64 درصد مردم آمریکا بر این باورند ترامپ یک «مجرم» است

در یک نظرسنجی جدید، تقریبا دو سوم رای‌دهندگان معتقد بودند دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، یک مجرم است.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
64 درصد مردم آمریکا بر این باورند ترامپ یک «مجرم» است
در یک نظرسنجی جدید، تقریبا دو سوم رای‌دهندگان معتقد بودند دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، یک مجرم است.

به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ بر اساس یک نظرنسنجی که در روز سه‌شنبه منتشر شد، دو سوم از رای‌دهندگان این نظرنسنجی بر این باورند رئیس‌جمهور آمریکا یک مجرم است.

نظرسنجی جدیدی که توسط دانشگاه کونیپایک آمریکا انجام شد، از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسید: «به نظر شما رییس‌جمهور ترامپ قبل از رییس‌جمهور شدنش مرتکب هر نوع جرمی شده است؟ یا این طور فکر نمی کنید؟»

64 درصد رای‌دهندگان جواب «بله» به این سوال نظرسنجی دادند . آنها معتقدند ترامپ مرتکب جرم‌هایی شده است؛ این درحالی است که تنها 24 درصد رای‌دهندگان فکر می کنند این طور نیست و ترامپ مرتکب جرمی نشده است. 13 درصد رای‌دهندگان هم یا جوابی ندادند و یا نمی‌دانستند.

علاوه بر این سوال، زمانی که از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی درباره ارتکاب به جرم رییس‌جمهور ترامپ پس از رییس‌جمهور شدن سوال شد، 45 درصد گفتند که این اتفاق افتاده است در حالی که 43 درصد معتقدند که جرمی از طرف ترامپ پس از رییس‌جمهور شدن صورت نگرفته است.

به نوشته نیوزویک، با این نظرسنجی به نظر می‌رسد مردم دیگر اعتمادی به ترامپ ندارند. از سویی دیگر، رای‌دهندگان بر این باورند که مایکل کوهن (وکیل سابق دونالد ترامپ و کسی که به علت دروغ گفتن به کنگره آمریکا و دیگر جرم‌هایش در زندان به سر می‌برد) قابل اعتمادتر از ترامپ است؛ 50 درصد رای مثبت به کوهن داده‌اند در صورتی که 35 درصد این طور فکر نمی‌کنند.
 
لازم به ذکر است مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه در جریان ادای شهادت در کنگره آمریکا، دونالد ترامپ را مردی «نژاد پرست، شیاد و متقلب» توصیف کرد که به برتری سفیدپوستان معتقد است. او در ادامه گفت: «احساس شرمندگی می کنم که بخاطر ضعف و وفاداری نابجا تلاش کردم از آقای ترامپ محافظت کنم. احساس شرمندگی می کنم که به جای اینکه به صدای وجدانم گوش کنم، در کارهای غیرقانونی آقای ترامپ مشارکت کردم. شرمنده‌ام زیرا می دانم آقای ترامپ کیست. او یک نژادپرست، شیاد و متقلب، پر از نفرت و عدم تحمل است. من از تمام کمک‌ها و حمایت‌هایی که از او کردم پشیمانم.»

هم‌اکنون ترامپ موضوع بسیاری از تحقیقات قضایی است. رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، تاکنون 34 فرد را محکوم یا مورد پیگرد قانونی قرار داده است.
 
بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت ترامپ تنها 34 درصد است. این درحالی است که پیش‌تر نظرسنجی «534» میزان محبوبیت ترامپ را 42 درصد بیان کرده بود و نظرسنجی معتبر گالوپ نیز این میزان را 43 درصد  برآورد کرده بود.
 


 

مطالب مرتبط
تونل‌هایی از غزه تا زیرِ پایگاه‌های ارتش اسرائیل + فیلم
موفقیت ایران در نفوذ به سیستم پهپادی آمریکا + فیلم
صعود مثال‌زدنی ایران در میان قوی‌ترین ارتش‌‌های دنیا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.