معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف: مراکز افق با محوریت بقاع متبرکه تشکیل می‌شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در نشست با نخبگان و خطبا برجسته کشوری عنوان کرد: تشکیل مراکز افق با هدف ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه یکی از برنامه‌های این سازمان به شمار می‌رود.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف: مراکز افق با محوریت بقاع متبرکه تشکیل می‌شوند
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در نشست هم‌اندیشی نخبگان و خطبا برجسته کشوری مطرح کشوری که در مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف برگزار شد اظهار کرد: انتقادات و پیشنهادات مختلفی به مدیریت سازمان اوقاف می‌رسد که بیشتر آنها مفید فایده هستند و در دستور کار سازمان قرار گرفته‌اند.
وی افزود: تشکیل این جلسه در راستای رفع ابهامات برخی افراد که پیشنهادات و انتقاداتی داشته‌اند بسیار مفید خواهد بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه لازم است نگاه مردم به این سازمان به واسطه نخبگان و سخنرانان مطرح کشوری به اطلاع مدیریت اوقاف برسد گفت: همچنین می‌توان راهکارهای توسعه فرهنگ وقف را نیز در اینگونه جلسات مورد بررسی قرار داد که نفع آن در نهایت به جامعه می‌رسد.
وی ادامه داد: از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تشکر می‌کنیم که اقدامات گسترده‌ای در سازمان اوقاف داشت،
در دوره مدیریت جدید هم اولویت‌هایی مطرح شده که مهمترین آنها، واگذاری حداکثری امور به مردم است.
عادل خاطرنشان کرد: قرار است در این طرح، از ظرفیت‌های مردمی برای مدیریت بقاع متبرکه و موقوفاتی که امکان آن وجود دارد به درستی استفاده شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه اشاره و تصریح کرد: سازمان اوقاف در نظر دارد از ظرفیت‌های موجود اعم از بقاع متبرکه و موقوفات عام، ارائه خدمات اجتماعی را به مردم افزایش دهد که این کار هم با مدیریت مردمی صورت خواهد گرفت.
وی گفت:
تشکیل مراکز افق با هدف توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه یکی دیگر از برنامه های آتی است، این مراکز اقشار آسیب‌پذیر را در حوالی هر بقعه متبرکه شناسایی کرده و راهکارهای موجود برای کمک به آنها را در دستور کار قرار می‌دهند.

 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف: مراکز افق با محوریت بقاع متبرکه تشکیل می‌شوند
عادل با بیان اینکه مدارس معارف اسلامی هم با توجه به ظرفیت‌های وسیع سازمان اوقاف در دستور کار قرار دارند خاطرنشان کرد: جهت‌دهی به خیرین برای روی آوردن به وقف‌های دانش‌بنیان با توجه به ضرورت‌های روز جامعه و نیز استفاده از ظرفیت وقف برای پشتیبانی از اقدامات دانش‌بنیان و نیز تقویت عرصه تبلیغ در فضای مجازی با همه ظرافت‌های موجود و نیز راهکارهای مختلف و متفاوت، از جمله برنامه‌هایی هستند که در آینده نزدیک اجرایی خواهند شد.
 

مرتبط
اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود
دیدار رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با مراجع عظام تقلید (بخش دوم)
حضرت آیت الله مکارم: اعتماد مردمی مهم ترین سرمایه اوقاف است | احیای موقوفات حوزوی ضامن حفظ استقلال حوزه های علمیه است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.