پیرمرد ۱۵۰ ساله‌ای که نشان شناسایی یک شهید شد!

پیرمرد ۱۵۰ ساله‌ای که نشان شناسایی یک شهید شد!
پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و اعلام شدن پایان جنگ تحمیلی میان دو کشور ایران و عراق یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های تعریف شده در دستور کار مسئولین کشور تلاش برای پیدا کردن پیکر پاک شهدای ۸ سال دفاع مقدس بود. تا به حال گروه‌ها متخصص و زبده‌ای برای این کار انتخاب شده‌اند و توانستند بیش از از ۴۵ هزار شهید را شناسایی کنند. این کار برای آن‌ها آسان نبوده است و در بسیاری مواقع برخی از این نیروهای جان بر کف جان خود را در این مسیر از دست دادند و به یاران شهید خود در این راه پیوستند.

یکی از موضوعات مورد توجه در روند تفحص توسط اعضای تیم کمیته جستجوی مفقودین تشخیص پیکر شهدا است. وسایل موجود در اطراف شهدا همراه نشانی از آنان در روند شناسایی است. کلاه، چفیه، پیراهن ایرانی‌ها، شلوار، پوتین و سایر وسایل شخصی نشان‌هایی است که علاوه بر اینکه راهنمای تیم تفحص برای شناسایی پیکرهای ایرانی از عراقی است می‌تواند راهنمای شناسایی نیروهای تازه تفحص شده نیز باشد.

به تازگی ویدئویی از عملیات تفحص برای شناسایی پیکر شهدا در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است. در این ویدئو براساس توضیحات این شهید تکه‌ای از روزنامه را به همراه خود داشته است که بر روی آن خبری با ارزش ثبت شده است. در قسمت تیتر خبر نوشته شده است: پیرمرد تویسرکانی دوران سلطنت هفت پادشاه را به یاد دارد. این تکه خبر از روزنامه حالا نشانی برای شناسایی این شهید شده است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.