آیت الله مکارم شیرازی: مجلس از استیضاح های پی درپی صرفنظر کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مجلس خواست با توجه به شرایط حساس و خاص کشور از استیضاح های پی در پی وزرا صرفنظر کرده و از ابزارهای قانونی دیگر همچون سؤال و تذکر بهره بگیرد.
پنجشنبه، 8 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیت الله مکارم شیرازی: مجلس از استیضاح های پی درپی صرفنظر کند
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به مسائل مهریه و مشکلات ناشی از آن، اظهار داشت: ما پیش از این نیز تذکراتی دادیم و خوشبختانه بعد از آن کارهایی انجام شد و تسهیلاتی هم برای افرادی که گرفتار مشکل مهریه شده اند قائل شدند که جای خوشبختی است.
وی افزود: اخیرا در جراید خواندیم که
هنوز حدود چهار هزار نفر به خاطر مهریه در زندان ها هستند و ماهیانه دولت باید هفتصد میلیون تومان خرج این افراد کند؛ سخن ما این است که اکثریت قریب به اتفاق شان بیگناه هستند و نباید این همه بیگناه در زندان باشند.
این مرجع تقلید با بیان این که برای آزادی اینها راه های شرعی خوبی وجود دارد که باید مورد توجه و استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: مساله زندان عوارض زیادی دارد، خود شخص را به وجودی کم خاصیت تبدیل می کند و از سویی دیگر زن و بچه و خانواده اش دچار مشکل می شوند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: شایسته است در این قضیه به درستی موضوع بررسی شود و با بهره گیری از راه های خوب آنها را از زندان آزاد کنند و از سویی دیگر با فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان، آنها را به این امر مهم ترغیب نمایند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای رفع قوانین دست و پاگیر احتمالی در این مسیر، اظهار داشت: امیدواریم این مساله در جمهوری اسلامی حل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس کشور، گفت: امروز در شرایطی هستیم که باید در مقابل دشمنان خارجی قوی باشیم، اخیرا پشت سر هم عده ای از نمایندگان محترم مدام وزرا را استیضاح می کنند، وزرا بی اشکال نیستند، اما این که در این شرایط بخواهیم وزرا را استیضاح کنیم آنهم وزرایی که در چشم دشمنان هستند، این درست نیست.
این مرجع تقلید با بیان این که دولت بی اشکال نیست، اما در این شرایط حساس نباید تضعیف شود، اظهار داشت:
خوب است نمایندگان محترم اشکالات و انتقادات را مطرح کنند و مجلس از استضیاح های پشت سر هم صرفنظر کند، اشکالات و انتقادات را مطرح کنند، امیدواریم برادران و خواهران دنبال کننده استیضاح شرایط خاص و حساس کشور را در نظر بگیرند.
 

مرتبط
بیانات اخلاقی آیت الله مکارم شیرازی در راسخون
کرامتی از حضرت معصومه(س) از زبان آیت الله مکارم شیرازی
پاسخ آنلاین به سوالات شرعی توسط دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

حکم مرتد بودن شاهین نجفی از سوی آیت الله مکارم شیرازی صادر شد
احکام تنظیم خانواده از منظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی(حفظه الله)



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.