مستند ابوذرها نمی میرند

مستند ابوذرها نمی میرند
مستند ابوذرها نمی میرند

مستند "ابوذرها نمی میرند" روایتی از زندگی و شهادت شهید سید محمدعلی رحیمی است. این مستند روایتی از زندگی و شهادت شهید سید محمدعلی رحیمی است که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هندوستان و پاکستان فعالیت می ‌کرد.
این مستند روایتی از زندگی و شهادت شهید سید محمدعلی رحیمی است که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هندوستان و پاکستان فعالیت می‌کرد و در اسفند سال ۱۳۷۵ در دفتر کارش در شهر مولتان پاکستان به دست جنایتکاران و تروریست های تربیت شده سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اروپا بعد از عمری مجاهدت و تلاش به شهادت رسید.
شهید رحیمی بعد از مدتی متوجه می‌شود که عربستان سعودی در کشورهای منطقه خصوصاً هند و پاکستان با صرف هزینه‌های بالا و به طور مخفیانه، اقدام به تبلیغ وهابیت و جذب برخی مردم به این فرقه ضاله می‌کند.
شهید رحیمی در آن سال‌ها به تنهایی و با دستان خالی شروع به مبارزه علیه این وضعیت می‌کند و از راه‌هایی مانند اقدامات وحدت آفرین سعی می‌کند بین مردمی که از مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند، انس و الفت به وجود آورد و با ترویج زبان فارسی در مقابل نفوذ وهابیت در منطقه شبه قاره هند ایستادگی می‌کند.
در این مستند برای اولین بار تصاویری از سفر رهبر معظم انقلاب به پاکستان منتشر شده است. "ابوذرها نمی میرند" با روایت همسر شهید رحیمی ساخته شده که به هندوستان سفر کرده است و خاطراتش را با شهید در این مستند مرور می کند.
«ابوذرها نمی‌میرند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ناصر نادری در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران می شود.

شهید سید محمدعلی رحیمی تیرماه ۱۳۳۶ در شهر اهواز دیده به جهان گشود. از نوجوانی فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی خود را آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مراکزی مانند کمیته انقلاب اسلامی، وزارت ارشاد و سپاه پاسداران به فعالیت پرداخت.
در تابستان سال ۱۳۷۴ به عنوان رایزن فرهنگی در خانه فرهنگ ایران در شهر مولتان پاکستان مشغول به کار شد و در مدت کوتاهی آنجا را تبدیل به کانون فعالی نمود.
این شهید والامقام سرانجام در ظهر روز دوم اسفند ماه سال ۱۳۷۵ در دفتر کارش به دست جنایتکاران و تروریست های تربیت شده سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اروپا، بعد از عمری مجاهدت و تلاش، به شهادت رسید. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.