وقتی زن و شوهر حرف هم را نمی فهمند (بخش دوم)

گاهی اوقات در زندگی پیش می آید که زن و شوهر حرف هم را نمی فهمند و این باعث بروز اختلاف ها و در مواقعی درگیری می شود در نتیجه این زندگی رو بسوی پایین می رود . پس باید راهکاریی برای خلاص شدن از این مشکلات بیاموزد . با ما همراه باشید .
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقتی زن و شوهر حرف هم را نمی فهمند (بخش دوم)
بیاموزید که آنچه را که می خواهید به روشی  توام با آرامش و مهربانی بیان کنید.
 
چکیده : گاهی اوقات در زندگی پیش می آید که زن و شوهر حرف هم را نمی فهمند و این باعث بروز اختلاف ها و در مواقعی درگیری می شود در نتیجه این زندگی رو بسوی پایین می رود . پس باید راهکاریی برای خلاص شدن از این مشکلات بیاموزد . با ما همراه باشید .

تعداد کلمات 1224 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

وقتی زن و شوهر حرف هم را نمی فهمند (بخش دوم)
● همسرتان با پس اندازی که از حقوقش جمع کرده، بدون مشورت با شما یک تلویزیون مدل جدید و بزرگ خریده است...
الف) به او می گویید برود و آن را پس بدهد.
ب) شما هم یک مرتبه وقتی با او به خرید می روید، حسابی ولخرجی می کنید تا او هم به فکر فرو رود و بفهمد اسراف و ولخرجی کار بدی است.
ج) چیزی نمی گویید و با خود می اندیشید او برای پول درآوردن زحمت زیادی کشیده است وحق دارد گاهی پولش را هر طور که دوست دارد خرج کند.
د) به او می گویید دفعه بعد اگر خواستی چیزی بخری، با من مشورت کن و اگر پول زیادی پس انداز کردی و نمی دانستی چکارش کنی، بهتر است با هم برویم اوراق مشارکت بخریم.

● تعطیلات فرا رسیده و می خواهید با خانواده به مسافرت بروید. شما می گویید شیراز و همسرتان می گوید کیش...
الف) پیشنهاد بدی داده است. چون در کیش باید پول کلان خرج کرد و زیاد هم خوش نمی گذرد.
ب) موقع راه رفتن سرتان را پایین می اندازید و پاهای تان را طوری روی زمین می کشید تا نشان دهید از رفتن به کیش ناراضی هستید و دوست دارید به شیراز بروید.
ج) به این فکر می کنید که کیش چه منظره های زیبا و خاطره انگیزی دارد، می توانید از ساحل زیبای آن استفاده کنید و به خرید بروید. پس در آنجا هم خوش خواهد گذشت.
د) با همسرتان قول و قرار می گذارید که امسال به کیش بروید و سال بعد به شیراز.

● او روز تولد شما را فراموش می کند...
الف) با ناراحتی فراوان می گویید به جهنم که فراموش کرد!
ب) به او می گویید اشکالی ندارد، اما با خودتان فکر می کنید ماه آینده هم من سالگرد تولد او را فراموش می کنم تا ببینم خوشش می آید یا نه!
ج) با خود عهد می بندید سال دیگر خودتان حتما به یادش بیندازید فردا روز تولدتان است.
د) به او می گویید بسیار ناراحت و ناامید شده اید و برای این که فراموش کنید، پیشنهاد می دهید به یک رستوران چینی که در آن خاطرات زیادی دارید، بروید.

● همسرتان تصمیم دارد برای خواهرش که تازه ازدواج کرده، یک کادو بخرد...
از صبح به بازار رفته اید و او هنوز چیزی نخریده است. از خستگی عرق تان در آمده ...
الف) اعصاب تان خرد می شود و خودتان با عصبانیت یک چیزی می خرید.
ب) مرتب به دست های خالی همسرتان اشاره می کنید و طعنه می زنید تا شاید بهش بربخورد و بالاخره چیزی بخرد.
ج) پشت سر او به آرامی می آیید و صبر می کنید تا بالاخره چیزی پیدا کند و بخرد.
د) به او می گویید اگر با من مشورت کرده بودی، به تو می گفتم که جمعه ها مغازه های بازار اکثراً تعطیل است و یک روز دیگر با هم به خرید می رفتیم.

● احساس می کنید مدتی است روابط عاشقانه و رمانتیک در زندگی تان کمرنگ شده است...
الف) از همسرتان انتقاد می کنید که هیچ وقت کاری نکرده تا شما احساس خاص و رمانتیکی پیدا کنید.
ب) به او می گویید شوهر بدون هیچ دلیلی برای همسرش یک سبد گل خریده است و امیدوارید او منظور شما را درک کند.
ج) به خودتان نهیب می زنید بیدار شو! رمانتیک بودن برای نوجوانان و شخصیت های رمان های دانیل استیل است، نه برای تو.
د) به او می گویید احساس می کنم روابط مان کمی سرد و بی روح شده است.
بهتر است برای این که از این کسالت بیرون بیاییم، هفته ای یک شب برویم بیرون و تفریح کنیم. پاسخ های خود را علامت زدید؟ حالا تعداد دفعاتی که الف، ب، ج. یا د. را انتخاب کرده اید، با هم جمع کنید و ببینید کدام بیشتر امتیاز می آورند. سپس کلید پاسخ ها را بخوانید. برای هر پاسخ، یک توضیح کامل ارائه داده شده است. در هر توضیح، خصوصیات خوب و خصوصیات بد شما ارائه می شود و نیز این که چطور صحبت کنید تا همسرتان درک تان کند و حرف های تان را بفهمد.
 

برخی نکاتی که باید رعایت کرد :

- کاملا صادقانه و راحت (بی دغدغه) با هم تعامل داشته باشید. درباره نواحی و زمینه هایی از زندگی تان که هر دو نسبت به آن خرسند هستید و نیز نواحی که تصور می کنید نیاز به قدری بهبود و تصحیح دارد با هم گفتگو کنید. این اولین و مهم ترین کاری است که می تواند به شما کمک کند که بفهمید ازدواج تان دچار مشکل شده است. همچنین این فرصت را دارید که برای حل مشکلات تان صرفنظر از نوع این مشکل، با هم تعامل کنید. به همسرتان نشان دهید که میل دارید با هم و از طریق تعامل و گفتگو مشکلتان را حل کنید. 
 
- مهمترین عوامل مشاجرات تان را بشناسید.
این امر به شما شانس یاد گرفتن نحوه حل مشکلات با یکدیگر را که خود یک مهارت مهم در بهبود ازدواج است می آموزد. در پیوندهای مختلف زمینه های اختلاف یکسان نیست اما در عین حال زمینه های مشترک عبارتند از شرایط مالی، فرزندان و استخدام و اشتغال. به عنوان مثال اگر یک عامل اصلی دعوا نحوه تربیت فرزند باشد لازم است با هم سعی کنید و همکاری نمایید و سراغ مواردی که هر دوی شما از انجام آن راضی هستید و یا فکر می کنید نیازمند تقویت است بروید. 
 
- بیاموزید که با هم مصالحه و توافق کنید و در عین حال با روشی معقول و منطقی با هم گفتگو و مذاکره نمایید. بپذیرید که هر کدام شما تفاوت های خودش را دارد و چگونگی مدیریت این تفاوتها موضوع اصلی است. بحث و گفتگو برای یک پیوند و رابطه می تواند مفید باشد البته زمانی که به طریقی درست و بی عیب انجام شود. بدون حل و فصل رها کردن یک مشکل حل نشده تنها به تنش ختم می شود و مشکل در جایی دیگر و به شکلی دیگر خودش را نشان خواهد داد. 
 
- بیاموزید که آنچه را که می خواهید به روشی  توام با آرامش و مهربانی بیان کنید. ابراز کردن خواسته ها به همسر یک بخش خیلی مهم در زندگی شادکام است. در عین اینکه ممکن است شما دو نفر به عنوان یک زوج روی یک نکته به توافق و سازگاری برسید اما هیچ یک از شما شک ندارید که هر یک علاقمندی های خاص خود را دارید. ضمن اینکه مصالحه و توافق امتیاز بزرگی  است اما مهم این است که زوجین علاقمندی های یکدیگر را کشف و شناسایی کنند نه اینکه بدون آنکه حرفی بزنند تنها آنچه را که دوست ندارند به منظور حفظ صلح و آرامش تحمل کنند و یا خواسته های خود را ابراز نکنند. تامین خواسته های طرف مقابل باعث شادکامی و خوشحالی شما نیز می شود اما یادتان باشد که هر از چندگاهی لازم است که هر یک از شما پیگیر خواسته های خود باشید. 
 
منبع : سایت نمناک
 

بیشتر بخوانید :
وقتی زن و شوهر حرف هم را نمی فهمند (بخش اول)
آداب گفتگو با همسر
همدلی کردن با همسر
آداب مشاجره با همسر!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.