگی تولید: علیرضا صانعی، عکاس: علی موسوی، تصویرساز گرافیکی: سمیرا طباطبایی، بهاره سیری، تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.