هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا/

طوفان ارتش سرخ الاهلی را برد/ صعود شاگردان برانکو به رده دوم با اولین پیروزی

تیم فوتبال پرسپولیس با شکست نماینده عربستان ضمن فاصله گرفتن از قعر جدول گروه چهارم، به رده ی دوم صعود کرد تا کار هر 3 نماینده فوتبال ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی به پایان برسد.
سه‌شنبه، 20 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
طوفان ارتش سرخ الاهلی را برد/ صعود شاگردان برانکو به رده دوم با اولین پیروزی
تیم فوتبال پرسپولیس با شکست نماینده عربستان ضمن فاصله گرفتن از قعر جدول گروه چهارم، به رده ی دوم صعود کرد تا کار هر 3 نماینده فوتبال ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی به پایان برسد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، روز دوم هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امشب از گروه چهارم پیگیری شد که تیم پرسپولیس ایران ساعت 20 به مصاف تیم الاهلی عربستان رفت که در پایان با 2 گل به برتری رسید و خود را از قعر جدول نجات داد.
 
این دیدار در ورزشگاه زعبیل دبی امارات به میزبانی پرسپولیس و با قضاوت کیمورا هیرویوکی داور ژاپنی برگزار شد.
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، بشار رسن(60-ماریو بودیمیر)، احمد نورالهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی(85-شایان مصلح) و علی علیپور(94-محسن ربیع خواه)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
ترکیب الاهلی عربستان:
محمد العویس، حسین عبدالغنی، آدریان سانتوس، عبدالباسط هندی، سعید المولد، پابلو دیاز، نوح الموسی، عبدالرحمان غریب(68-ایمان الخلیف)، عبدالفتاح عسیری(83-مهند الاسیری)، عمر السوما و جانینی
سرمربی: خورخه فوساتی
 
اخطار: بشار رسن و بودیمیر از پرسپولیس و حسین عبدالغنی و الموالد از الاهلی عربستان
 
شرح نیمه اول:
پرسپولیس برای رهایی از قعر جدول گروه چهارم محکوم به پیروزی مقابل نماینده ی عربستان است. طبق پیش بینی سرخپوشان کار را هجومی آغاز کردند اما از این مالکیت نتوانستند موقعیتی روی دروازه ی حریف ایجاد کنند. بعد از دقایقی تیم حریف به خود آمد و بازی به تعادل کشیده شد به طوری که بیشتر توپ در میانه ی میدان بین دو تیم رد و بدل شد.

بیشتر حملات پرسپولیس از سمت راست دروازه ی حریف و سمت چپ خودی طراحی می شود. نفوذ محمد نادری و سیامک نعمتی از این سمت از زمین با خطاهای پی در پی بازیکنان الاهلی همراه می شود.

دقیقه 18، نفوذ علی علیپور از سمت چپ زمین الاهلی باعث شد تا پرسپولیس صاحب یک پرتاب اوت شود. پرتاب اوت بلند توسط مهدی شیری در محوطه ی جریمه با ضربه سر مهاجمان این تیم همراه شد که در ادامه توپ به شجاع خلیل زاده رسید و این بازیکن با یک ضربه ی قیچی دیدنی گل اول قرمزها را به ثمر رساند.

دقیقه 21، شوت سرکش احمد نورالهی از کنار دروازه الاهلی در حالی به بیرون رفت که دروازه بان این تیم فقط نظاره گر بود.
 
دقیقه 31، مدافعان الاهلی توپ را مهاجمان پرسپولیس گرفتند که پاس به عقب آنها برای دروازه بان خودی، با برخورد توپ به زمین، نزدیک بود به گل دوم پرسپولیس تبدیل شود که محمد العویس اشتباه خود را جبران کرد و مانع باز شدن دروازه خود شد.
 
الاهلی برای جبران گل از کناره ها به دنبال نفوذ است اما دوندگی مدافعان کناری پرسپولیس مانع ایجاد موقعیت گل شده است. هافبک های حریف برای به گل رسیدن سعی دارند با ارسال های بلند عمرالسوما را در موقعیت گل قرار دهند که با هوشیاری مدافعان قرمزپوش ناموفق بوده اند.
 
دقیقه 37، اشتباه شجاع خلیل زاده در ارسال پاس به عقب باعث شد تا مهاجم الاهلی صاحب موقعیت شود اما خروج به موقع بیرانوند این خطر را دفع کرد.
 
دقیقه 38، موقعیت جدی دیگری نصیب مهاجم خطرناک الاهلی شد که ضربه ی عمرالسوما با تکل خوب نادری همراه شد و توپ پس از برخورد به تیر دروازه بیرانوند، توسط مدافعان دور شد تا بهترین فرصت حریف برای به تعادل کشاندن بازی از دست برود.
 
دقیقه 46، ارسال غریب از سمت راست دروازه پرسپولیس، موقعیتی خطرناک برای الاهلی بوجود آمد که ضربه ی سر مهاجم حریف را بیرانوند دفع کرد تا پرسپولیس با یک گل برتری به رختکن برود.
 
شرح نیمه دوم:
نماینده عربستان کار را طوفانی آغاز کرد و در همان دقیقه اول یک موقعیت مناسب گلزنی به دست آورد که ضربه ی عبدالرحمان غریب با برخورد به مدافعان پرسپولیس به کرنر رفت.
 
در ادامه، پرسپولیس در یک حمله ی سریع توسط نورالهی صاحب موقعیت شد که پاس این بازیکن به علیپور رسید. ارسال این بازیکن توسط مدافعان حریف به کرنر رفت. اولین کرنر قرمزپوشان در نیمه دوم در یک فعل و انفعال به علیپور رسید که این بازیکن دقیقه 48 گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

الاهلی بعد از دریافت گل دوم، کمی نظم خود را از دست داد و این باعث شد تا پرسپولیس نبض کار را در دست بگیرد. در یکی از معدود حرکتهای نماینده عربستان، دقیقه 56 الاهلی با ضربه ی عبدالغنی کاپیتان کهنه کار خود صاحب موقعیت شد که شوت این بازیکن را بیرانوند در اختیار گرفت.
 
اولین تعویض بازی دقیقه 60 صورت گرفت. جایی که بشار رسن بلافاصله بعد از دریافت کارت زرد از داور ژاپنی، جای خود را به بودیمیر داد.
 
دقیقه 65، ضربه ی عالی و فنی پشت محوطه مهدی ترابی را دروازه بان الاهلی به کرنر فرستاد و مانع از سومین گل پرسپولیس شد.
 
فوساتی برای تغییر نتیجه دقیقه 68 دست به تعویض زد و ایمان الخلیف را به جای عبدالرحمان غریب به بازی آورد. بعد از این تعویض بازیکنان این تیم به دروازه پرسپولیس یورش بردند که شوت سنگین بازیکن حریف برای به تیر دروازه بیرانوند برخورد کرد.
 
دقیقه 80، بازیکنان الاهلی در یک ضدحمله صاحب موقعیت گل شدند. مهاجم حریف بعد از عبور از تکل شجاع خلیل زاده توپ را در عرض فرستاد. در حالی که توپ از علیرضا بیرانوند عبور کرده بود، کمال کامیابی نیا با تکلی عالی توپ را به کرنر فرستاد و مانع بازشدن دروازه پرسپولیس شد.
 
تلاش بازیکنان الاهلی برای کم کردن اختلاف باعث شد تا پرسپولیس کمی عقب نشینی کند. ارسال های پی در پی از جناحین را مدافعان قرمزپوش و بیرانوند به خوبی دفع کردند.
 
دقیقه 91 حرکت انفرادی محمد نادری به سمت دروازه الاهلی، با خطای مدافعان حریف همراه شد و یک ضربه آزاد مناسب نصیب پرسپولیس شد اما این موقعیت از دست رفت.
 
دوندگی و تلاش بازیکنان دو تیم در 6 دقیقه وقت اضافه راه به جایی نبرد و در نهایت پرسپولیس با 2 گل حریف عربستانی را از پیش رو برداشت و به اولین برد خود در این فصل لیگ قهرمانان رسید.
 
در دیگر دیدار این گروه، تیم های پاختاکور ازبکستان و السد قطر به تساوی 2 بر 2 رسیدند.
 
در جدول گروه چهارم، تیم های پاختاکور با 5، پرسپولیس و السد با 4 و الاهلی با 3 امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.

گفتنی است، دیشب نیز تیم های ذوب آهن و استقلال دو نماینده دیگر فوتبال ایران به ترتیب مقابل الوصل امارات و الهلال عربستان به پیروزی رسیده بودند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.