زمانی برای آرامش

تا زمانی که ما رابطه‌مان را با زمان تغییر ندهیم، زندگی‌مان به سرعت از ما دور خواهد شد؛ همراه با هزینه عظیم از دست دادن سلامتی. هیچ مساله‌ای و هیچ جنبه‌ای از زندگی انسان نیست که اهمیتش به مساله زمان برسد؛
سه‌شنبه، 16 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زمانی برای آرامش
نابودی زمان، عینا نابودی زندگی است
 
چکیده
تا زمانی که ما رابطه‌مان را با زمان تغییر ندهیم، زندگی‌مان به سرعت از ما دور خواهد شد؛ همراه با هزینه عظیم از دست دادن سلامتی. هیچ مساله‌ای و هیچ جنبه‌ای از زندگی انسان نیست که اهمیتش به مساله زمان برسد؛ چرا که نابودی زمان عیناً نابودی زندگی است. وقتی که یاد گرفتیم زمان را تغییر دهیم، روابط ما ارزش بیشتری پیدا می‌کنند، زمان سپری‌شده‌مان غنی‌تر و پربرکت‌تر می‌شود، کار ما ثمربخش‌تر می‌شود و استرس و نگرانی‌های ما در زندگی فلج یا حتی ریشه‌کن می‌گردد. پس اگر ما آگاهی‌مان را تغییر دادیم، در واقع می‌توانیم هدایای زمان را دریافت کنیم.

تعداد کلمات 720/ تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
زمانی برای آرامش
مترجم: جابر بوژمهرانی
 
کارهای زیادی برای انجام دادن مانده است، مکان‌های زیادی برای رفتن وجود دارد، ولی برای انجام همه این‌ها زمان به اندازه کافی وجود ندارد.
ما در همه بخش‌های زندگی‌مان در خانه، محیط کار و مدرسه، خودمان را با این تلقی که زمان یک منبع کمیاب و محدود است، محبوس کرده‌ایم. ما از یک مسولیت یا فعالیت به یک فعالیت دیگر، آن هم با عجله و بدون فکر کردن می‌پریم و معتقدیم که یک دقیقه اضافه هم نداریم. ما مشتاق وقت بیشتری هستیم، اما هنگام بیکاری احساس نگرانی یا گناه داریم.
این چگونه زندگی کردنی است که قرار است به آن برسیم؟ تلاش زیاد، خود فراموشی، خستگی بی‌مورد و ... .
اما تا زمانی که رابطه‌مان را با زمان تغییر ندهیم، زندگی‌مان به سرعت از ما دور خواهد شد؛ همراه با هزینه عظیم از دست دادن سلامتی. (با تجربه‌ای که از خود و جهان اطراف‌مان داریم)
هیچ مساله‌ای و هیچ جنبه‌ای از زندگی انسان نیست که اهمیتش به مساله زمان برسد. «یعقوب نیدلمان» نویسنده کتاب «زمان و روح» می‌گوید: «نابودی زمان عیناً نابودی زندگی است.»
وقتی که ما یاد گرفتیم زمان را تغییر دهیم، روابط ما ارزش بیشتری پیدا می‌کنند، زمان سپری‌شده‌مان غنی‌تر می‌شود؛ پیری ما رضایت بخش‌تر و کار ما ثمربخش‌تر خواهد شد و استرس و نگرانی ما فلج یا حتی ریشه‌کن می‌گردد.
اجازه دادن به زمان، مساوی نفس کشیدن بیشتر در زندگی می‌شود. همه یا بعضی از پیشنهادات زیر را که از جناب آقای استفان ریچاد اسچافن نویسنده کتاب «تغییر زمان‌ها» است، انجام دهید. ببینید چه تغییرات شگرفی می‌بینید.

 

مکث‌های آگاهانه

راهب بودایی جناب تیچ نات هان پیشنهاد می‌کند قبل از جواب دادن به تلفن، یک نفس عمیق بکشید. دیگر مکث‌های آگاهانه در کل روز – مانند یک لحظه سکوت قبل از هر وعده غذا، چند دقیقه نشستن در ماشین قبل از ورود به خانه - به ما کمک می‌کند تا به خودمان بیاییم؛ ما بزرگ هستیم.
 

اوقات بیکاری را با موفقیت بدست آوریم

 جناب ارسطو، فیلسوف یونانی خاطر نشان می کند: «طبیعت به ما نیازمند است؛ نه به این دلیل که ما توانایی خوب کار کردن را داشته باشیم، بلکه گاهی اوقات باید بیکار باشیم.» فقط به این دلیل که شما هیچ کاری انجام نمی دهید، به این معنی نیست که هیچ کاری انجام نمی شود.
 

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی و مدیریت زمان


در لحظه به هر اندازه که ممکن است خوب و کامل زندگی کن

اکهارت تول، نویسنده قدرت در زمان حاضر، می‌گوید: «وقتی ما پشت به عقاید گذشته یا آینده می‌کنیم، می‌توانیم زمان را با آرامش بیشتر تجربه کنیم.»
 

برنامه خود را هر وقت می‌توانی کنار بگذار

گاهی انجام کارهای‌تان بدون برنامه، به شما برنامه خودجوش می‌دهد و باعث می‌شود همه کارهای‌تان را انجام می‌دهید و این شما را متعجب خواهد کرد.
 

دلایل زیر را برای مشاغل خود مطالعه کنید

وقتی که سرتان شلوغ نیست، چه احساسی خواهید داشت؟ چه آرزویی خواهید کرد؟ کار احساسی و عاطفی سخت و جالب است، ولی ضروری می باشد.
 

بازی

آیا آواز می‌خوانید؟ کشتی می‌گیرید؟ نقاشی می‌کشید؟ و... . بازی به ما کمک می‌کند تا در خارج از زمان عادی، گام برداریم‌.
 

ایجاد زمان عقب‌نشینی

یک بار درسال یا این‌که برای یک هفته یا بیشتر، کاری را انتخاب کنید تا انجام دهید این به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت به یک ریتم متفاوت منتقل شوید.
 

در طبیعت، زمان را سپری کن

 ما نمی‌توانیم سرعت بی‌شتاب طبیعت را کاهش دهیم؛ پس از طبیعت تا می‌توانیم باید لذت ببریم. ما باید یاد بگیریم که زمان را هدفمند و با‌معنا تجربه کنیم _ پس این دشمن نیست که لذت زندگی را از ما می‌رباید _ ما نیاز نداریم مورد شفقت زمان قرار بگیریم. وقتی که ما آگاهی‌مان را تغییر دادیم، در واقع می‌توانیم هدایای زمان را تجربه کنیم.

برگرفته از سایت: www.psychology.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.