ناشناس

مشاوره خانواده: از صمیمیت شوهرم با خواهر شوهرم رنج می برم؛ لطفا راهنمایی کنید.

سلام وقت بخیر ببخشید من و شوهرم بعد از ۱ سال محرمیت ۴ ماه عقد کردیم و خدا رو شکر مشکلی خاصی نداریم. تنها مثله ای هست صمیمت و محبت بیش از حد همسرم با خانواده اش است‌‌. هم پدری میکنه برای خانوادش هم بزرگتری تک فرزند است و روابطش با خواهرانش بیش از حد صمیمیه مثلا برای خواهرانش وسایل شخصی خریداری میکنه (مثل اپیلیدی) من واقعا سر این موضوع ناراحت هستم و شوهرم میگه که برای ما این صمیمیت عادیه و این موضوع کوچیکیه ولی خیلی منو اذیت میکنه. حالا میخواستم بدونم ی مسئله مثل خرید اپیلیدی برادر برای خواهرش واقعا کاره بدیه یا تعصب منه؟
جمعه، 29 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره خانواده: از صمیمیت شوهرم با خواهر شوهرم رنج می برم؛ لطفا راهنمایی کنید.

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 31 ساله )

سلام وقت بخیر
ببخشید من و شوهرم بعد از ۱ سال محرمیت ۴ ماه عقد کردیم و خدا رو شکر مشکلی خاصی نداریم.
تنها مثله ای هست صمیمت و محبت بیش از حد همسرم با خانواده اش است‌‌. هم پدری میکنه برای خانوادش هم بزرگتری تک فرزند است و روابطش با خواهرانش بیش از حد صمیمیه مثلا برای خواهرانش وسایل شخصی خریداری میکنه (مثل اپیلیدی) من واقعا سر این موضوع ناراحت هستم و شوهرم میگه که برای ما این صمیمیت عادیه و این موضوع کوچیکیه ولی خیلی منو اذیت میکنه.
حالا میخواستم بدونم ی مسئله مثل خرید اپیلیدی برادر برای خواهرش واقعا کاره بدیه یا تعصب منه؟


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.
خواهر محترم! با دقت سوال شما را مطالعه کردم و سعی کردم احساسی که شما با آن مواجه هستید، را تا حدی درک کنم. بسیاری از دختران در آرزوی تشکیل زندگی مستقل هستند تا در کنار همسر خود احساس آرامش داشته باشند، اما همسر شما با رفتارهای خود چنین احساسی را از شما سلب کرده است. شاید تعجب کنید، اما با توجه به سوال شما باید بگویم بسیاری از رفتارهای همسرتان تا حد زیادی تحت تاثیر عادت های و ویزگی های شخصیتی او است. در چنین فضایی او به صورت ناخواسته بدون در نظر گرفتن خواسته های همسرش به سرویس دادن به خانواده خود مشغول می شود و در این میان فردی که قربانی می شود همسرش است. با در نظر گرفتن مطالب بالا و اینکه همسرتان تا حد زیادی در برابر رفتار خود اختیار ندارد به بررسی راهکارهای حل مشکل شما می پردازم:
1. به احتمال زیاد همسرتان دارای شخصیت وابسته باشد و نسبت به خانواده خود احساس وابستگی کند. از آنجا که این وابستگی به صورت مرضی شکل گرفته است، می تواند در رفتارهای همسرتان تاثیرات منفی داشته باشد، پس باید سعی کنید به مرور زمان وابستگی او را نسبت به خانواده اش از بین ببرید. البته حدس بنده این است که ایشان به خانواده خود وابسته باشد، چنانچه این حدس درست بود می توانید در مکاتبات بعدی خود بیشتر در این زمینه با ما سخن بگوئید.
2.همانطور که بیان شد مشکل همسر شما ریشه در ویژگی های شخصیتی او دارد، بنابراین بر طرف شدن این مشکل نیاز به زمان دارد، انتظار نداشته باشید در مدت زمان کوتاهی این مشکل حل شود، باید در این زمینه صبور باشید و با رفتارهای خود به تدریج تغییرات مورد نظر را در او ایجاد کنید.
3.به گونه‌ای با او رفتار کنید که احساس کند او مهم‌ترین فرد در زندگی شما میباشد و حاضرید برای رسیدن به او و تجربه عشق از جان مایه بگذارید.
4.به اقتدار او در خانواده احترام بگذارید. زمانی که اقتدار مرد توسط زن در محیط خانواده به رسمیت شناخته شود، مرد در جهت خواسته های زن تغییر می کند، پس برای موفقیت در کار خود لازم است که اقتدار او را در محیط خانواده به رسمیت شناخته شود.
5. به هیچ عنوان به گونه ای رفتار نکنید که او احساس کند، شما می خواهید او را از خانواده اش جدا کنید. با رفتار خود علاقه خود را به خانواده او نشان دهید.
6. به او یاد آور شوید: علاقه و وابستگى به اقوام تا وقتى که موجب اخلال در برنامه زندگى و کارى انسان، مزاحمت با حقوق همسر، مشغولیت ذهن و ضعف اراده و عدم اعتماد به نفس و ضعف ایمان نگردد اشکالى ندارد. از او بخواهید در روابط خود اعتدال داشته باشد؛ چرا که زیاده‏روى و افراط در روابط با خانواده موجب به وجود آمدن مشکلات زیادی خواهد گشت .
خواهر محترم! فعلا در دوران عقد روی این موضوع زیاد حساسیت ایجاد نکنید و صبرکنید تا همسرتان در دوران زندگی مشترک خودش را اصلاح نماید. در حال حاضر دسترسی زیادی به او ندارید ولی در آینده ای نه چندان دور این مشکل حل خواهد شد و همسرتان از رفتارهای افراطی دست خواهد کشید.
موفق و پیروز باشید.

بیشتر بخوانید:

خانم‌ها! اگر خوشبختی پایدار می‌خواهید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.