برانکو بدون بازیکن، تیم بی نظیری ساخت

آشوبی در گفتگو با راسخون: کار پرسپولیس کمتر از قهرمانی آسیا نبود

فرزاد آشوبی: اصلا از اینکه پرسپولیس نتوانست در مجموع قهرمان آسیا شود، ناراحت نیستم چون معتقدم که این تیم با همه ی کمبودهایی که با توجه به محرومیت در جذب بازیکن داشت، خود را با شایستگی و همت زیاد به فینال آسیا رساند.
شنبه، 19 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
آشوبی در گفتگو با راسخون: کار پرسپولیس کمتر از قهرمانی آسیا نبود
هافبک اسبق پرسپولیس گفت: فکر نمی کنم در دنیا تیمی باشد که با این حجم از محدودیت و بدون بازیکن توانسته باشد، به این شکل آن هم در این سطح به فینال تورنمنت بین المللی برسد. برانکو بدون بازیکن تیم بی نظیری ساخت که شایسته تر از کاشیما برای قهرمانی بود.

فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به نائب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: اصلا از اینکه پرسپولیس نتوانست در مجموع قهرمان آسیا شود، ناراحت نیستم چون معتقدم که این تیم با همه ی کمبودهایی که با توجه به محرومیت در جذب بازیکن داشت، خود را با شایستگی و همت زیاد به فینال آسیا رساند. اعتقاد دارم پرسپولیس شایسته ترین تیم برای قهرمانی بود. درست است که کاشیما جام را گرفت ولی پرسپولیس قهرمان واقعی بود.

اگر ترکیب اصلی تیم را در فینال ببینید، پی به کار بزرگ تیم می برید
وی ادامه داد: پرسپولیس تمام تلاش خود را انجام داد. نبود سیامک نعمتی به دلیل محرومیت و عالشیاه به خاطر مصدومیت واقعا سخت بود. اگر ترکیب اصلی تیم را در فینال ببینید، پی به کار بزرگ تیم می برید. روی نیمکت هم مهره ی تاثیرگذاری نبود تا به پرسپولیس کمک کند. بازیکنان تمام تلاش خود را کردند ولی به هرحال نتیجه حاصل نشد و جام را کاشیما گرفت.

هافبک اسبق پرسپولیس اظهار داشت: دست برانکو بسته بود و اجازه نداد تا بتواند کاشیما را تحت فشار قرار دهد. باید بپذیریم که تیم کاشیما با شرایط متفاوتی مقابل پرسپولیس قرار گرفته بود. آنها با 2 گل اندوخته پا به فینال گذاشته بودند و توانستند با دوندگی به خواسته خود برسند.
 
آشوبی در گفتگو با راسخون: کار پرسپولیس کمتر از قهرمانی آسیا نبود

منفی ترین نکته دیدار فینال
آشوبی گفت: منفی ترین نکته این دیدار هواداران بودند. انتظارم بیش از این بود چون معلوم نبود آنها رفته بودند، بازی را تماشا کنند یا تیم را تشویق. آن طور که در بازی مقابل السد از تیم حمایت کردند، مقابل کاشیما تیم را تشویق نکردند. خیلی می توانستند به بازیکنان روحیه دهند و باعث انگیزش بیشتر شوند. حداقل این بود که با تشویق آنها می توانست بازیکنان را برای کامبک و بازگشت بزرگ کمک کند. نمی دانم توجیه این تشویق کم چه بود اما می توانست به تیم برای انگیزش بیشتر روحیه بالایی بدهد. این بازی ای بود که می توانست هواداران به بازیکنان انگیزه دهند اما متاسفانه مثل بینندگان تلویزیونی نظاره گربودند. زحمت کشیدند و به ورزشگاه رفتند اما ای کاش انرژی بیشتری برای تشویق بازیکنان صرف می کردند.

دست برانکو خالی بود
وی در خصوص این که چرا پرسپولیس برای گلزنی به آب و آتش نزد و در ایجاد موقعیت و تحت فشار قرار دادن حریف موفق نبود، تصریح کرد: اگر تعویض های پرسپولیس را ببینید متوجه خواهید شد. واقعا دست برانکو خالی بود. همتی که فرصت کمی در لیگ ما به او می رسد، در فینال لیگ آسیا فیکس بازی کرد. ضمن اینکه بازی کردن با کاشیما سخت است. تیمی بود که با قدرت از شرق آسیا به فینال رسیده بود. باید بپذیریم که تیم باکیفیت و یک دستی بود که خیلی هوشمندانه بازی کرد و قهرمان شد.

هافبک اسبق پرسپولیس ادامه داد: با این همه محدودیت واقعا زور پرسپولیس به کاشیما نرسید اما اگر برانکو در این دیدار نعمتی و عالیشاه را داشت، اوضاع فرق می کرد. خیلی سخت بود که تیم بتواند با نیمکت خالی در فینال به نتیجه برسد.
 
آشوبی در گفتگو با راسخون: کار پرسپولیس کمتر از قهرمانی آسیا نبود

هواداران هم می دانند که این تیم قهرمان واقعی آسیا بود
آشوبی در خصوص تشویق یکپارچه بازیکنان پرسپولیس از طرف طرفداران بعد از پایان بازی با کاشیما و کسب عنوان نائب قهرمانی آسیا گفت: باید همین اتفاق می افتاد. هواداران هم می دانند که این تیم قهرمان واقعی آسیا بود چون بدون نیمکت و فقط با 12 بازیکن به فینال رسید. فکر نمی کنم در دنیا تیمی باشد که با این حجم از محدودیت و بدون بازیکن توانسته باشد، به این شکل آن هم در این سطح به فینال تورنمنت بین المللی برسد. در لیگ و حذفی هم پرسپولیس مدعی است و با این شرایط و بدون داشتن بازیکن و بدون استراحت خود را به فینال آسیا رسانده. این تیم بی نظیر است و شایسته قهرمانی بود.

وی در خصوص این که آیا نرسیدن پرسپولیس به جام قهرمانی آسیا باعث تضعیف روحیه و روند نزولی این تیم در لیگ برتر فوتبال نخواهد شد، افزود: به هرحال هرچه بود لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس با نائب قهرمانی تمام شد. فکر نمی کنم تاثیر منفی روی روند پرسپولیس بگذارد. حتی شاید باعث افزایش انگیزه آنها شود تا با قهرمانی در لیگ، به لیگ آسیا بروند و در دوره بعد شانس خود را برای قهرمانی امتحان کنند.

برانکو؛ یک مربی بزرگ و شخصیت فوق العاده است
آشوبی با بیان این که برانکو نمونه یک مربی جنتلمن است، گفت: در فوتبال ما مربی ای مثل برانکو کم دیده می شود. خیلی باید خوشحال باشیم که در فوتبال ما چنین شخصیتی داریم. عملکرد فنی این مربی هم به خوبی گویای کیفیتش هست. برانکو به نظرم مربی بزرگ و یک شخصیت فوق العاده ای دارد. امیدوارم سالهای سال این مربی در فوتبال ایران و پرسپولیس ماندگار باشد.

مصاحبه از سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.