کارهای مولدی که می‌توانید در اینترنت انجام دهید

ما زمان زیادی را در اینترنت می‌گذرانیم و واقعا متوجه نیستیم که در حال تلف کردن وقت خود هستیم. راه های بسیار خوبی وجود دارند که می‌توان با آنها به صورت آنلاین در زمان سرمایه‌گذاری کرد، به طوری که به صورت شخصی یا حرفه‌ای سود برد.
يکشنبه، 15 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سعید علیزاده
موارد بیشتر برای شما
کارهای مولدی که می‌توانید در اینترنت انجام دهید
«اینترنت می‌تواند گامی بسیار مثبت در جهت آموزش، سازماندهی و مشارکت در یک جامعه معنی‌دار باشد.»  (نوام چامسکی)

با توجه به فناوری اینترنت، مردم از نقاط مختلف جهان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، در عرض چند ثانیه از آنچه در سرتاسر جهان اتفاق می‌افتد آگاهی یابند و به اطلاعات مربوط به هر چیزی در جهان دسترسی داشته باشند. بسیاری از ما با بازی‌های آنلاین، چت کردن با دوستان، به اشتراک‌گذاری عکس‌ها در وبسایت‌های شبکه‌های اجتماعی و دانلود کردن آهنگ، بازی، فیلم و ... وقت خود را بدون بهره‌وری تلف می‌کنیم.

تعداد بسیار کمی از ما به صورت مناسب و کارآمد از اینترنت استفاده می‌کنیم. اینترنت پایگاه اطلاعاتی بسیار بزرگی است و دارای وبسایت‌هایی با محتوای آموزشی خوب و آموزنده است. راه‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که می‌تواند به ما در کسب درآمد کمک کند و وبسایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانیم چیزهای جدیدی از آنها یاد بگیریم. بیایید از اینترنت به نفع خود استفاده کنیم، از طریق کشف ایده‌ها، بدست آوردن دانش و غنی‌سازی زندگی خود با انجام کارهای آنلاین، از آن استفاده کنیم.


روش‌های مولد برای گذراندن زمان در اینترنت

دوره‌های آکادمیک را بگذرانید و مهارت‌های خود را بالا ببرید. این دوره‌های آنلاین مناسب و راحت هستند، زیرا نیازی به رفتن به کلاس‌های خارج از خانه ندارند. می‌توانید آنها را به سادگی از طریق خانه بیاموزید. بنابراین دوره‌هایی را انتخاب کنید که به آنها علاقه‌مند هستید و دانش و مهارت خود را ارتقا دهید. گواهی‌های آنلاین این دوره‌های آموزشی به رزومه شما افزوده می‌شوند.

کتاب‌های الکترونیکی یا کتاب‌های صوتی را از اینترنت دانلود کنید یا آنها را آنلاین بخوانید. خواندن یکی از کارآمدترین راه‌ها برای صرف وقت در اینترنت است. و نه فقط خواندن؛ استفاده از اینترنت برای پیدا کردن کتاب‌های خوب نیز چنین است. بدانید که چه چیزی برای سن و منافع شما مناسب است و در مورد کتاب‌هایی که اخیرا وارد بازار شده‌اند، مطلع شوید. در مورد نویسندگان محبوب و همچنین نوظهور مطلع شوید و اطلاعات خود را در مورد نشریات آتی و پیش‌رو به روز کنید و در مورد کتاب‌های مناسب برای خرید مطلع شوید.

برای پیدا کردن پاسخ به سوالات مربوط به زندگی روزانه از اینترنت استفاده کنید. از دکور خانه و تعمیر تا مد و روابط، منابع متعددی وجود دارند که به شما مشاوره خوبی می‌دهند.

برای فهمیدن در مورد اوضاع جهان، اینترنت منبع مناسبی است. از نحوه کار و سیاست دولت‌ها گرفته تا پیشرفت و افول اقتصادها، در مورد اینکه جهان چگونه ساخته شده و انسان‌ها چگونه فضا را کشف می‌کنند، وبسایت‌های زیادی وجود دارند که در مورد این مسائل اطلاعات مفیدی به اشتراک می‌گذارند.

اگر شما شخصی هستید که کارهایتان را خودتان انجام می‌دهید، بهتر است به دنبال منابعی باشید که به شما در انجام کارهایتان کمک کند. برای سوالاتی مانند، چگونه لکه‌های لباس را پاک کنیم، چگونه اتاق را رنگ‌آمیزی کنیم، چگونه مشکلی را با کمک رایانه حل کنیم، نحوه تعمیر موتور ماشین و ... اینترنت بهترین منبعی است که پاسخ تمامی این سوالات را در خود گنجانده است.

اینترنت بستر مناسبی برای یادگیری یک زبان جدید است. با شروع از مبانی، می‌توانید با در نظر گرفتن دوره‌های آنلاین و آموزش‌های آنلاین به سطوح پیشرفته بروید.

آزمونهای آنلاین را تجربه کنید تا دانش عمومی خود را تست کنید. آزمون‌های IQ زیادی در اینترنت وجود دارد. به علاوه، تست‌هایی برای بررسی سرعت تایپ کردن، مهارت‌های زبان، آگاهی عمومی و حتی نوع استعداد و شخصیت شما وجود دارد. این آزمون‌ها را انجام دهید؛ آنها یک راه سازنده برای صرف وقت در وب هستند.

از شبکه‌های اجتماعی تنها برای به اشتراک‌گذاری عکس و پیام‌هایی در مورد اینکه در زندگی شما چه می‌گذرد، استفاده نکنید. از این شبکه‌ها برای ارتباط با افراد همفکر استفاده کنید. به گروه‌ها، انجمن‌ها یا جوامع در مورد موضوعات مورد علاقه خود بپیوندید، دانش و ایده‌هایتان را در این سیستم‌ها به اشتراک بگذارید و بدانید که کارشناسان چه می‌گویند.

وبلاگ‌ها یا صفحات توییتر افرادی که الهام‌بخش شما هستند را دنبال کنید. افراد با نفوذ را در صفحات اجتماعی آنها دنبال کنید و نظرات آنها را در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی فعلی بدانید. از منابع آنلاین برای آگاهی بیشتر از جهان اطراف استفاده کنید.
به فرهنگ لغت آنلاین و یا وبسایت‌هایی مانند واژگان مراجعه کنید و چند کلمه جدید در هر روز یاد بگیرید.

وبسایت‌هایی وجود دارند که کاربران را قادر به استفاده از توانایی‌های شناختی خود می‌کنند. از این منابع استفاده کنید و مغز خود را تمرین دهید.

مشاوره سرمایه‌گذاری را از کارشناسان مالی جستجو کنید و از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری پول و مدیریت امور مالی به کمک وبسایت‌های معتبری که به مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری اختصاص داده شده است مطلع شوید.

ویدیوهای پخت و پز را در وبسایت‌هایی مانند یوتیوب تماشا کنید تا دستورالعمل‌های جدید را یاد بگیرید.

وبسایت‌ها در مورد خود یاری و آنهایی که دارای محتوای الهام‌بخش هستند را دنبال کنید. بعد از یک روز خسته‌کننده در محل کار یا مرحله‌ای ناامیدکننده در زندگی مطالب آنها را بخوانید تا به خود انگیزه دهید.

یک وبلاگ بسازید و در مورد خودتان بنویسید. در مورد آنچه که می‌دانید و همچنین در مورد علایق‌تان بنویسید.

به دنبال پیشنهادهای شگفت‌انگیز و تخفیف‌ها در وبسایت‌ها باشید و هوشمندانه خرید کنید.

با استفاده از منابعی مانند Google Maps و Google Street View با یک تور مجازی به هر بخش از جهان بروید. این منابع می‌توانند به شما در برنامه‌ریزی یک تور واقعی نیز کمک کنند.

از سرگرمی‌های آنلاین لذت ببرید. آخرین اطلاعات در مورد سرگرمی‌هایی که به آنها علاقه‌مند هستید را پیدا کنید و در آنها دخیل شوید.

با دوستی که مدت طولانی است صحبت نکرده‌اید از طریق اسکایپ تماس تصویری برقرار کنید. و یا با استفاده از ایمیل برای عزیزان خود نامه بنویسید.

ارتباط با افراد جدید در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در حرفه شغلی کمک کند
.
وبسایت‌های مرتبط با تمرینات جسمانی می‌توانند به شما کمک کنند تا بدن سالمی داشته باشید.

بازی‌های آموزشی و یا آنهایی که به طریقی به شما کمک می‌کنند را انجام دهید (برای مثال، بازی‌های شبیه‌سازی).

سازمان‌های غیر انتفاعی زیادی وجود دارند که خدمات حضوری خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهند.

از خدمات ابری یا حساب ایمیل خود برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم در صورت نیاز استفاده کنید.

می‌توانید وسایل قدیمی خود را با استفاده از وبسایت‌هایی مانند دیوار به فروش برسانید.

تراکنش‌های بانکی خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید، به آهنگ‌های دلخواه‌تان یا به سخنرانی‌ها با سخنرانان انگیزشی گوش دهید.

 
 منبع: وبسایت تک اسپریتد


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.