نتایج کامل هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال/

دست رد پرسپولیس به جام هجدهم/سرنوشت قهرمانی به هفته ی آخر کشیده شد

با توقف پرسپولیس مقابل ماشین سازی در آزادی، تساوی پدیده و سپاهان در مشهد و توقف استقلال در آبادان برابر صنعت نفت، سرنوشت قهرمانی دوره هجدهم لیگ برتر فوتبال به هفته ی آخر کشیده شد.
يکشنبه، 22 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
دست رد پرسپولیس به جام هجدهم/سرنوشت قهرمانی به هفته ی آخر کشیده شد
با توقف پرسپولیس مقابل ماشین سازی در آزادی، تساوی پدیده و سپاهان در مشهد و توقف استقلال در آبادان برابر صنعت نفت، سرنوشت قهرمانی دوره هجدهم لیگ برتر فوتبال به هفته ی آخر کشیده شد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امشب(شنبه شب) هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال با انجام هشت دیدار همزمان، راس ساعت 21:30 برگزار شد که با توجه به نتایج رقم خورده در این هفته، کار قهرمانی، کسب سهمیه و جنگ سقوط نکردن به هفته ی آخر کشیده شد.
 
پرسپولیس یک -ماشین سازی یک؛ شاگردان برانکو هدیه ی یحیی را پس فرستادند
پرسپولیس با توجه به تساوی پدیده و سپاهان، می توانست با غلبه بر میهمان خود ماشین سازی تبریز، یک هفته مانده به پایان لیگ جشن قهرمانی بگیرد اما مقابل این تیم تبریزی با تساوی یک بر یک متوقف شد و هدیه ی یحیی گل محمدی را بازنکرده پس فرستاد.
 
گل تیم ماشین سازی دقیقه 16 نیمه اول توسط جای موتیونگو به ثمر رسید. ارسال پاس بلند به پشت مدافعان پرسپولیس باعث شد تا سید جلال حسینی روی این توپ دچار اشتباه شود و این مهاجم توانست با ضربه ای نرم توپ را از بالای سر رادوشوویچ به گل اول بازی تبدیل کند.
 
تلاش پرسپولیسی ها برای رسیدن به گل با واکنش های عالی دخسوس گلر ماشین سازی همراه شد اما دقیقه 81 خطای مدافع ماشین سازی روی بودیمیر باعث شد تا علی علیپور از روی نقطه ی پنالتی کار را به تساوی بکشاند.
 
پرسپولیس با این مساوی 58 امتیازی شد و همچنان در صدر قرار دارد و در صورت برد در بازی آخر جشن قهرمانی خواهد گرفت.
 
تیم ماشین سازی هم با 29 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت.
 
پدیده شهر خودرو یک – سپاهان یک؛ دوئل گل محمدی و قلعه نویی برنده نداشت
تیم پدیده شهر خودرو در مشهد با در حالی با تساوی یک بر یک مقابل سپاهان رضایت داد که می توانست با پیروزی در این بازی خود را به رده دوم برساند.
 
شاگردان گل محمدی ابتدا دقیقه 5 توسط امین قاسمی نژاد که از روی نقطه پنالتی گل زد، از حریف پیش افتادند اما شاگردان قلعه نویی دقیقه 53 با ضربه ی سر علی قربانی کار را به تساوی کشاندند تا امتیازات تقسیم شود.
 
پدیده با این تساوی 53 امتیازی و در رده چهارم باقی ماند و سپاهان نیز با 55 امتیاز در رده دوم قرار گرفت تا برای کسب قهرمانی منتظر لغزش پرسپولیس بماند.
 
صنعت نفت آبادان صفر – استقلال صفر؛ توقف شاگردان مجیدی مقابل غول کش
تیم صنعت نفت آبادان که توانسته بود، از همه ی مدعیان لیگ برتر در خانه امتیاز بگیرد، این بار مقابل استقلال مجیدی توانست یک امتیاز دیگر دشت کند. تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
البته استقلال در نیمه ی دوم به گل رسید اما داور آن را مردود اعلام کرد تا با این تساوی شاگردان مجیدی با کسب 54 امتیاز همچنان امیدوار به کسب سهمیه آسیا باشند.
 
تیم نفت آبادان هم با این یک امتیاز به عدد 34 رسید و در رده دهم جدول باقی ماند.
 
سپیدرود رشت یک - نساجی مازندران 3؛ شکست سنگین رشتی ها در دربی شمال
تیم فانوس به دست سپیدرود رشت در حالی که برای رهایی از خطر سقوط به پیروزی در مقابل نساجی مازندران نیاز داشت، با نتیجه 3 بر یک مغلوب میهمان خود شد تا کار بقای این تیم به هفته ی آخر کشیده شود.
 
سجاد عاشوری 72، رحمان جعفری 74 و 86 برای نساجی مازندران گلزنی کردند و تم گل سپیدرود را محمد بلبلی دقیقه 92 به ثمر رساند.
 
سپیدرود با 20 امتیاز در رده پانزدهم است و نساجی با این برد 33 امتیازی شد و به رده یازدهم رسید.
 
ذوب آهن 3 – فولاد یک؛ منصوریان مچ قطبی را خواباند
تیم فوتبال ذوب آهن جدال مقابل فولاد را با نتیجه 3 بر یک به نفع خود به اتمام رساند تا رده ششم را از فولاد بگیرد.
 
ارسلان مطهری 14 و 48، رضا حبیب زاده 38 برای ذوب آهن و لوسیانو پریرا 91 برای فولاد گل زدند.
 
شاگردان علیرضا منصوریان با برتری مقابل تیم افشین قطبی 39 امتیازی شدند اما فولاد با این شکست با 37 امتیاز به رده هشتم سقوط  کرد.
 
تراکتورسازی یک - پارس جنوبی یک؛ توقف تی تی ها مقابل زردپوشان جمی
شاگردان لیکنز در حالی که با گل دقیقه 22 ایمان سلیمی از میهمان خود پیش بودند، دقیقه 78 از روی نقطه ی پنالتی روح الله سیف الهی کار را به تساوی کشاند تا مانع برد تی تی ها در آخرین میزبانی خود شود.
 
شاگردان لیکنز با این تساوی 51 امتیازی شدند و در همان رده پنجم باقی ماندند. پارس جم نیز با این یک امتیاز به عدد 30 رسید و در رده دوازدهم ایستاد.
 
پیکان یک - نفت مسجد سلیمان صفر؛ سرنوشت مبهم شاگردان فیروز کریمی
شاگردان حسین فرکی با گل دقیقه 89 سعید واسعی موفق شدن تیم رده چهاردهمی نفت مسجد سلیمان را شکست دهند تا کار سقوط یک تیم باقی مانده به لیگ دسته اول، در هفته ی آخر مشخص شود.
 
پیکان با این برد 35 امتیازی شد و به رده نهم رسید اما نفت مسجد سلیمان با همان 21 امتیاز در خطر سقوط باقی ماند.
 
استقلال خوزستان یک – سایپا 2؛ اولین پیروزی صادقی با سایپا در لیگ برتر
ابراهیم صادقی توانست با تیم فوتبال سایپا اولین پیروزی خود را با نتیجه ی 2 بر یک مقابل میزبان خود استقلال خوزستان بدست آورد.
 
گل های نارنجی پوشان را امیرحسین حسین زاده دقیقه 18 و رضا جعفری دقیقه 39 به ثمر رساندند و تک گل شاگردان سید محمد علوی را مصطفی کیانی دقیقه 45 زد.
 
سایپا با این برد 38 امتیازی شد و به رده هفتم صعود کرد. استقلال خوزستان هم که پیش از این سقوطش به لیگ یک مسجل شده بود در همان امتیاز 12 باقی ماند.
 
بدین ترتیب با نتایج به دست آمده در هفته ی بیست و نهم لیگ برتر فوتبال سرنوشت قهرمانی، کسب سهمیه و جنگ بقاء به هفته ی سی ام لیگ برتر کشیده شد.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.