پرسپولیس به فینال آسیا می رود

درخشان در گفتگو با راسخون: کی روش جای برانکو بود همه را دار می زد!

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است اگر کارلوس کی روش به جای برانکو با محرومیت جذب بازیکن مواجه می شد، همه ی فوتبالی ها را دار می زد.
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
درخشان در گفتگو با راسخون: کی روش جای برانکو بود همه را دار می زد!
پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است اگر کارلوس کی روش به جای برانکو با محرومیت جذب بازیکن مواجه می شد، همه ی فوتبالی ها را دار می زد.
 
حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راسخون در خصوص دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با بولیوی که با برتری 2 بر یک ملی پوشان کشورمان همراه بود، اظهار داشت: واقعا از لحاظ فنی نمی شود روی این طور بازی ها تحلیل خاصی داشت چرا که همه می دانند تیم ملی بولیوی حریفی نبود که بتواند عیار تیم ملی ما را مشخص کند.
 
کی روش دنبال رنکینگ درست کردن است
وی ادامه داد: معمولا همه ی تیم های ملی دنبال بازی های دوستانه ای می روند که بتواند به شناسایی نقاط ضعف وقوت آنها کمک کند. اگر با دقت بازی های تدارکاتی ژاپن، کره، استرالیا، عربستان، قطر و امارات را رصد کنید، می بینید که با قدرتهای بزرگ روبرو می شوند تا تحت فشار قرار بگیرند. تیمی می تواند به نقاط ضعف و قوت خود برسد که در همین بازی های تدارکاتی تحت فشار قرار بگیرد اما متاسفانه کی روش عوض این که تیم هایی را انتخاب کند تا ما از آنها یاد بگیریم، تیم هایی را انتخاب می کند که آنها از ما یاد می گیرند. این نشان می دهد که سرمربی پرتغالی تیم ملی دنبال نباختن و رنکینگ درست کردن است تا بگوید دیدید در این 7 سال زیاد نباختم.
 
دروغ است که تیم های بزرگ با ما بازی نمی کنند
پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: کی روش با تیم های بزرگ بازی نمی گذارد که شاید باخت ندهد اما معتقدم در بازی های تدارکاتی شکست اشکالی ندارد. ما از همین تیم های درجه چندم هم گل بد می خوریم. بازی تدارکاتی باید طوری باشد که تفاوت ها را احساس کنیم. واقعا نمی دانم این چه حرفی است که کی روش می زند؟ مگر می شود تیم های بزرگ با ما بازی نکنند؟ این دروغ است. به جای اینکه این همه هزینه برای اردوهای آماده سازی در فلان کشور اروپایی و آفریقایی بپردازیم، پول آن را به یک کشور بزرگ بدهیم تا با ما بازی کند. اگر پول به تیم های بزرگ بدهیم، با سر می آیند.
 
امثال من انتقاد نکنند چه کسی حرف بزند؟
درخشان با انتقاد از شرایط حاکم بر تیم ملی فوتبال ایران گفت: واقعا جای تاسف دارد که مردم را گول می زنند. فدراسیون فوتبال فکر می کند که ما پیشکسوتان نباید انتقاد کنیم. امثال من که کلی بازی ملی داریم اگر انتقاد نکنند، چه کسی ضعف ها را بگوید؟ شما باید در مورد مباحث فنی تیم ملی از مردم عادی بپرسید یا امثال من که هم سوادش را داریم و هم خاک خورده فوتبالیم؟ ما هیچ دشمنی با کی روش نداریم. حالا هرکس می خواهد سرمربی تیم ملی باشد فرقی ندارد. ما برای تیم ملی فوتبال ایران حرص می خوریم که چرا با این همه امکانات خوبی که در اختیار کادر فنی قرار گرفته، دفاعی بازی می کند و حریف مقابل ما هم فرقی ندارد. ما جلوی سوریه در آزادی هم دفاع می کردیم.
درخشان در گفتگو با راسخون: کی روش جای برانکو بود همه را دار می زد!
 
کی روش چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده است
وی تاکید کرد: از وقتی کی روش سرمربی تیم ملی شده، با همه ی فوتبالی ها بد تا کرده است. او با الفاظ بد به همه توهین می کند در حالی که مربیان داخلی زحمت آماده سازی بازیکنان را می کشند و او سود می برد. او دائما خارج ازایران است و فقط موقع بازی ها می آید. واقعا به فوتبال ما چیزی اضافه نکرده است. او ایرانی ها را قبول ندارد و برای همه شمشیر کشیده است.
 
 با پول قرارداد کی روش می شود بزرگتر از او را آورد
پیشکسوت فوتبال ایران افزود: با پولی که کی روش از فدراسیون می گیرد، می شود مربی بزرگتر و ارزان تر از او را آورد. فدراسیون متاسفانه فکر می کند فوتبال ما با کی روش زنده است در حالی که "دالیچ" با قیمت 250 هزار یورو کرواسی را به فینال جام جهانی روسیه برد و دوم شدند.
 
کی روش جای برانکو بود همه را دار می زد!
درخشان ادامه داد: کی روش با اینکه همه امکانات را در اختیار دارد، بهانه گیری می کند. اگر او جای برانکو با محرومیت جذب بازیکن مواجه می شد، همه فوتبالی ها را دار می زد. فدراسیون فوتبال این قدر به کی روش بها داده است که برای همه تصمیم می گیرد. کم مانده او برای وزیر ورزش هم تعیین تکلیف کند. او هرچه داشت در این 7 سال رو کرده است. مگر کی روش از گواردیولا و مورینیو بزرگتر است که بعد از 2، 3 سال می روند و بیشتر از آن در یک تیم نمی مانند؟ چرا باید سرمربی تیم ملی اجازه داشته باشد به بزرگان فوتبال ما توهین و بی احترامی کند؟
 
امیدوارم حداقل کی روش جام ملت ها را بگیرد
وی با اشاره به پیش بینی اش از عملکرد تیم ملی در جام ملتهای آسیا گفت: برای ما تیم ملی مهمتر از هر کسی است. ما خیلی امید داریم که فوتبال ایران بعد از سالها بتواند جام ملتها را بگیرد. کار سختی است اما امیدواریم حداقل کی روش این خواسته فوتبالی ها و مردم ایران را برآورده کند.
 
پرسپولیس با برانکو به فینال آسیا می رود
سرمربی اسبق پرسپولیس در ادامه ی گفتگوی خود با راسخون با اشاره به دیدار برگشت پرسپولیس با السد قطر در جام باشگاه های آسیا تاکید کرد: مطمئنم که پرسپولیس در آزادی قدرتمندتر از بازی رفت به میدان می رود. حالا که تیم به این مرحله رسیده، برانکو مربی ای نیست که پا پس بکشد. البته باید بگویم که کار آسانی نداریم و نباید بازیکنان پرسپولیس، السد را دست کم بگیرند. آنها بازیکنان خطرناکی چون ژاوی و بونجاح را دارند. البته برانکو بهتر می داند باید در مقابل این طور تیم ها چطور بازی کند. آنها هرچند تیم گردن کلفت و خوبی دارند اما پرسپولیس در آزادی با حمایت هواداران خود به آنها باج نخواهد  داد و انشالله به فینال می رویم.
 
مصاحبه: سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.