لیگ قهرمانان آسیا| توقف پرسپولیس در نخستین گام آسیایی/الدحیل ۳ - استقلال صفر

پرسپولیس در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه یک بر یک برابر حریف ازبک خود متوقف شدند و الدحیل در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۳ بر صفر از سد استقلال گذشت.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لیگ قهرمانان آسیا| توقف پرسپولیس در نخستین گام آسیایی/الدحیل ۳ - استقلال صفر
پرسپولیس در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه یک بر یک برابر حریف ازبک خود متوقف شدند و الدحیل در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۳ بر صفر از سد استقلال گذشت.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، دو تیم فوتبال پرسپولیس و پاختاکوردر نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان نیمه اول با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

 

توقف پرسپولیس در نخستین گام آسیایی

لیگ قهرمانان آسیا| توقف پرسپولیس در نخستین گام آسیایی/الدحیل ۳ - استقلال صفر

ابتدا پاختاکور با بیگمائف در دقیقه ۵ پیش افتاد امابودیمیر در دقیقه ۲۴ بازی را به تساوی کشاند.

بازی را تیم ازبکستانی هجومی شروع کرد و با غفلت و اشتباه شجاع خلیل‌زاده در همان دقیقه ۵ به گل رسید. ناهماهنگی سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده با اشتباه مدافع پرسپولیس همراه شد تا توپ روی دروازه نماینده ایران ارسال شود و ضربه سرمهاجم بلند قامت پاختاکور ابتدا به تیرک خورد و در ریباند و در موقعیتی مشکوک به آفساید بهبیگمائف رسید تا او گل اول بازی را به ثمر برساند.

پس از این گل پرسپولیسی‌ها به خودشان آمدند روی دروازه حریف ازبکستانی فشار آوردند و در دقیقه ۹ این دروازه‌بان پاختاکور بود که مانع از گلزنی ترابی روی همکاری این بازیکن و بودیمیر بود. واکنش دروازه‌بان ازبکستانی توپ را به کرنر فرستاد و ضربه سر کامیابی‌نیا روی کرنر ارسالی به شکلی خطرناک از روی دروازه به بیرون رفت.

فشار پرسپولیس سرانجام در دقیقه ۲۴ نتیجه داد روی حرکت تیمی شاگردان برانکو و همکاری شیری و رسن باعث شد تا توپ به محوطه جریمه پاختاکور برسد و ماریو بودیمیر نخستین گل خود را برای پرسپولیس با شوتی زمینی به ثمر برساند.

در اواسط نیمه اول فرخ سایفیف و علیجنف از پاختاکور کارت زرد گرفتند.

پس از این موقعیت هم پرسپولیس دست از حمله نکشید و توسط بودیمیر و ترابی یکی دو موقعیت دیگر ایجاد کرد اما بی‌دقتی سرخ‌ها مانع از گل دوم پرسپولیس در نیمه اول شد.

در اواخر نیمه اول هم ازبکستانی‌ها یکی دو موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کردند اما بیرانوند نگذاشت تا دروازه‌اش برای بار دوم باز شود.

تلاش دو تیم در پایان نیمه اول سودی نداشت تا بازی با همان نتیجه یک بر یک به پایان برسد.

نیمه دوم
در ۱۵ دقیقه ابتدایی این نیمه بازی بیشتر در میانه‌های زمین دنبال می‌شد و دو تیم به دنبال فرصت‌طلبی روی اشتباهات مدافعان بودند.

عدم خلاقیت در خط هافبک دو تیم باعث شده بود تا فرصت زیادی در اوایل نیمه اول ایجاد نشود.

در ادامه پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت اما نتوانست موقعیت خاصی ایجاد کند و شوت‌های از راه دور تنها راهکار پرسپولیس برای به ثمر رساندن گل دوم بود.

همچنین تیم ازبک نیز بسته بازی می‌کرد و دلخوش به ضدحملات بود و یک موقعیت هم توسط این تیم ایجاد شد که با دخالت مدافعان پرسپولیس به کرنر رفت.

برانکو در اواسط نیمه دوم با به بازی آوردن نعمتی و رفیعی به جای بودیمیر و رسن سعی کرد تا خلاقیت بیشتری را در زمین ایجاد کند.

در اواخر نیمه دوم پرسپولیس تلاشش برای گلزنی را بیشتر کرد اما تلاش مهاجمان این تیم فایده نداشت تا شاگردان برانکو در خانه متوقف شوند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، احمد نورالله‌ی، کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی، بشار رسن (۸۸- سروش رفیعی)، علی علیپور و ماریو بودیمیر (۷۲- سیامک نعمتی).

ترکیب پاختاکور: سنجر کواتوف، خوج اکبر آلیجانوف، دراگان چران، فرخ سایفیف، ایگور کریمتس، شیرزاد اعظم‌اف، سردار صابرخواجه‌اف، صدرالدین عبدالله‌اف، داستان‌بک همدموف، مارات بیکمائف، جلال‌الدین ماشاریپوف.

 

الدحیل ۳ - استقلال صفر/ اشتباهات فردی یقه شاگردان شفر را گرفت

لیگ قهرمانان آسیا| توقف پرسپولیس در نخستین گام آسیایی/الدحیل ۳ - استقلال صفر
الدحیل در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۳ بر صفر از سد استقلال گذشت.

به گزارش ایسنا، تیم‌های استقلال ایران و الدحیل قطر در چارچوب هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۴۵ در دوحه قطر به مصاف هم رفتند. نیمه نخست این دیدار که در گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان برگزار می‌شد با پیروزی ۳ بر صفر الدحیل به پایان رسید. در این دیدار بن عطیه در دقیقه ۵۵، یوسف العربی در دقیقه ۷۳ و علی عفیف در دقیقه ۹۳ برایالدحیل گل‌زنی کردند.

نیمه نخست
تیم فوتبال الدحیل این دیدار را از همان ابتدا تهاجمی آغاز کرد و حتی می‌توانست در همان دقایق توسط ناکاجیما به گل برسد اما سید مهدی رحمتی مانع از این کار شد. استقلالی‌ها ۳۰ دقیقه ابتدایی با استرس و اشتباهات زیادی بازی می‌کردند که باعث شد الدحیل بسیار خطرناک در نیمه زمین استقلال بازی کند. این اشتباهات حتی باعث شد مهدی بن‌عطیه روی اشتباه رحمتی در دقیقه ۲۴ دروازه استقلال را باز کند اما کمک داور این گل را آفساید و مردود اعلام کرد.

در ادامه استقلال به بازی بازگشتند و چند موقعیت خطرناک ایجاد کردند که حتی فرصت داشتند که توسط پاتوسیبه گل برسند که دروازه‌بان الدحیل مانع از به گل رسیدن شاگردان شفر شد.

در این نیمه امید نورافکن از استقلال و احمد یاسر از الدحیل توسط روشن ایرماتوف با کارت زرد جریمه شدند.

نیمه دوم
شاگردان وینفرد شفر این نیمه را با برتری نسبی آغاز کردند و توانستند چند موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کنند که در یکی از صحنه‌ها در دقیقه ۴۸ فرشید باقری روی پاس عالی فرشید اسماعیلی می‌توانست برای استقلال گل‌زنی کند که ضربه‌اش درست به جایی زده شد که لکومته، دروازه‌بان الدحیل قرار داشت تا او این شوت را مهار کند.

استقلال دقایقی بعد هم بازی را در اختیار داشت اما دوباره الدحیل توانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد و روی دروازه استقلال فشار وارد کند. شاگردان فاریا در تیم الدحیل روی صحنه‌ای که توانستند کرنر بگیرند، توسط بن‌عطیه در دقیقه ۵۵ به گل نخست رسیدند. در صحنه گل بن‌عطیه یارگیری اشتباه منشأ و دانشگر باعث شد که مدافع باتجربه مراکشی به راحتی دروازه رحمتی را باز کند.

پس از دریافت این گل استقلال جلو کشید و چند موقعیت خوب هم ایجاد کرد اما در دادن پاس‌ها و ضربات آخر اشتباهاتی داشتند که مانع از گل‌زنی آبی‌ها شد. در حالی که استقلال به دنبال زدن گل تساوی بود، یوسف العربی در موقعیتی تک به تک با رحمتی قرار گرفت که با اشتباه کاپیتان استقلال، مهاجم الدحیل مقابل دروازه خالی نماینده ایران قرار گرفت تا گل دوم قطری‌ها در دقیقه ۷۳ به ثمر برسد.

وینفرد شفر، سرمربی استقلال پس از خوردن گل دوم، دو تعویض در تیمش انجام داد و ایسما، خسرو حیدری را به جای نورافکن و وریا غفوری به میدان فرستاد تا از ارسال‌های بلند حیدری و سرزنی مهاجمانش به گل برسد اما این ترفند هم جواب نداد و حتی استقلال در وقت‌های اضافی روی یک ضدحمله توسط علی عفیف دروازه‌اش برای سومین بار باز شد تا بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود الدحیل به اتمام رسید.

در نیمه دوم وریا غفوری از تیم استقلال ایران با کارت زرد داور ازبکستانی جریمه شد.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، وریا غفوری (خسرو حیدری، دقیقه ۸۰)، آرمین سهرابیان، امید نورافکن (ایسما، دقیقه ۸۰)، آیاندا پاتوسی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان وگادوین منشأ.

ترکیب الدحیل: کلود امین، مهدی بن‌عطیه، بسام الراوی، احمد یاسر، لوئیز جونیور، یوسف العربی، ناکاجیما (علی عفیف، دقیقه ۸۶)، کریمبوضیاف، ادمیلسون، سلطان حسین و مراد ناجی.




 

مطالب مرتبط
مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یک ماه تأخیر برگزار می‌شود
نخستین هفته لیگ قهرمانان| ذوب‌آهن صفر- الزوراء صفر
سهمیه ایران در «لیگ قهرمانان» فصل بعد آسیا مشخص شد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.