در «روز ریاست‌جمهوری» صورت گرفت: شکایت قانونی ایالت‌های مختلف آمریکا از ترامپ

روز دوشنبه، 16 ایالت آمریکا به رهبری ایالت کالیفرنیا، به منظور جلگویری از تصمیم دولت برای اعلام وضعیت اضطراری، از رییس جمهور این کشور، دونالد ترامپ و اعضای اصلی دولت شکایت کردند. پیش‌تر ترامپ گفته بود برای تامین بودجه ساخت دیوار حائل مرزی بین آمریکا و مکزیک تصمیم دارد اعلام وضعیت اضطراری کند.
سه‌شنبه، 30 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
در «روز ریاست‌جمهوری» صورت گرفت: شکایت قانونی ایالت‌های مختلف آمریکا از ترامپ
روز دوشنبه، 16 ایالت آمریکا به رهبری ایالت کالیفرنیا، به منظور جلگویری از تصمیم دولت برای اعلام وضعیت اضطراری، از رییس جمهور این کشور، دونالد ترامپ و اعضای اصلی دولت شکایت کردند.  پیش‌تر ترامپ گفته بود برای تامین بودجه ساخت دیوار حائل مرزی بین آمریکا و مکزیک تصمیم دارد اعلام وضعیت اضطراری کند.
 
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ پس از آنکه ترامپ اعلام کرد که این قدرت را دارد که اعلام وضعیت اضطراری کند تا بتواند به وعده انتخاباتی‌اش در سال 2016 جامع عمل بپوشاند، دادخواستی در دادگاه ناحیه‌ای آمریکا از جانب ایالت کالیفرنیا به منظور شکایت از او تنظیم شد.
 
اعلام وضعیت اضطراری به ترامپ این اجازه را می‌دهد تا پولی را کنگره آمریکا برای اهداف دیگر اختصاص داده است، صرف کند. لازم به ذکر است پیش‌تر کنگره حاضر به پرداخت 5.7 میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی درخواست‌شده از جانب ترامپ نشده بود.
 
زاویر بکرا، نماینده کالیفرنیا در بیانیه ‌ای اعلام کرد: «امروز، در روز ریاست جمهوری، ما از ترامپ به علت سوءاستفاده از قدرتش به دادگاه شکایت می‌کینم.»

این نماینده ادامه داد: «ما از رییس‌جمهور ترامپ شکایت می‌کینم تا او را از تصمیم یک ‌جانبه‌اش برای سرقت مالیات مالیات‌دهندگان بازداریم.»

پیش‌ از نمایندگان کنگره با تامین بودجه 1.4 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی موافقت کرده بود (ولی رییس جمهور آمریکا مصر به تامین بودجه 5.7 میلیارد دلاری بود که به این دلیل هشدار داد تصمیم دارد با اعلام وضعیت اضطراری این بودجه را تامین کند).

جدال‌ها و شکایت‌های قانونی می‌تواند تلاش ترامپ برای ساخت دیوار مرزی را آهسته‌تر کند؛ دیواری که او مدعی است با ساخت آن از ورود مهاجران غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر جلوگیری می‌‌کند.
 
ایالت‌هایی که از رییس‌جمهور شکایت کردند عبارتند از: کلرادو، کانکتیکات، هاوایی، ایلینوی، مین، مریلند، مینه‌سوتا، نوادا، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، اورگان، ویرجینیا و میشیگان.
 

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.