صعود به فینال با سوپر واکنش بیرانوند/رویای پرسپولیسی ها تعبیر شد

پرسپولیس با واکنش استثنایی دقایق پایانی علیرضا بیرانوند که مانع به ثمر رسیدن گل برتری تیم فوتبال السد قطر شد، به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.
سه‌شنبه، 1 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
صعود به فینال با سوپر واکنش بیرانوند/رویای پرسپولیسی ها تعبیر شد
پرسپولیس با واکنش استثنایی دقایق پایانی علیرضا بیرانوند که مانع به ثمر رسیدن گل برتری تیم فوتبال السد قطر شد، به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.
 
به گزارش راسخون، شاید اگر 2، 3 ماه پیش هر کسی از رسیدن پرسپولیس به فینال آسیا صحبت می کرد، با پورخند اطرافیان خود مواجه می شد اما حالا واقعا باید باور کنیم که این ماموریت غیرممکن به انجام رسیده و ارتش سرخ آسیا توانسته به این رویای هواداران خود جامه عمل بپوشاند.
 
*قرعه دشوار پرسپولیس در یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا، آن هم مقابل تیم متمول و پرستاره الدوحیل که آخرین باخت آنها را کسی به یاد نمی آورد و مقابل همین پرسپولیس شکست خورده بودند، باعث شده بود تا این تفکر شکل بگیرد که چطور این تیم می تواند با پنجره بسته نقل و انتقالات و محرومیت در جذب بازیکن جدید، از پس آنها برآید؟
 
*اما برانکو این ناامیدی و این ماموریت غیرممکن را با کار و تلاش و پشتکار به امید و خودباوری تبدیل کرد.پرفسور فوتبال ایران توانست خلا ستاره های جدا شده را با بازیکنان جوان پر کند و به جای اینکه زانوی غم در بغل بگیرد و بذر ناامیدی بکارد، روی داشته های خود تمرکز کرد. آنها را آماده کرد، به خودباوری رساند و با هدایت و مدیریت بی نظیر خود توانست با دستانی خالی تیم های متمولی چون الدوحیل و السد قطر را از پیش رو بردارد.

*قطری ها السد و الدوحیل را طوری تجهیز کرده بودند که حداقل یک تیم در فینال داشته باشند اما هر 2 تیم متمول آنها که با دلارهای نفتی بازیکنان میلیاردی در اختیار داشتند، به دست سربازان برانکو حذف شدند. در واقع پرسپولیس مقابل السد در جنگ دار و ندار پیروز شد و با غیرت و همت بازیکنان و کادر فنی خود توانست یکی از قدرتهای غرب آسیا را به زانو در آورد و به فینال برسد.
 صعود به فینال با سوپر واکنش بیرانوند/رویای پرسپولیسی ها تعبیر شد
*السدی ها گرچه ژاوی، گابی، حسن الهیدوس، بغداد بونجاح و جانگ وو یونگ را به عنوان ستاره های گران قیمت در زمین داشتند اما پرسپولیس هم بیرانوند داشت. بیرانوندی که با یک سیو عالی در نیمه ی اول مانع به ثمر رسیدن گل دوم حریف شد تا قرمزها با شروع نیمه دوم به گل تساوی برسند. این دروازه بان ملی پوش در دقایق پایانی بازی هم ضربه سر ژاوی را با مهاری فوق العاده و استثنایی از زیر طاق دروازه بیرون کشید تا نماینده ایران با همین مساوی به فینال برسد.
 
*در خط دفاع پرسپولیس هم شجاع خلیل زاده و جلال حسینی مثل همیشه کمترین اشتباه را داشتند و با جنگندگی و سختگیری روی مهاجمان السد، موقعیت آنچنانی به حریف ندادند. شایان مصلح کمی لغزش داشت اما محمد انصاری هم بی نقص بازی کرد. اما در خط هافبک پرسپولیس با داشتن کامیابی نیا، رسن، سیامک نعمتی و نورالهی کمربند محکمی را تشکیل داده بود و با دوندگی زیادی که داشتند، تلاششان این بود تا مهندس ژاوی را از کار بیاندازند. در خط جلو هم گادوین منشا و علی  علیپور با جنگندگی، دوندگی و غیرت بالا تلاش زیادی انجام دادند و خلاء کمبود بازیکن را جبران کردند.
 
*حالا پرسپولیس برانکو بدون داشتن نیمکت آنچنانی، به فینال رسیده است. قرمزها فصل قبل لیگ قهرمانان در نیمه نهایی مغلوب الهلال عربستان شدند اما در دومین حضور پیاپی خود در این مرحله، به فینال رسیدند تا از این حیث تنها تیم ایرانی لقب بگیرند که توانسته یک فینال و یک نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند.

*از بین تیم های ایرانی، سپاهان اصفهان سابقه حضور در یک فینال و رسیدن بین 8 تیم برتر را دارد. دیگر تیم اصفهانی یک بارحضور در فینال، یک صعود به یک چهارم و دو حضور در یک هشتم را تجربه کرده است. استقلال دیگر نماینده ایران هم امسال در یک چهارم به السد باخت و حذف شد و به غیر از آن در لیگ قهرمانان آسیا، یک بار به نیمه نهایی رسیده و سه بار با صعود از گروه به مرحله یک هشتم راه یافته است.
 
 *برانکو حکم یک ابرمربی برای هواداران پرسپولیس دارد. او توانسته بدون جذب بازیکن جدید، در لیگ قهرمانان آسیا کاری کند، کارستان. پرفسور برای تاریخ باشگاه، دوران تازه ای رقم زده. او بعد از کسب 2 عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر و رسیدن به یک نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، موفق شده بدون جذب بازیکن جدید، به فینال آسیا برسد. کاری بزرگ با دستانی خالی.
 
*حالا تاریخ از معجزه پرفسور پرسپولیسی ها حرف می زند. از معجزه عکس العمل های خیره کننده بیرانوند مقابل السد. از تکل های بی مهابا اما پر از انگیزه و جسارت شجاع خلیل زاده. از دوندگی های بی امان و توپ گیری ها و جنگ های تن به تن منشا با مدافعان و هافبک های قطری ها می گوید. از حرارت سکوهای آزادی که ساعت ها قبل خود را برای حمایت از تیم محبوبشان به ورزشگاه رسانده بودند. تاریخ اشک های بشار رسن را گواه می گیرد،  که دیگر مادرش نمی توانست پسرش را با پیراهن قرمز پرسپولیس در فینال ببیند. تاریخ از شلیک سرضرب سیامک نعمتی می نویسد که پاس منشا را به تور السدی ها چسباند و بلیط فینال را از چنگال آنها در آورد. تاریخ هر چه از این صعود بنویسد، کم نوشته است. این شبی رویایی برای هواداران پرسپولیس و فوتبال ایران بود. برانکوی دوست داشتنی با ابزار اندکی که داشت، بهترین بهره برداری را کرد و حالا منتظر خواهد ماند تا فردا ببیند، حریفش سوون سامسونگ کره خواهد بود یا کاشیماآنتلرز ژاپن. هر کدام از این دو تیم که باشند، دیگر فرقی نمی کند. برانکو عزم خود را برای بالا بردن جام جزم کرده است.
 
*فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018، روز 12 آبان در زمین تیم برتر منطقه شرق آسیا و در تاریخ 19 آبان در ورزشگاه آزادی به میزبانی پرسپولیس برگزار خواهد شد تا تکلیف قهرمان  مسابقات مشخص شود.
 
به قلم: سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.