مستند خاطرات نگاتیو

مستند خاطرات نگاتیو
خاطرات نگاتیو به کارگردانی فرهاد ورهرام که درباره تعطیلی لابراتوارهای فیلم و تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال است.
«خاطرات نگاتیو» به کارگردانی فرهاد ورهرام که درباره تعطیلی لابراتوارهای فیلم و تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال است، با پخش از شبکه مستند داستان تعطیلی ناگهانی دو لابراتوار قدیمی تهران را که از اواخر سال ۱۳۹۳ دیگر فعالیتی ندارند، روایت می‌کند.
فرهاد ورهرام درباره‌ ساخت آخرین اثر مستند خود توضیح داد: در اواخر دهه 40 که در انتظار کنکور بودم، به عنوان سیاهی لشکر در فیلم «پسر ایران از مادرش بی خبر است» ساخته فریدون رهنما بازی کردم. گاهی اوقات نیز نگاتیوهای فیلم را به استودیو «فیلمساز» می بردم. بعدها این استودیو و همین طور استودیو «بدیع» تبدیل به پاتوق و خانه من شد. اینگونه بود که با دنیای لابراتوار آشنا شدم. این اواخر و زمانی که خبردار شدم استودیو «فیلمساز» و استودیو «بدیع» در حال تعطیل شدن هستند، قضیه را با فخرالدین سیّدی در میان گذاشتم و به این ترتیب پروژه ساخت فیلم آغاز شد. تولید این مستند که آغاز کار لابراتوار در ایران تا تعطیلی آن‌ها را به تصویر می‌کشد، بخشی از تاریخ سینمای ایران بوده و در حمایت از لابراتوارهای تعطیل، ساخته شده است.
فرهاد ورهرام پژوهشگر و مستندساز پیشکسوت سینمای ایران، فیلم‌های «بازار اردهال»، «آبگینه»، «نخل»، «تاراز»، «عروسی مقدس»، «آز آلپ تا دماوند»، «سیاهان جنوب ایران»، «بی‌شناسنامه‌ها» و... را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.
عوامل تولید مستند «خاطرات نگاتیو» عبارتند از کارگردان: فرهاد ورهرام، تصویربردار: رضا تیموری، صدابردار: احمدرضا طائی، صداگذار: بهروز شهامت، تدوین: طاهره حسینی، مدیر تولید: صمد خدایی، عکاس: سهیل صباحی، پژوهشگر و تهیه‌کننده: فخرالدین سیدی کورایم، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.