آیا می‌توانید جهان بدون اینترنت را تصور کنید؟

اینترنت به محبوب‌ترین محیط مورد استفاده برای برقراری روابط و به اشتراک گذاری اطلاعات تبدیل شده است. اینترنت شبکه‌ای از رایانه‌ها بوده که به همدیگر متصل شده و امکان به اشتراک گذاری اطلاعات را فراهم می‌آورند.
جمعه، 10 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سهیلا حاجی زادگان
موارد بیشتر برای شما
آیا می‌توانید جهان بدون اینترنت را تصور کنید؟
تصور جهان بدون اینترنت ساده نیست و در این‌جا سعی ما بر این است که همه ابعاد مربوط به چنین سناریویی را مورد بررسی قرار دهیم.
اینترنت به محبوب‌ترین محیط مورد استفاده برای برقراری روابط و به اشتراک گذاری اطلاعات تبدیل شده است. اینترنت شبکه‌ای از رایانه‌ها بوده که به همدیگر متصل شده و امکان به اشتراک گذاری اطلاعات را فراهم می‌آورند.
اینترنت

اینترنت یکی از مهم‌ترین اختراعات تاریخ بشر بوده و به شیوه‌ای برای زندگی بسیاری از مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. اکثر مردم تقریبا برای انجام همه‌ی کارهای خود، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای به اینترنت متکی می‌باشند.

زندگی بدون اینترنت به نظر مشابه کابوس می‌باشد. حال باید درک کنیم که این ابزار اجتماعی چگونه زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی می‌گردد.

قبل از تصور یک دنیای بدون اینترنت، اجازه دهید نگاهی به برخی حقایق و آمار مهم مربوط به اینترنت را داشته باشیم.
حقایقی درباره اینترنت

آمریکا در رده سومین میزان کاربران اینترنت (21 درصد) در جهان قرار دارد و قبل از آن آسیا (36 درصد) و اروپا (29 درصد) به ترتیب در مکان‌های اول و دوم قرار دارند.

ماهانه حدود 390 میلیون نفر از مردم آمریکا از اینترنت استفاده می‌کنند. مطابق با آمار اخیر، به طور متوسط هر فرد ماهانه حدود 27 ساعت آنلاین می‌باشد.

حدود 294 میلیارد ایمیل هر روزه ارسال می‌شود. این مقدار شامل ارسال 8/2 میلیون ایمیل در هر ثانیه و 90 تریلیون ایمیل در هر سال می‌باشد.

گوگل گسترده‌ترین موتور جستجو بوده و جهت جستجوی بیش از یک میلیارد موضوع در هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تقریبا یک نفر از هر 6 نفر در جهان حداقل یکبار در ماه از اینترنت استفاده می‌کنند.

به طور متوسط، حدود 200 میلیون توییت در هر روز بر روی توییتر ارسال می‌شود.

بیش از یک میلیارد دی وی دی به منظور ذخیره سازی کل اطلاعاتی که بر روی اینترنت موجود است، مورد نیاز می‌باشد.

هر دقیقه، بیش از 70 ساعت فیلم بر روی یوتیوب در سراسر جهان آپلود می‌شود.
زندگی بدون اینترنت

با توجه به آمار ارائه شده در بالا و نفوذ اینترنت در سراسر جهان، واضح است که حذف این ابزار اجتماعی از زندگی ما باعث بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. معمولا ما برای انجام بسیاری از کارهای روزانه خود از جمله آموزش، خرید، برقراری روابط اجتماعی و انجام کارهای سرگرم کننده نیازمند اینترنت می‌باشیم. این وسیله به شیوه‌ای برای زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است. در صورت عدم وجود اینترنت، پیامدهای مخربی رخ خواهد داد. در این‌جا، نحوه‌ی تاثیر اینترنت بر ابعاد مهم زندگی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:
سبک زندگی

تاثیر عدم وجود اینترنت بر سبک کلی زندگی شما وابسته به این است که چه مقدار از این ابزار اجتماعی استفاده می‌کنید و موارد استفاده شما چیست. در صورتی‌که به اینترنت معتاد شده باشید، پی خواهید برد که بدون اینترنت زندگی شما به اتمام خواهد رسید. در این صورت برای یافتن یک کتاب مجبور به رفتن به کتابخانه خواهید بود.

بدون داشتن امکانات آنلاین، بخش قابل توجهی از وقت شما در خطوط طولانی بانک‌ها، اداره‌های پست یا دفاتر دولتی تلف خواهد شد. در این صورت باید برای دریافت و یا ارسال یک پیام از بخش‌های دیگر جهان، روزها و یا حتی هفته‌ها منتظر بمانید. در این صورت متوجه خواهید شد که سرعت زندگی شما به مانند حرکت حلزون آهسته می‌باشد.
برقراری روابط اجتماعی

بسیاری از ما جهت برقراری روابط با دوستان و آشنایان خود از اینترنت استفاده می‌کنیم. با استفاده از اینترنت شما توانایی به اشتراک گذاشتن تصاویر سفر اخیر خود با دوستانتان در سراسر جهان را خواهید داشت.
بدون اینترنت برقراری ارتباط و ملاقات با افرادی که در خارج از محل زندگی شما ساکن هستند، مشکل خواهد بود. با استفاده از اینترنت شما قادر به پیوستن به یک باشگاه و یا یا جامعه‌ای خاص و یافتن دوستان جدید خواهید بود. بدون استفاده از رسانه اجتماعی آنلاین، انجام بسیاری از کارها با مشکل مواجه خواهد شد.
 با استفاده از اینترنت شما قادر به پیوستن به یک باشگاه و یا یا جامعه‌ای خاص و یافتن دوستان جدید خواهید بود.
روابط

بدون برقراری ارتباط با استفاده از ایمیل، پیام‌های فوری، چت و یا رسانه اجتماعی، ما مجبور به استفاده از گزینه‌های دیگری مانند تعاملات چهره به چهره، مکالمات تلفنی یا ارسال و دریافت پیام نوشتاری می‌باشیم.

برقراری ارتباط از طریق اینترنت رایگان بوده، در حالی‌که موارد دیگر مانند تلفن و ارتباط رو در رو نیازمند صرف هزینه و وقت زیادی می‌باشد. در این صورت شما باید نامه را نوشته و تمبر خریداری کنید که این کار نیازمند صرف وقت و هزینه بوده و قبل از اختراع اینترنت رایج‌ترین شیوه برقراری ارتباط نیز نامه نوشتن بود. در این شرایط، شرکت‌های پست و ارائه دهندگان خدمات تلفن با توجه به افزایش تقاضا برای این خدمات به سودهای قابل توجهی دست پیدا می‌کردند.

اطلاعات
اینترنت مخزن وسیعی از اطلاعات و منابع می‌باشد. بدون اینترنت دسترسی فوری و آسان به اطلاعات با کلیک یک دکمه امکان پذیر نیست. در این صورت شما باید برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود به کتابخانه رفته و امکان کمی برای یافتن سریع اطلاعات مورد نظر از این طریق وجود خواهد داشت.

دانشجویانی که عادت به استفاده از اینترنت برای انجام تکالیف و پروژه‌های خود را دارند نیز بدون اینترنت، زمان زیادی را برای یافتن یک جایگزین صرف خواهند کرد. بدون اینترنت هیچ راهی برای تحصیل بدون رفتن به مدرسه یا دانشگاه وجود نخواهد داشت و برای همچنین دریافت اخبار نیازمند تماشای تلویزیون و یا خواندن روزنامه‌های صبح خواهید بود.

محل کار

در صورتی‌که برای انجام کارهای روزمره خود تا حد زیادی متکی به اینترنت باشید، بدون اینترنت دچار مشکلات زیادی خواهید شد و ممکن است مجبور به تعطیلی شرکت خود شوید. در صورتی‌که برای انجام کارهای خود تنها به صورت جزئی از اینترنت استفاده می‌کنید، مثلا با استفاده از یک سیستم آنلاین اقدام به استفاده از آمار از اینترنت می‌کنید، این کار ساده بدون وجود اینترنت به یک فرایند پیچیده و وقت گیر تبدیل خواهد شد.

بدون وجود اینترنت، سازمان‌ها مجبور به تغییر روش‌های کاری خود جهت انجام خدمات به مردم خواهند شد. در این شرایط میز شما بر از اسناد و فایل‌ها شده و جستجوی اطلاعات از میان این اسناد و مرتب سازی آن‌ها به صورت دستی بسیار دشوار خواهد بود.

تجارت و اقتصاد

در صورت عدم وجود اینترنت، اقتصاد جهانی با مشکلات فراوانی مواجه می‌گردد. در این صورت، رکود اقتصادی دراز مدت منجر به بی‌کاری میلیون‌ها نفر و از بین رفتن تجارت‌های زیادی خواهد شد و در نتیجه اقتصاد افت کرده و محدود به تجارت‌های محلی خواهد شد. برای بسیاری از صنایع، بدون اینترنت، امکان تجارت بیرون از شهر یا کشور وجود نخواهد داشت. در این صورت قیمت کالاها افزایش خواهد یافت، چون رقابت کمتری برای عاملان بازار محلی وجود خواهد داشت. بدون وجود اینترنت، سرعت بسیاری از کسب و کارهایی که با این ابزار کار می‌کنند، بسیار کند خواهد شد. در این صورت اکثر معاملات به صورت دستی انجام می‌شود و اکثر روابط تجاری باید از طریق پست و خدمات پیک صورت گیرد. به این ترتیب، کارهایی که وابسته به اینترنت نیستند، مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت. در صورت عدم وجود اینترنت، اقتصاد جهانی با مشکلات فراوانی مواجه می‌گردد. در این صورت، رکود اقتصادی دراز مدت منجر به بی‌کاری میلیون‌ها نفر و از بین رفتن تجارت‌های زیادی خواهد شد و در نتیجه اقتصاد افت کرده و محدود به تجارت‌های محلی خواهد شد. 


 
 مترچم: سهیلا حاجی زاده
منبع: Buzzle. com
 
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.