دانلود مستند رقص روی سیم خاردار - قسمت اول

دانلود مستند رقص روی سیم خاردار - قسمت اول
مستند «رقص روی سیم خاردار» روایتی از سرمایه گذاری گسترده تجار و دیگر ایرانیان در کشور ترکیه، از شبکه افق پخش شده است.
در این مستند ابتدا به خرید زمین و ملک در ترکیه اشاره می شود، تجارتی که مدت هاست به نوعی مد در بین ایرانیان بدل گشته و خیلی ها، بدون اینکه بدانند این حجم از سرمایه گذاری، در نهایت به سودشان نیست این کار را انجام می دهند.
این در حالی است که میهن پرستی ایرانیان همواره زبانزد خاص و عام بوده و در عین حال ملی گرایی و هویت ملی، هیچ منافاتی هم با دین ندارد اما این حجم گسترده سرمایه گذاری در ترکیه، با چنین فرهنگی بیگانه است.
در واقع عده ای بدون در نظر گرفتن منافع ملی کشورشان، نه در میدان جنگ بلکه در زمان صلح، بر خلاف آنچه مصلحت سرزمین شان است و بی آنکه بدانند کارشان در نهایت به سود کشورشان نیست، عمل می کنند زیرا املاک در ترکیه کالایی کاملا مصرفی هستند و هیچ جهشی نداشته و نخواهند داشت به همین دلیل سرمایه گذاری ایرانیان در این کشور ضرر و زیان فراوانی برایشان به دنبال خواهد داشت.

«به اضافه مستند» به تهیه کنندگی محمد حسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان با اجرای علی صدری نیا با پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون به بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند خواهد پرداخت.

مستند «رقص روی سیم خاردار» به بررسی موضوعی چالشی و آسیب‌زا می‌پردازد و آن هم قاچاق خاک ایران به دبی برای ساخت جزایر مصنوعی در این منطقه است.

منافع ملی تنها به معنای حفظ تمامیت ارضی نیست بلکه در حوزه های دیگری همچون سرمایه‌های ملی، انرژی، توسعه اقتصادی، حفظ و افزایش قدرت و اعتبار بین المللی و دفاع از اتباع در خارج از مرزها نیز معنا می‌یابد.

کارگردان : بهروز نورانی‌پور -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.