عوامل موفقیت در زندگی و کار

امروزه با استفاده از روشها و تکنیک های بسیار ساده و عملی می توان در تامین بهداشت روانی و کسب موفقیت در زندگی و کار، گامهای مثبت و سازنده ای برداشت. کشفیات جدید روانشناسی معتقد است که رمز موفقیت ,تنها برخورداری از هوش و ذکاوت و یا شانس بیشتر نیست بلکه در استفاده از توانایی و مهارت در عمل است. استفاده از تواناییهای جسمی و روانی که دراعماق وجود هر فرد به صورت دست نخورده باقی مانده است می تواند فرد را در راه رسیدن به هدف یاری کند و آنچه که موجب تفاوت میان فرد عادی و فرد موفق می شود,نحوه استفاده از این تواناییها است که به صورت ویژگیهایی نمایان می شود. این ویژگیها به فرد نیرو می دهند تا برای رسیدن به موفقیت فعالیت کند
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
عوامل موفقیت در زندگی و کار
با ملکه کردن صفات خوب، قدم به قدم به موفقیت نزدیک شوید
 
چکیده
امروزه با استفاده از روشها و تکنیک های بسیار ساده و عملی می توان در تامین بهداشت روانی و کسب موفقیت در زندگی و کار، گامهای مثبت و سازنده ای برداشت. کشفیات جدید روانشناسی معتقد است که رمز موفقیت ,تنها  برخورداری از هوش و ذکاوت و یا شانس بیشتر نیست بلکه در استفاده از توانایی و مهارت در عمل است. استفاده از تواناییهای جسمی و روانی که دراعماق وجود هر فرد به صورت دست نخورده باقی مانده است می تواند فرد را در راه رسیدن به هدف یاری کند و آنچه که موجب تفاوت میان فرد عادی و فرد موفق می شود,نحوه استفاده از این تواناییها است که به صورت ویژگیهایی نمایان می شود. این ویژگیها به فرد نیرو می دهند تا برای رسیدن به موفقیت فعالیت کند.

تعداد کلمات :‌2124 / تخمین زمان مطالعه : 10 دقیقه
 
شب
 
مترجم :جابر بوژمهرانی
 
بزرگترین نکات موفقیت در هر دومرحله زندگی و کسب و کار
گاهی اوقات  آن ایده ای که در زندگی حرفه ای به ما کمک می کند تا ما موفق می شویم، برای موفقیت در زندگی شخصی ما  ایده خوبی نیست. و از طرفی، ما هر روز برای انجام کارهایی که می خواهیم انجام می دهیم ، وقت محدودی داریم. بنابراین برای صرفه جویی  در وقت و انرژی، من یک لیست از نکاتی را که به شما کمک می کند تا در هر دو مرحله زندگی و کسب و کار موفقیت باشید با شما به اشتراک می گذارم .

1. برای کارتان ارزش قائل شوید
مهم نیست که چه کاری انجام می دهید و به کجا می روید، بلکه مهم این است که کارهای شما با ارزش باشند .  کارهای دارای ارزش نمی توانند کارهای اشتباهی باشند .ارزش چیزی است که مردم به سادگی مایل به توجه به آن هستند .

در زندگی حرفه ای ، هرچه که کار شما ارزشمندتر باشد درآمد شما هم بیشتر خواهد بود .  ارزش  بیشتر در زندگی شخصی شما را به روابط  نزدیکترو رشد شخصیتی قوی انتقال می دهد . بهترین راه اضافه کردن ارزش این است که تقاطع بین آنچه که مایل به پرداخت آن هستید و چه خدماتی یا محصولی را که می توانید ارائه دهید که با ارزش ها، قوت ها و اهداف شما منطبق است، پیدا کنید.
امروز شما چگونه به کارمندان خود ارزش می دهید ؟ چه کاری می توانید برای افزایش توانایی خود برای اضافه کردن ارزش ،انجام دهید؟
 
2. به دنبال علائق درونی خود باشید
با خواندن بیوگرافی های متعدد در مورد افراد بزرگ و مشاهدات و برخورد های شخصی ،  متوجه شده ام کسانی که عظمت را به طور حرفه ای و شخصی  به دست آورده اند سرش این بوده که آنها به دنبال عائق خود رفته اند. دلیل اینکه چرا افراد  بزرگ ، خیلی تعداد شان کم است این می باشد که اکثر مردم حتی نمی دانند که که علاقه و اشتیاقشان چیست. و متاسفانه اکثرآنهایی  که عشق و علاقه خود را می فهمند، از این شور و شوق منسجم و محکم پیروی نمی کنند. این یکی از دلایل اصلی است که مردم به اهدافشان دست نمی یابند.

3. فوق العاده بودن
اگر شما همان کاری را که  دیگران انجام می دهند، انجام می دهید این را بدانید که  موفقیت شما بسیارکم وسخت است. مهم است که مرز خارق العاده بودن را پیدا کنید و سپس بر آن پافشاری کنید . این همان علتی است که شما متوجه می شوید  و آنچه را که میخواهید دریافت کنید. پول، روابط اجتماعی بالا و احساس موفقیت و شخصیت عالی ، شخص خارق العاده همه آن ها را بدست می آورد .
شما چگونه فوق العاده هستید؟ اگر احساس میکنید که یک فرد عادی هستید، چه کاری انجام می دهید تا تبدیل  به یک شخص فوق العاده بشوید ؟

4. شروع کنید
عوامل متعددی وجود دارد که سبب موفقیت در زندگی حرفه ای و شخصی شما می شود ، اما یکی از عواملی که مورد نیاز است  اقدام و عمل ، می باشد .
اکثر مردم از دستیابی به استعداد وتوانایی های خود محروم هستند چرا که هرگز شروع به کار نمی کنند. آنها همیشه در حال برنامه ریزی و منتظر بهترین زمان برای شروع هستند.
خودتان را با این جمله فریب ندهید منتظرم  تا آماده شوم . چون  شما هیچگاه بطور کامل آماده نیستید که شروع کنید پس از الان شروع کنید و خود را با شرایط موجود هماهنگ کنید .
آیا پیش از شروع منتظر چیزی هستید ؟ برنامه ریزی شما برای انجام کار چیست؟  واقعا بدترین اتفاقی که می تواند اتفاق بیافتد چیست که اگر شما از الان شروع کنید ؟
اگر شما فردی هستید که منتظرچیزی هستید ، خواندن این پست را متوقف کنید و در مورد آنچه میخواهید انجام دهید از همین الان شروع کنید. این مقاله همچنان در اینجا باقی خواهد ماند و خواندنش را از دست نمی دهید .
 
5. مربی خوب را شکار کنید
افرادی موفق معمولا موفقیت خود را مدیون  یک مربی یا گروهی از مربیان - که واقعا از هدایت آنها بهره گرفته است  برای رسیدن به هدف مورد نظر و جایی که باید در آنجا باشد – می دانند .
مربیان مسیری را که میخواهید بروید را تا آخر رفته اند و می توانند با راهنمایی های خود شما را خیلی سریعتر به مقصد برسانند از زمانیکه خود به تنهایی بخواهید بروید . اگر می خواهید سالم باشید، یک مربی و مشاوری را پیدا کنید که در حال حاضر سالم است. اگر می خواهید ثروتمند شوید، باید کسی را پیدا کنید که در حال حاضر او هم ثروتمند باشد .

آنچه که من را شگفت زده می کند این است که  مردم به ندرت تن به شرکت در جلسات  مشاوره ای  می دهند و کسانی که معمولا به دنبال مشاور می روند فقط در یک جنبه از زندگی خود به دنبال مشاور هستند . لذا درصد موفقیت برای خیلی از این افراد کم است .
با خواندن بیوگرافی های متعدد در مورد افراد بزرگ و مشاهدات و برخورد های شخصی ،  متوجه شده ام کسانی که عظمت را به طور حرفه ای و شخصی  به دست آورده اند سرش این بوده که آنها به دنبال عائق خود رفته اند. دلیل اینکه چرا افراد  بزرگ ، خیلی تعداد شان کم است این می باشد که اکثر مردم حتی نمی دانند که که علاقه و اشتیاقشان چیست. و متاسفانه اکثرآنهایی  که عشق و علاقه خود را می فهمند، از این شور و شوق منسجم و محکم پیروی نمی کنند. این یکی از دلایل اصلی است که مردم به اهدافشان دست نمی یابند.


اگر میخواهید موفق باشید، در یافتن مشاور خوب  تلاش کنید  تا شما را به آنچه که میخواهید برسید کمک کند.

در حال حاضر آیا شما در زندگی تان مشاور دارید ؟ اگر نه، از خودتان بپرسید چه موانعی وجود دارد که از این ارتباط جلوگیری می کند؟

اگر مشاور دارید، آیا شما برای جنبه های مختلف زندگی خود (مالی، بهداشتی، حرفه ای، شخصی، روحی، روابط، والدین و غیره) از یک مشاور بهره  می برید یا نه ، بلکه چند مشاور در زمینه های مختلف دارید؟ این نکته ای است که باید به آن توجه کنید .

6. یک گروه پشتیبانی ایجاد کنید
زمانیکه مربیان به عنوان یک راهنما عمل می کنند و شما  با آن ها اقدامات گذشته خود را بررسی می کنید و قدم های بعدی را برنامه ریزی می کنید، مانند یک گروه پشتیبانی، همراهان شما هستند که در طول اجرای واقعی برنامه  به شما کمک می کنند. این ممکن است در قالب یک گروه متخصص و یا شریک پاسخگویی باشد که در آن شما برای اهداف خود پاسخگو خواهید بود و برای تعامل با  هر گونه موقعیتی که ممکن است در هنگام سفرتان اتفاق بیفتد، به یکدیگر کمک کنید.

این بسیار مفید است که فردی را که میشناسید مایل به گوش دادن به استیصال و درماندگی و شک و تردید شماست  و  شما را تشویق می کند و شما را از این حالت در می آورد وباعث می شود  در مسیری که طی کرده اید ثابت قدم باشید .

7. شخصا سرمایه  خود را می دانید
اعداد بسیاری از مردم را می ترسانند. شما فقط کافی است در مورد دارایی ها، بدهی ها و ارزش خالص صحبت کنید آنگاه می بینید که مردم از شدت خوشحالی چشمشان برق میزند . اگر شما یکی از این افرادی هستید که از اعداد فرار می کنند، لطفا این کار را نکنید زیرا با این کار شما فقط به خودتان آسیب می زنید. اگر می خواهید به لحاظ مالی مستقل  باشید، باید بدانید از امتیازاتی که دارید چگونه مراقبت کنید .

اگر کسب و کار خود را دارید یا میخواهید یک سرمایه گذاری موفق داشته باشید ، میزان سرمایه تان به شما می گوید که چه کاری انجام دهید و چگونگی  یک کسب و کار سالم را به شما نشان می دهد. اگر شما امور مالی را درک نمی کنید، باید یاد بگیرید. ویکبار برای همیشه این اعتقاد را  - که شما در اعداد و حساب خوب نیستید - کنار بگذارید .

آیا ارزش خالص مالی خود را می دانید؟ اگر شما در حساب و اعداد خوب نیستید، چه چیزی باعث می شود که به این باور برسید که می توانید این حس را کنار بگذارید ؟ چگونه می توان هوش مالی خود را بهبود بخشید؟ اینها سوالاتی است که باید به دنبال پاسخ آنها باشید  البته اگر واقعا می خواهید موفق باشید .

8. از دیگران کمک بگیرید
من تمایل دارم همه کارها را خودم انجام دهم  البته در بعضی موارد  آن را خوب  انجام می دهم و در بسیاری از موارد خراب می کنم. این یک مساله مهم است که شما باید توجه کامل همراه با درک درست از همه جنبه های زندگی و کسب و کارتان داشته باشید ، اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام این وظایف را به تنهایی انجام دهید.

درست است که ما همیشه می توانیم چیزهای جدید یاد بگیریم و در موردآن ها مهارت و شایستگی پیدا کنیم، اما این نکته را هم باید در نظر بگیریم  که ما در روز فقط 24 ساعت وقت داریم که در این مدت  زندگی هم باید بکنیم ، این زمانی برای ما مفید و اثر بخش است که آنچه را که ما می توانیم به بهترین شکل انجام دهیم ، و آنچه را که از توان ما خارج است را به دیگران بسپاریم . این واگذاری متقابل هم اعتماد می آورد و هم در ایجاد روابط اجتماعی نقش سازنده ای دارد .

زمان خودت را چگونه سپری میکنی؟ آیا کارهایی را که  انجام میدهید در آن عالی هستید؟ اگر نه، شما چه کاری انجام می دهید که می توانید از طریق آن به خارج از منزل یا نمایندگی خود بپردازید، بنابراین می توانید زمان بیشتری را برای انجام کاری که در آن هستید، اختصاص دهید؟ چه چیزی را از برون سپاری یا نمایندگی خود متوقف می کنید؟

9. فروش را یاد بگیرید
بسیاری از مردم هنگامی که کلمه فروشندگی را می شنوند می ترسند و می گویند . "من هرگز نمی توانم یک فروشنده باشم ، این یک شغل کثیف است." دقیقا این نوع تفکر است که باعث می شود مردم بهترین ها را از دست بدهند .

 

بیشتر بخوانید : مهارت‌های زندگی ؛ مهارت اقتصادی


فروشندگی چیزی بیشتراز متقاعد کردن کسی برای خریدن چیزی نیست. هنگامی که شما به دنبال یک تاریخ هستید، شما در حال فروش هستید. هنگامی که شما برای یک شغل  مصاحبه می کنید، فروشندگی می کنید. وقتی میخواهید همسر یا فرزندانتان را مجبور کنید که برای تعطیلات خانوادگی خود به اروپا بروید، شما فروشندگی می کنید .

در یک محیط حرفه ای، فروشندگی مهمترین و حیاتی ترین چیز برای  هر کسب و کار است. اگر می خواهید بیشتر از زندگی و کسب و کار خود استفاده کنید، مهارت های لازم برای فروشندگی موثر را بیاموزید. مهارت  فروشندگی عامل کلیدی موفقیت است، اصلا مهم نیست که درچه کاری فروشندگی می کنید . فقط آن را بیاموزید و به کار بگیرید
 
10. انعطاف پذیر باشید
بعضی مسایل به ندرت از راه برنامه ریزی نتیجه می دهند و درمسیر موفقیت بسیاری از حواس پرتی ها و موانع و خطاهایی و جود دارد که شما تنها با حسن تعامل باید با آن کنار بیایید. نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید این است که درمسیر پیشرفت سماجت و اصرار داشته باشید و شجاعت ادامه دادن را داشته باشید ، حتی زمانی که همه افراد اطراف تان به شما می گویند که این کار را رها کنید .

 این بدین معنی نیست که شما لجوجانه برنامه خود را متوقف کنید در حالیکه دلایل ارزشمندی برای ادامه کار وجود دارد و شما باید به دنبال هدف خود باشید تا زمانی که دلایل این کار هنوز معتبر باشند (مطمئن شوید که "چرایی" کاری را که می خواهید انجام بدهید ،می دانید). هنگامی که همه چیز به نظر می رسد اشتباه است، به یاد داشته باشید که "جاده موفقیت پوشیده از هزار شکست است " بنابراین هر شکست واقعا شما را به جایی که می خواهید برسید نزدیک تر می کند. در همه این موارد باید یاد بگیرید که انعطاف پذیری لازم را داشته باشید .
 
نتیجه نهایی
این یک فهرست جامع نیست، اما نقطه شروع خوبی برای شما مهیا می کند . از چیزهای کوچک شروع کنید ، یک چیز را انتخاب کنید و سعی کنید آن رابه عادت خود تبدیل کنید . به تدریج تمام این صفات را می گیرید و به موفقیت بسیار نزدیک  خواهید شد .

 

برگرفته از سایت : https://www.lifehack.org



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.