پیش بازی های هفته ی ماقبل آخر لیگ برتر فوتبال/

اوج هیجان فوتبال در ایستگاه بیست و نهم/ هت تریک می کنند یا پاس می دهند!

یحیی گل محمدی با پدیده شهر خودرو مقابل سپاهانی قرار می گیرد که در تعقیب پرسپولیس برای به چنگ آوردن جام هجدهم است. اگر سرمربی اسبق سرخپوشان بتواند در مشهد میهمان خود را متوقف کند، آن وقت شاگردان برانکو با پیروزی مقابل ماشین سازی می توانند سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرند. از سوی دیگر باید دید آیا سرخپوشان می توانند حریف خود را از پیش رو بردارند و به خواسته ی خود برسند یا اینکه جام را به رقیبان دیگر پاس می دهند!
جمعه، 20 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
اوج هیجان فوتبال در ایستگاه بیست و نهم/ هت تریک می کنند یا پاس می دهند!
یحیی گل محمدی با پدیده شهر خودرو مقابل سپاهانی قرار می گیرد که در تعقیب پرسپولیس برای به چنگ آوردن جام هجدهم است. اگر سرمربی اسبق سرخپوشان بتواند در مشهد میهمان خود را متوقف کند، آن وقت شاگردان برانکو با پیروزی مقابل ماشین سازی می توانند سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرند. از سوی دیگر باید دید آیا سرخپوشان می توانند حریف خود را از پیش رو بردارند و به خواسته ی خود برسند یا اینکه جام را به رقیبان دیگر پاس می دهند!
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، فردا شب هفته بیست و نهم لیگ برتر با انجام هشت دیدار همزمان، راس ساعت 21:30 برگزار می شود. هفته ای که اتفاقات و نتایج آن می تواند سرنوشت قهرمانی، سهمیه آسیا و حتی سقوط سپیدرود یا نفت مسجد سلیمان به لیگ را تا حدود زیادی مشخص کند.
 
پرسپولیس-ماشین سازی؛ سرخپوشان هت تریک می کنند یا پاس می دهند!
شاگردان برانکو در 3 هفته ی اخیر لیگ برتر نتوانستند بردی کسب کنند و آخرین پیروزی این تیم به هفته بیست و پنجم در مقابل سایپا برمی گردد. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با قبول شکست مقابل پاختاکور از گردونه ی رقابت ها حذف شد و باید دید آیا بازیکنان این تیم با حذف از آسیا کنار آمده اند و این شکست تاثیر منفی روی کیفتشان در لیگ می گذارد یا نه. از سوی دیگر شاگردان رضا مهاجری با کسب 28 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند و خطر سقوط را احساس نمی کنند. انتظار می رود که با شرایطی که تیم دوم تبریز دارد، بازی سختی در انتظار پرسپولیس باشد. باید به انتظار نشست و دید که آیا تیم ماشین سازی می تواند با غلبه بر پرسپولیس یا متوقف کردن این تیم، سرنوشت قهرمانی لیگ هجدهم را به هفته ی آخر موکول کند یا نه.
 
پدیده شهر خودرو-سپاهان؛ یک تیر و دو نشان یحیی مقابل قلعه نویی
تیم یحیی گل محمدی با عملکردی فوق العاده در لیگ هجدهم توانسته خود را به عنوان پدیده معرفی کند و سری از سرها در بیاورد. نتایج تیم پدیده ی مشهد این قدر درخشان بوده که حالا این تیم با 52 امتیاز یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی است و می تواند با شکست سپاهان با یک تیر دو نشان بزند. گل محمدی می تواند با کسب 3 امتیاز خانگی، هم سپاهان رقیب مستقیم خود را به زیر بکشد و هم می تواند سپاهان را از تعقیب تیم سابق خود یعنی پرسپولیس از نفس بیاندازد. از طرفی قلعه نویی حساس ترین و سرنوشت سازترین جدال این هفته را نباید ببازد چرا که هم رویایی قهرمانی زردپوشان دیار زاینده رود خراب می شود و هم کسب سهمیه آسیایی به خطر می افتد.
 
صنعت نفت آبادان-استقلال؛ اصلاحات مجیدی به کسب سهمیه ختم می شود؟
فرهاد مجیدی با روند اصلاحات انضباطی که در پیش گرفته، سعی دارد ساختاری ایجاد کند تا تیم از داخل، با شرایط نرمالی به جنگ حریفان برود. آبی های پایتخت که در هفته های پایانی جنگ قهرمانی را واگذار کردند، با 53 امتیاز در رده سوم هستند و امیدوارند حداقل با روی کار آمدن ستاره ی محبوشان فرهاد مجیدی بتوانند سهمیه ی آسیا را کسب کنند اما این بار در خانه ی حریفی بازی دارند که موفق شده در خانه خود از تمام مدعیان بالانشین امتیاز بگیرد. صنعت نفت آبادان توانسته از تراکتورسازی، سپاهان، پدیده و پرسپولیس در خانه امتیاز بگیرد و حالا باید دید آیا جلوی استقلال مجیدی هم می توانند این عملکرد را داشته باشند یا نه.
 
سپیدرود رشت-نساجی مازندران؛ دربی شمال، بازی مرگ و زندگی
نساجی مازندران در حالی میهمان سپیدرود رشت است که با 30 امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و هیچ استرسی برای سقوط ندارد اما در سوی دیگر میدان تیم سپیدرود میزبان با 20 امتیاز در رده پانزدهم است و برای بقاء در لیگ برتر نیاز مبرمی به این پیروزی خانگی در دربی شمال دارد. حالا باید دید آیا در این جدال مرگ و زندگی نادر دست نشان می تواند کامپیوتر مجید جلالی را از کار بیاندازد یا اینکه کار رشتی ها در همین دیدار یکسره می شود و آنها به لیگ یک سقوط می کنند.
 
ذوب آهن-فولاد؛ جنگ ششمی در نصف جهان
فولادخوزستان در خانه ی ذوب آهن باید به میدان برود. شاگردان افشین قطبی با 37 امتیاز در رده ششم هستند و نفس تیم حریف را با 36 امتیاز پشت سر خود حس می کنند. این جدال فقط و فقط برای کسب رتبه ی ششمی است و هرتیمی که برنده شود، می تواند دست بالا را برای گرفتن این رده در لیگ هجدهم داشته باشد. باید به انتظار نشست و دید این بازی در نصف جهان به سود کدام تیم تمام می شود؟
 
تراکتورسازی-پارس جنوبی؛ تی تی ها به دنبال برد در آخرین میزبانی
تیم تراکتورساطی تبریز که در هفته های پایانی از کورس قهرمانی و حتی کسب سهمیه ی آسیایی بدجوری از رقیبان جاماند، حالا با 50 امتیاز در رده پنجم است. این تیم امید کمی به کسب سهمیه دارد چرا که دیگر شرایط از دستشان خارج شده و باید تنها به امید لغزش سپاهان، پدیده و استقلال باشند. آنها در آخرین میزبانی خود مقابل پارس جنوبی قرار می گیرند و دوست دارند لیگ هجدهم را در خانه با پیروزی به پایان برسانند. از سوی دیگر شاگردان مهدی تارتار که با 29 امتیاز در رده دوازدهم ایستاده اند، این روزها شرایط خوبی ندارند و امتیازات زیادی از دست داده اند. آنها البته نه خطر سقوطی احساس می کنند و نه قرار است در جدول اتفاق خاصی برای انها رقم بخورد.
 
پیکان-نفت مسجد سلیمان؛ جدالی برای بقاء
شاگردان حسین فرکی خیالشان از هر سو راحت است. آنها 2 هفته قبل با نتایجی که گرفتند خود را از خطر سقوط نجات دادند و حالا با خیال راحت پا به این میدان می گذارند اما این جدال می تواند برای مسجدسلیمانی ها حکم بقاء داشته باشد. شاگردان فیروز کریمی با 21 امتیاز در رده چهاردهم هستند و برای اینکه کار به هفته ی آخر نکشد، باید این بازی را برنده از زمین خارج شوند. رقم خوردن هر نتیجه ای به جز پیروزی می تواند سرنوشت نفت مسجد سلیمان را تغییر دهد و کار بقاء به اما و اگر کشیده خواهد شد.
 
استقلال خوزستان-سایپا؛ بازی برای هیچ!
شاگردان سید محمد علوی به لیگ یک سقوط کرده اند و می دانند که بعد از 2 بازی باید در دسته ی پائین تر توپ بزنند. اما شرایط برای سایپا هم چندان فرقی نمی کند. این تیم که ابراهیم صادقی را بالا سر خود می بیند، با کسب برد در این دیدار می تواند، در صورت شکست ذوب آهن یک پله صعود کند و با 38 امتیاز به رده هفتم برسد. تقریبا می توان این بازی را جدالی برای هیچ توصیف کرد.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.