آنچه از خواص انگور باید می دانید(بخش اول)

از خواص انگور می توان به توانایی آن در درمان یبوست، سو هاضمه، خستگی، ناراحتی کلیه،تخریب ماکولا چشمی و جلوگیری از آب مروارید اشاره کرد. انگور بخاطر طعم، بافت، مزه، تنوع و در دسترس بودن یکی از معروف ترین میوه های دنیا است.
سه‌شنبه، 9 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آنچه از خواص انگور باید می دانید(بخش اول)
انگور در برطرف کردن یبوست بسیار موثر است. انگور با تقویت ماهیچه های روده و معده یبوست مزمن را از بین می برد.
 
چکیده : از خواص انگور می توان به توانایی آن در درمان یبوست، سو هاضمه، خستگی، ناراحتی کلیه،تخریب ماکولا چشمی و جلوگیری از آب مروارید اشاره کرد. انگور بخاطر طعم، بافت، مزه، تنوع و در دسترس بودن یکی از معروف ترین میوه های دنیا است.

تعداد کلمات 991 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه 

آنچه از خواص انگور باید می دانید(بخش اول)

مواد مغذی انگور

انگور سرشار از ترکیبات مغذی از جمله فنول و پلی فنول است و ویتامین های K،A،C و ویتامین B6 دارد. سرشار از تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات است و املاحی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم دارد. انگور آب فراوان دارد که به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند. همچنین فیبر غذایی،کربوهیدرات سالم،آنتی اکسیدان و مقداری پروتئین دارد. فلاونوییدهایی مانند میریستین و کورستین موجود در انگور به کاهش آسیب رادیکال های آزاد و روند پیری کمک می کند. بخاطر مواد مغذی بالا،انگور نقش مهمی در تضمین یک زندگی سالم و پویا ایفا می کند.
 

فواید سلامتی انگور

انگور خوشمزه و در عین حال سالم است. از فواید مهم انگور، درمان یبوست،سو هاضمه، خستگی، ناراحتی های کلیه، سلامت استخوان، تخریب ماکولا چشمی و جلوگیری از آب مروارید می باشد.
 

درمان آسم

از انگور می توان برای درمان آسم استفاده کرد. همچنین قدرت هیدراته کردن بالا انگور موجب افزایش رطوبت در ریه ها و کاهش ناراحتی های آسمی می شود.
 

استحکام استخوان ها

انگور منبع غنی میکرو مغذی هایی مانند مس،آهن و منگنز است.همه اینها در شکل گیری و تقویت استخوان ضروری اند. افزودن انگور به برنامه غذایی می تواند از بروز علائم وابسته به سن مانند پوکی استخوان جلوگیری کند. منگنز عنصر بسیار حیاتی در بدن است که در همه ساز و کارها نقش دارند،از متابولیسم پروتئین و شکل گیری کلاژن گرفته تا عملکرد سیستم عصبی.
 

پیشگیری از حمله قلبی 

انگور نیتریک اکسید خون را بالا می برد که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. بنابرین انگور راه موثری در کاهش بروز حمله قلبی می باشد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در انگور از اکسیداسیون کلسترول LDLجلوگیری می کند. LDLعروق خونی را مسدود می کند و عامل اصلی ناراحتی های کرونری می باشد. انگور سرشار از فلاونویید است. این ماده به انگور رنگ می دهدو آنتی اکسیدان های قوی دارد. دو نوع اصلی آنتی اکسیدان انگور رزوراتول و کورستین است. این دو ترکیب اثر رادیکال های آزاد و ترشح کلسترول مضرLDL بر رگ ها را خنثی می کنند. همچنین این دو آنتی اکسیدان فلاونویید همانند یک تیم پاکسازی عمل می کنند و از پلاکت تجمع یافته می کاهند و مواد سمی را از خون خارج می کنند.
 

درمان میگرن

آب انگور رسیده درمان خانگی برای میگرن است.می بایست صبح زود، بدون مخلوط کردن با آب اضافی مصرف شود. جالب است نوشیدن شراب قرمز اغلب موجب میگرن می شود، اما عصاره دانه انگور درمان میگرن است.این بیماری دلایل مختلفی دارد: بر هم خوردن تعادل شیمیایی،کم خوابی، تغییر آب و هوا و یا کمبود ترکیبات خاصی در بدن. الکل دلیل عمده میگرن است اما انگور سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند میگرن را درمان کند.
 

درمان یبوست

انگور در برطرف کردن یبوست بسیار موثر است. این میوه بخاطر داشتن ارگانیک اسید ، شکر و سلولز در خانواده ملین ها قرار می گیرد. انگور با تقویت ماهیچه های روده و معده یبوست مزمن را از بین می برد. این میوه سرشار از فیبر نامحلول است و در طول حرکات دستگاه گوارش باقی می ماند. فیبر حجم مدفوع را زیاد می کند و موجب شکل گیری و دفع مدفوع سالم می شود،در واقع می توان گفت انگور به منظم ساختن حرکات روده کمک می کند. اما اگر از مدفوع شل یا اسهال رنج می برید، انگئور نباید بطور منظم جهت تنظیم گوارش استفاده شود. فیبر نامحلول نمی تواند آب اضافی مدفوع را بخود بکشد . انگور هم خیلی فیبر محلول ندارد.
 

برطرف کردن سوء هاضمه

انگور نقش مهمی در درمان اختلالات هاضمه ایفا می کند. گرما را از بین میبرد و سو, هاضمه و سوزش معده را بر طرف می سازد. این میوه به هضم کمک می کند و غذای سبک خوانده می شود.
 

کاهش خستگی

آب انگور سبک و روشن حاوی مقادیر فراوانی آهن در بدن است و از خستگی جلوگیری می کند. آنمی مشکل خیلی از افراد است و مصرف انگور می تواند سطح آهن و املاح بدن را متعادل سازد. کمبود آهن شما را تنبل می کند و سرعت مغز شما تعدیل می کند. آهن یکی از اساسی ترین املاحی است که بر عملکرد خیلی از ارگان ها تاثیر گذار است. البته انگورهای تیره رنگ نه تنها آهن را افزایش نمی دهند بلکه میزان آهن بدن را پایین می آورند. نوشیدن آب انگور هم می توالند به اندازه خود میوه سطح انرژی را ارتقا دهد.
 

کنترل دیابت

تحقیقات اخیر نشان می دهد که پوست انگور اثر مهار کنندگی جدیدی بر هایپر گلیسمی دارد و به کنترل دیابت کمک می کند.
 

حفظ سلامت دندان

بر اساس مطالعات اخیر،عصاره دانه انگور از خراب شدن دندان ها پیشگیری می کند.
 

درمان ناراحتی های کلیوی

انگور آب فراوانی دارد و به کاهش میزان اسیدی بودن اسید اوره ادرار کمک می کند. همچنین در پاکسازی اسید اوره کلیه نقش دارد و از استرس و فشار کلیه می کاهد. انگور اثر پاکسازی قوی بر بدن دارد و آنتی اکسیدان های موجود در آن برای سیستم بدن بسیار مفید است.
 

تعادل کلسترول خون

انگور حاوی ترکیبی بنام پتروستیلبن است که می تواند از میزان کلسترول بدن بکاهد. این ماده با رزوراترول ارتباط نزدیکی دارد. رزوراترول آنتی اکسیدان مفید و فلاونوئید رنگی است که در انگور وجود دارد. بر اساس تحقیقات اولیه این ترکیبات خواص ضد سرطانی دارند و بر سطح کلسترول تاثیر می گذارند. همچنین خواص پیشگیری از زوال عقلی و ذهنی نیز دارند. ساپونین موجود در پوست انگور با چسبیدن به کلسترول از جذب کلسترول جلوگیری می کند.

ادامه دارد...

منبع
: سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
معرفی انگور و خواص درمانی آن (بخش اول)
معرفی انگور و خواص درمانی آن (بخش دوم)
خواص فرآورده های انگور
خواص انگور
انگور قرمز



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.