دولت آمریکا برای سومین بار تعطیل شد

دولت فدرال آمریکا برای سومین بار در آستانه تعطیلی قرار گرفت. روز شنبه پس از آنکه مقامات کنگره و کاخ سفید، نتوانستند در مورد لایحه بودجه که رئیس جمهور ترامپ درخواست دریافت 5.7 میلیارد دلاری برای دیوار مرزی داده بود به توافق برسند این اتفاق افتاد.
شنبه، 1 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
دولت آمریکا برای سومین بار تعطیل شد
به گزارش راسخون به نقل از نیویورک تایمز؛ دولت فدرال آمریکا برای سومین بار در آستانه تعطیلی قرار گرفت. روز شنبه پس از آنکه مقامات کنگره و کاخ سفید، نتوانستند در مورد لایحه بودجه که رئیس جمهور ترامپ درخواست دریافت 5.7 میلیارد دلاری برای دیوار مرزی داده بود به توافق برسند این اتفاق افتاد.

این سومین تعطیلی دولت در دو سال اخیر است و این اتفاق باعث می شود 9 سازمان دولت و چندین سازمان مرتبط دیگر به تعطیلی کشیده شود. هم‌چنین صدها هزار کارمند نیز تحت تاثیر این ماجرا قرار می گیرند.

هرگونه امید به مصالحه دولت و کنگره در روز جمعه از بین رفت و دو طرف به اتفاق نظر نرسیدند. انتظار می رود مذاکرات از روز شنبه دوباره آغاز شود.

طبق گفته بعضی مقامات، مایک پنس و مقامات کاخ سفید در حال گفتگو درباره گزینه‌هایی هستند تا رئیس‌جمهور را مجاب کنند تا از هزینه کردن برای ساخت دیوار مرزی صرف نظر کند و به جای آن بر روی دیگر معیارهای امنیتی دیوار مرز هزینه کند. این درحالی است که رئیس جمهور تمایلی به پس گرفتن درخواست خود درباره این لایحه ندارد.

ترامپ شب گذشته به مدیر بودجه خود دستور داد که برنامه تعطیلی دولت را اجرایی کند و در پیام توییتری خود نیز گفت: «ما قصد تعطیلی (دولت) داریم.»

 




 

مطالب مرتبط
دولت آمریکا برای سومین بار تعطیل شد
تشکر وزیر خارجه سوئد از ایران به دلیل حمایت از مذاکرات یمنی-یمنی استکهلم
اخراج دو دیپلمات ایرانی در آلبانی به بهانه امنیتی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.