معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

شناسایی، ساماندهی و بازسازی امامزاده ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه هیچ امامزاده ای بعد از انقلاب ایجاد نشده است، گفت: شناسایی، ساماندهی و بازسازی امامزاده ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.
چهارشنبه، 12 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شناسایی، ساماندهی و بازسازی امامزاده ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگویی با اشاره به حواشی و شایعات مربوط به ایجاد امامزاده ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: من از کسانی که می گویند این همه امامزاده بعد از انقلاب اضافه شده می خواهم این سوال را بپرسم امامزاده ای را به طور مصداقی به ما نشان بدهند که سابقه آن در دوران قبل از انقلاب وجود نداشته باشد و در چهل سال اخیر به وجود آمده باشد.
وی با بیان اینکه اصلا چنین چیزی نیست که بعد از انقلاب امامزاده ای ایجاد شده باشد، تصریح کرد: این شایعات برای افرادی که از کلیت موضوع اطلاعی ندارند، این تلقی را ایجاد می کند که سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از انقلاب یک بقعه بدون سابقه ای را در قطعه زمینی ساخته است و به مردم اعلام کرده است که این جا امامزاده است.
عادل یادآور شد: اتفاقی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افتاد این بود که امامزاده ها شناسایی و ساماندهی شدند، اتفاقا
ما این مساله را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران می دانیم چون قبل از انقلاب حکومت وقت اصلا نمی خواست آثاری از تمدن اسلامی، فرهنگ اسلامی و فرهنگ شیعه باقی بماند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: وقتی پیش از انقلاب با روضه خوانی مخالفت و آن را ممنوع اعلام می کردند، وفتی در فعالیت های انقلابی در مساجد مبارزه می کردند، طبیعتا نمی خواستند جایی هم به عنوان امامزاده رونق بگیرد و نقش ایفا کند . این مساله منجر به این شد که سازمان اوقاف به صورت جدی به این موضوع ورود نکند و چه بسا اصلا نداند چند امامزاده در سطح کشور وجود دارد.
عادل افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کار شناسایی امامزاده ها انجام شد و امامزاده هایی که شجره نامه داشتند و یا روایت معتبری مربوط به آنها در طول قرون مختلف توسط مردم متدین آن منطقه به صورت سینه به سینه نقل شده بود، جز آمار قرار گرفتند. پس هرگز چنین چیزی نیست که ما امامزاده ای را ایجاد کرده باشیم .
وی در پایان اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از انقلاب اسلامی بناهای بعضا مخروبه و قدیمی امامزاده ها را با حضور و کمک خود مردم و خیرین بازسازی کرده و اگر هم بنا و بقعه ای ارزش میراثی و تاریخی داشته داست، کالبد اصلی آن را حفظ کرده است.

مرتبط
مردم باید آثار و برکات وقف را در جامعه ببینند
انتصاب مدیرعامل و اعضاى هیئت امناء بنیاد فرهنگی البرز
معاون فرهنگی اجتماعی اجتماعی اوقاف: اربعین نقطه عطفی در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.