لیگ قهرمانان آسیا/

شکست بدموقع پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان/شاگردان برانکو دوباره قعرنشین شدند

تیم فوتبال پرسپولیس دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با شکست مقابل الاهلی عربستان آغاز کرد تا با 4 امتیاز دوباره قعرنشین گروه چهارم سقوط کند و سرنوشت صعود این تیم دشوار شود.
دوشنبه، 2 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکست بدموقع پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان/شاگردان برانکو دوباره قعرنشین شدند
تیم فوتبال پرسپولیس دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با شکست مقابل الاهلی عربستان آغاز کرد تا با 4 امتیاز دوباره قعرنشین گروه چهارم سقوط کند و سرنوشت صعود این تیم دشوار شود.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، در دور برگشت مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز ساعت 20 با قضاوت مانینگ چینی، از گروه چهارم تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه راشد آل مکتوم بن راشد دبی میهمان الاهلی عربستان بود که در پایان با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داد.
 
ترکیب الاهلی عربستان:
محمد العویس، سعید المولد، محمد ال فتیل، سانتوس،حسین عبدالغنی، پائولو دیاز،نوح الموسی،سلمان الموشر،عبدالرحمن غریب(تاسیر الجاسم)، جانینی(تارمین) و عمر سوما
سرمربی: یوسف عنبر
 
ترکیب پرسپولیس ایران:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالهی(امید عالیشاه)، بشار رسن(سروش رفیعی)، سیامک نعمتی، مهدی ترابی(محمد امین اسدی) و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
اخطار: علی علیپور و شجاع خلیل زاده از پرسپولیس و جانینی و تارمین از الاهلی عربستان
 
شرح نیمه اول:
دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کردند. بازی در 5 دقیقه اول بیشتر در میانه میدان دنبال شد و بازیکنان به دنبال محک زدن هم بودند. اما اولین حرکت هجومی بازی را پرسپولیسی ها دقیقه 7 انجام دادند که ضربه ی بشار رسن در زاویه بسته با واکنش گلر الاهلی دفع شد.
 
دقیقه 8 بازی بازهم پرسپولیس صاحب موقعیت گلزنی شد. حرکت تکنیکی مهدی ترابی و پاس کات بک او با ضربه ی سیامک نعمتی همراه بود که مدافع الاهلی از روی خط دروازه مانع به ثمر رسیدن گل شد.
 
در حالی که بیشتر توپ و میدان در اختیار شاگردان برانکو بود و این تیم می توانست با استفاده از موقعیت های خوب خود به گل برسد این تیم الاهلی بود که برخلاف جریان بازی دقیقه 30 صاحب موقعیت گل شد. حرکت سرعتی عبدالرحمان غریب و گذر او از سید جلال حسینی باعث شد تا بیرانوند روی این بازیکن مرتکب خطای پنالتی شود. پشت این ضربه عمرالسوما قرار گرفت و در حالی که بیرانوند مسیر توپ را تشخیص داده بود اما ضربه ی محکم او به گل اول بازی تبدیل شد.
 
پرسپولیس برای جبران گل خورده بازهم حرکات هجومی خود را از سمت چپ دروازه ی الاهلی ادامه داد اما بی دقتی هافبک ها در ارسال پاس آخر مانع ایجاد موقعیت خاصی برای سرخپوشان شد. در نهایت اعلام 2 دقیقه وقت اضافه هم برای پرسپولیس کافی نبود و آنها نیمه ی اول را بازنده به رختکن رفتند.
 
شرح نیمه دوم:
در حالی که انتظار می رفت نیمه دوم پرسپولیس برای جبران گل بازی را هجومی آغاز کند اما این تیم الاهلی بود که توسط عمرالسوما صاحب موقعیت گل شد اما ضربه ی او را بیرانوند به کرنر فرستاد.
 
شاگردان برانکو دقیقه 50 اولین موقعیت جدی خود را به دست آوردند که ضربه ی پای چپ علیپور را گلر الاهلی به کرنر فرستاد. در ادامه بازهم سرخپوشان توسط ترابی صاحب موقعیت شدند که ضربه ی فنی این بازیکن را مدافع حریف از روی خط برگرداند.
 
دقیقه 56 روی یک فعل و انفعال پشت محوطه ی پرسپولیس، عمرالسوما یک ضربه ی ناگهانی زد که بیرانوند از زیر طاق دروازه توپ را به کرنر فرستاد.
 
دقیقه 60 برانکو برای تغییر جریان بازی بشار رسن را بیرون کشید و سروش رفیعی را وارد میدان کرد. بلافاصله پرسپولیس در این دقیقه با حرکت زیبای شیری موقعیت گل عالی به دست آورد ولی پاس به عقب این بازیکن را علی علیپور در حالی که هیچ مدافعی او را تعقیب نمی کرد با ضربه ای بی دقت از دست داد.
 
برانکو بازهم دست به تعویض زد و این بار دقیقه 71 امید عالیشاه و محمد امین اسدی به جای احمدنورالهی و مهدی ترابی به زمین آمدند. دقیقه 73 شوت سرکش و زیبای نعمتی با واکنش عالی گلر الاهلی عربستان به کرنر رفت تا بازهم دروازه حریف بسته بماند.
 
پرسپولیس با وجود برتری و داشتن مالکیت توپ اما در ایجاد موقعیت و زدن گل نا موفق بوده و تا دقیقه 82 نتوانسته گل خورده را جبران کند.
 
دقیقه 84 الاهلی روی یک ضربه ی آزاد توسط عمرالسوما به گل دوم رسید تا کار پرسپولیس دشوار شود.
 
مانینگ چینی 3 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. پرسپولیس دقیقه 91 پشت محوطه ی جریمه الاهلی صاحب یک ضربه ی خطا شد که ارسال سروش رفیعی با ضربه ی سر شجاع خلیل زاده در دقیقه 92 به گل تبدیل شد تا اختلاف به یک گل برسد.
 
پرسپولیس بلافاصله توسط سروش رفیعی صاحب موقعیت گل عالی شد اما این فرصت خوب را گلر الاهلی گرفت تا اجازه به تساوی کشیدن بازی را به این بازیکن ندهد.
 
در ادامه تلاش سرخپوشان به جایی نرسید و در نهایت 2 بر یک شکست خورد.
 
شاگردان برانکو با این شکست 4 امتیازی باقی ماندند و به رده چهارم سقوط کردند و الاهلی عربستان با این برد 6 امتیازی شد و جایگاه خود را در این گروه بهبود بخشید.
 
در دیگر بازی این گروه، السد قطر در خانه در حالی که تا دقایق پایانی با تساوی یک بر یک مقابل پاختاکور ازبکستان متوقف شده بود، توانست با گل دقایق پایانی 2 بر یک حریف خود را مغلوب کند.

برای السد، ژاوی دقیقه 9 و بغداد بونجاح دقیقه 87 گلزنی کردند و تک گل میهمان را ایگور کریمتس دقیقه 30 به ثمر رساند.

به این ترتیب در گروه چهارم تیم های السد قطر با 7، الاهلی عربستان با 6، پاختاکور ازبکستان با 5 و پرسپولیس با 4 امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.